هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود آیین‌نامه اجرایی اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را اصلاح کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس آیین‌نامه مذکور و در راستای تمهید زمینه دسترسی شرکت‌های تعاونی به ابزارهای مالی، اشخاص مزبور مجاز به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار در چارچوب مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشند و سازمان بورس و اوراق بهادار تضمین کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری در خصوص پرداخت وجوه مربوط اعم از اصل و سود اوراق می‌پذیرد. همچنین این سازمان مکلف است نسبت به ثبت اوراق بهادار شرکت‌های تعاونی سهامی عام و تمهید قابلیت خرید و فروش سهام آنها در بازار بورس یا فرابورس مطابق مقررات بازار سرمایه اقدام نماید.

دولت همچنین به منظور تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین‌المللی پول با هدف تعدیل ارزش ریالی، به بانک مرکزی اجازه داد از محل منابع داخلی خود نسبت به تأمین و پرداخت آن اقدام نماید.

هیأت وزیران با توجه به اتمام مدت اجرای تصویب نامه مربوط به تعیین قیمت مازوت مصرفی واحدهای تولیدی سیمان، قیمت هر لیتر نفت کوره مصرفی کارخانه‌های سیمان زابل، خاش، لارستان، کیاسر و باقران را تعیین نمود. همچنین قیمت هر لیتر نفت کوره مصرفی آن دسته از کارخانه‌های سیمان که به دلیل کمبود گاز در ماه‌های سرد سال به تشخیص وزارت نفت مجبور به استفاده از نفت کوره تا پایان سال 1395 می‌شوند، معادل قیمت گاز مصرفی بخش صنعت و معدن تعیین می‌شود.

لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =