خبرگزاری ایرنا نوشت:

 معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: توزیع و مصرف خوراکی روغن زیتون ( پومیس) تحت هر نام تجاری ممنوع است و در صورت مشاهده با عوامل آن برخورد جدی خواهد شد.

از سازمان غذا و دارو، سهیل اسکندری، گفت: با توجه به گزارش های واصله از سطح عرضه و همچنین مکاتبه انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون در خصوص توزیع غیرمجاز روغن تفاله زیتون (پومیس POMACE) برای مصارف غذایی، این روغن بر اساس ضوابط این سازمان مصرف انسانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو تاکنون جهت این نوع روغن زیتون برای هیچ واردکننده ای مجوز ورود و ترخیص صادر نکرده است.

اسکندری افزود: روغن تفاله زیتون که از تفاله زیتون و با فرآیند حرارتی و استفاده از حلال های شیمیایی استخراج می شود به دلیل کیفیت نامطلوب و احتمال فساد و همچنین وجود باقیمانده حلال ها قابلیت مصرف انسانی ندارد و حتی می تواند عوارضی به همراه داشته باشد.

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این نوع روغن آن را به نزدیک ترین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی منطقه یا سازمان غذا و دارو اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری و برخورد، اقدامات لازم صورت گیرد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    2 0
    به جای هشدار دادن برید از بازار جمعشون کنید
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    اخه ما مصرف کننده های بی نوا از کجا بدونیم که بتونیم گزارش بدیم. یعنی سودجویی ایرانی ها هیچ حد و مرزی نمیشناسه.
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    جانم بقربانتان لطفا بفرمایید راه تشخیص روغن پومیس چطوری است. من از تولید کنند خانگی روغن زیتون گرفتم خیلی غلیظ و سبز است چطور می توانم آن را آزمایش کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.