ایسنا نوشت:

رئیس شبکه هپاتیت ایران در نامه‌ای به وزیر امور خارجه فرانسه خواستار بررسی مجدد پرونده ناتمام فرآورده‌های خونی آلوده شد .

در نامه سید موید علویان به لوران فابیوس آمده است‌: " احترامات اینجانب را به خاطر سفر به کشورم ایران بپذیرید. اینجانب رئیس شبکه هپاتیت ایران و یکی از دانشمندان عرصه جلوگیری و درمان بیماری ‌های کبد به‌ویژه هپاتیت ویروسی هستم.

همان‌گونه که مستحضرید، سابقه طولانی و نقش مؤثر ایران در ایجاد و توسعه علم به واسطه حضور دانشمندان ایرانی همچون ابن‌سینا و رازی در تاریخ بر همگان روشن است. طی سالیان دراز، اهمیّت غیر قابل انکار سلامت در توسعه پایدار کشورها رو به رشد بوده است.

حال که حضرتعالی قصد سفر به ایران را دارید، تمایل دارم تا پرونده ناتمام موجود در بحث ابتلای غیرعمدی برخی از عزیزان هموفیل به هپاتیت سی و ایدز در نتیجه استفاده از فاکتورهای خونی واردشده از انستیتو مریو، کشور فرانسه را به استحضار برسانم.

ویروس هپاتیت سی گرچه در سال 1990 کشف شد، ولی سال‌ها قبل از آن با استفاده از روش های ویروس زدایی نسبت به سالم‌سازی فاکتورهای خونی اقدام می‌شد. متاسفانه استفاده از فرآورده‌های آلوده وارده به کشور زخمی عمیق در دل و جان مردم ایران به جا نهاد.

همکاران اینجانب با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مراکز علمی، طی 10 سال اخیر بیش از 5000 نفر از مبتلایان را تحت معالجه و درمان قرار داده‌اند. درحال حاضر قریب به 300 نفر نیاز به درمان جدید گران‌قیمت دارند. اطمینان دارم که تلاش همه ما در جهت ایجاد جامعه سالم و ارتقای سطح سلامت است.

از این رو حضور حضرت‌عالی را در ایران مغتنم می‌شمارم و از حضرتعالی تقاضا می‌کنم که موضوع ناتمام فرآورده‌های خونی از دیدگاه تخصصی و علمی و انسان دوستانه بررسی شود تا در این مورد خاطرات تلخ ابتلای بیماران به هپاتیت سی و اچ آی وی و مرگ تعدادی از آنان در سال‌های اخیر از ذهن جامعه ایرانی زدوده شود.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    به این میگن برخورد معقول
  • محسن A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    درود بر تو که حساب خودت و از این دلواپسا جدا کردی ... مرسی دکتر ... مرسی