«خبرجنوب» نوشت: با توجه به فرا رسیدن 17 رجب، سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) و برای ارج گذاری به جایگاه این امام زاده واجب التعظیم، براساس انجام هماهنگی ها با تولیت آستان های قدس رضوی، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم(ع) و مسجد جمکران به‌ علاوه حرم احمدی(ع)، ویژه برنامه ‌هایی به ‌مناسبت این روز در این اماکن مقدس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد سلامی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکهحضرت احمد بن موسی(ع) تعالیم شیعه را در ایران گسترش داده است،ادامه داد: طی امروز و فردا، مصادف با 16 و 17 رجب ‌المرجب، برنامه ‌های سوگواری در این آستان مقدس در حال برگزاری است که از آن جمله می‌توان به برگزاری مراسم تعزیه ‌خوانی از زندگی حضرت شاهچراغ(ع) در ورودی باب ‌الرضای آستان مقدس از ساعت 18 تا 19 اشاره کرد.
وی با یادآوری این که 10 هزار خادم افتخاری در این آستان مقدس به زائران خدمات ارايه می‌دهند، ادامه داد: امروز (یکشنبه) بعد از نماز مغرب و عشا نیز مراسم لاله‌گردانی خدام حرم مطهر در رثای شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار می شود و در روز 17 رجب مراسم سوگواری و زنجیرزنی هیأت هاي مذهبی از ساعت 10 صبح از ابتدای خیابان 9 دی شیراز به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود همچنین بعد از این مراسم،سوگواری اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت 11:30 تا نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد و بعد از نماز مغرب و عشاي این روز نیز دکتر رفیعی به سخنرانی در میان زائران و سوگواران حضرت احمد بن موسی(ع) می‌پردازد.
حجت الاسلام سلامی همچنین از برگزاری مسابقه عکس با محوریت حرم مطهر و شخصیت حضرت احمد بن موسی(ع) با همکاری بسیج رسانه و بسیج هنرمندان فارس خبر داد و گفت: علاقه ‌مندان تا 20 اردیبهشت‌ ماه می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در آستان مقدس ارسال کنند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) که معتقد است، فرهنگ ‌سازی در بسیاری از موارد درباره حضرت شاهچراغ(ع) انجام نشده است، اضافه کرد: از جمله این موارد، بحث شهادت ایشان است و حتی بعضاً مشاهده می‌شود که برخی در صدا و سیما نمی‌دانند که 17 رجب سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) است.
برگزاری گفتمان ‌های تخصصی دینی در حرم احمدی(ع) ،راه‌اندازی بخش فرهنگ ‌نما در آستان مقدس و برپایی همایش تکفیری ها در خردادماه از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام سلامی به آن اشاره کرد و افزود: ما اتاقی را نیز به نام سالن پیوند در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تعبیه کردیم تا زوج ‌های جوان بتوانند مراسم عقد و ازدواج خود را در این آستان مقدس برگزار کنند. زوجین جوان است.
وی گفت: با هماهنگی کانون‌ های فرهنگی مساجد کشور بناست برنامه‌ای برای تبیین ابعاد شخصیت حضرت احمد بن موسی(ع) در شب شهادت آن حضرت در مساجد سراسر کشور برگزار شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =