ایسنا نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه کارواش مجیدیه اظهار کرد: مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می دهیم و به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم.

 سردار حسین اشتری در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه گزارشی حدود دو هفته گذشته به ما رسید که بر اساس آن در یکی از محله های تهران، با شخصی که از اقلیت‌های مذهبی بود، برخوردی شده و از نیروی انتظامی شکایت کرده بود اظهار کرد:‌ سریعا دستور بررسی دادیم و اثر خوبی داشت.

وی افزود: هم مامور متخلف متوجه اشتباه خود شد و عذرخواهی کرد و هم آن شخص از جمهوری اسلامی قدردانی کرد. ما در اجرای قانون هیچ گونه تبعیضی قایل نیستیم و همه افراد با هر دین و مذهب و قومیتی برای ما محترم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می دهیم گفت: به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار شده و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم.

برخی می خواستند حادثه مهاباد به بحران تبدیل شود

به گزارش مهر:سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس جدید پیشگیری ناجا ضمن تشکر از تلاش‌های سردار خانچرلی، به تشریح حادثه مهاباد پرداخت و گفت: فضایی در جامعه از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایلی و مجازی ایجاد شده بود که همکاران ما در پلیس پیشگیری بر آن شدند تا کسی کشته نشود و اقداماتی که انجام دادند و خویشتن‌داری‌هایی را که بروز دادند، نتیجه داد و باعث بازگشت آرامش به محل حادثه شد و در نهایت افرادی که در محل حادثه تجمع کرده بودند، با تشکر از ماموران پلیس، محل حادثه را ترک کردند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخی به دنبال این بودند که اتفاقی را که صد درصد می‌شد به صورت قانونی آن را پیگیری کرد، به بحران تبدیل کنند، این موضوع در حوزه فرماندهی سردار شرفی فرمانده سابق آذربایجان غربی و فرمانده امروز پیشگیری ناجا به وقوع پیوست. شاید ما اگر چند برابر این نیروها را در محل حادثه حاضر می‌کردیم و تدبیر نمی‌کردیم و نیت‌مان الهی نبود، مشکل حل نمی‌شد و مساله به خوبی و خوشی جمع‌بندی نمی‌شد و فضاسازی خلاف، باعث کمرنگ شدن حضور ماموران در محل حادثه می‌شد اما به حمد الهی با حضور به موقع و تدابیر درست فرماندهان و البته مرجع قضایی و رسیدگی به موقع قضایی با متخلفان طبق قانون برخورد شد.

وی افزود: در فتنه ۸۸ نیز شاهد بودیم که کشور تا لبه پرتگاه رفت، اما عنایت الهی، هدایت رهبری، هوشیاری مردم و حضور دستگاه‌های امنیتی، فتنه را خنثی کرد. هر چند دوران سختی بود و همه دنیا برنامه‌ریزی کرده بودند اما به لطف خدا، توطئه خنثی شد و توطئه‌گران رسوا شدند.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه مبارک فتح خرمشهر، گفت: اگر حوادث دوران دفاع مقدس را مرور کنیم، می‌بینیم که با قدرت معمولی نظامی و تجهیزاتی که رزمندگان ما داشتند، امکان آزادسازی خرمشهر وجود نداشت چرا که به دنبال این عملیات، بیش از ۲۰ هزار نفر عراقی اسیر شدند و ۱۶ هزار نفر نیز کشته و زخمی شدند که همین امر نشان از عنایت الهی می‌دهد.

فرمانده ناجا در ادامه سخنان خود با معرفی سردار یحیی شرفی به عنوان رئیس جدید پلیس پیشگیری ناجا، گفت: سردار شرفی یکی از فرماندهان پرتلاش، پیگیر و موفق ما در خانواده ناجاست و همین حادثه اخیر در مهاباد با تدبیر و مدیریت ایشان به سرانجام رسید. هر چند که برای ختم این حادثه، سردار کرمی و سردار رضاییان نیز در محل حضور داشتند.

وی در ادامه ماموریت پلیس پیشگیری را به عنوان یکی از پلیس‌های که بیشترین تاثیر در امنیت و احساس امنیت دارد، معرفی کرد و گفت: لبه اولیه برخورد و ارتباط با مردم، پلیس پیشگیری است و باید پلیس پیشگیری، پلیسی مقتدر، قانونگرا، دین‌مدار و ولایت‌مدار باشد؛ پلیسی تخصصی و چابک که به عنوان پلیس نمونه در جمهوری اسلامی معرفی شده است.

اشتری، کلانتری‌ها و مقرهای پلیس را به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم معرفی کرد و گفت: مردم اگر احساس کنند که حقشان ضایع شده، باید با مراجعه به کلانتری‌ها بتوانند حقشان را بگیرند و ماموران کلانتری نیز باید توانایی این را داشته باشند که از طریق قانون و با تجربه، احقاق حق کنند.

وی با اعلام اینکه پلیس پیشگیری باعث اقتدار ناجاست، افزود: ارتقای منزلت اجتماعی ناجا در گروی فعالیت‌های پلیس پیشگیری در کلانتری‌هاست و باید نظارت از زیرمجموعه‌ها به صورت آشکارا و نهان ادامه داشته باشد.

فرمانده ناجا همچنین یکی از اشکالات موجود در کلانتری‌ها را آموزش ندیدن کاربران دانست و ادامه داد: در ارائه خدمات به مردم، باید از سیستم‌ها و تجهیزات به روز استفاده کنیم. چرا که سیستم‌های سنتی جوابگوی مراجعه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه می‌شود در هر شهرک و روستایی، اقدام به تاسیس کلانتری و حضور فیزیکی نیروها کرد، اما بهتر است از تجهیزات مراقبتی و کنترلی و تجهیزات به روز برای کنترل امنیت شهرک‌ها استفاده شود، گفت: می‌توانیم هر جا کلانتری ایجاد کنیم و ببریم اما باید از سیستم‌های کنترلی و مراقبتی برای ایجاد امنیت و پایداری آن بهره ببریم.

سردار اشتری در پایان به حادثه‌ای که در محدوده مجیدیه تهران به وقوع پیوسته بود نیز اشاره کرد و گفت: در یکی از محله‌ها برخوردی صورت گرفته و شکایتی به دست ما رسید که یک فردی از اقلیت‌های مذهبی صاحب این شکایت بود، دوستان مسئله را بررسی کردند و در ادامه مامور متخلف عذرخواهی کرد و آن فرد ارمنی نیز از جمهوری اسلامی تشکر کرد. این نمونه نشان‌دهنده رعایت حقوق شهروندی است و نشان می‌دهد که ما برای همه ادیان ارزش قائل هستیم و اجرای قانون برای همه یکسان است.

 

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =