وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای استانبول را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارهای شب گذشته فرودگاه استانبول را که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از مردم بی گناه شد محکوم کرد.

بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران این جنایت غیر انسانی را که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از انسانهای بیگناه شد را به دولت و ملت دوست وب راد ترکیه تسلیت گفته و با خانواده های داغدار ابراز همدردی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین برای مجروحین این حادثه بهبودی عاجل و برای درگذشتگان مغفرت الهی طلب کرد.
قاسمی خاطرنشان کرد: افراط گرایی و تروریسم مرز نمی شناسد و همانطور که دکتر محمد جواد ظریف وزیر محترم امور خارجه اظهار داشتند لازم است اراده جمعی و جهانی برای مبارزه با این پدیده شوم شکل بگیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکای با کشورهای منطقه برای ریشه کنی این پدیده خطرناک تاکید کرد.

در اثر حملات انتحاری که شب گذشته در فرودگاه استانبول ترکیه رخ داد 36 نفر جان خود را از دست دادند و 146 نفر مجروح شدند.
در پی این حادثه مقامات سیاسی کشورهای مختلف این حادثه تروریستی را محکوم کرده و با جان باختگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در واکنش به حملات شب گذشته در فرودگاه آتاتورک استانبول در صفحه توءیتر خود نوشت :بار دیگر چهره زشت ترور در فرودگاه کشور دوست و همسایه ما سر برآورد . خشونت افراط گرایانه تهدیدی جهانی است و ما باید با هم با آن مقابله کنیم .

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =