ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دولت اوباما هیچ قصدی برای حذف کردن کنگره از هرگونه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را ندارد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به افزایش نگرانی‌های قانونگذاران آمریکا درخصوص گزارش تلاش‌های دولت این کشور برای کاهش اختیارات کنگره در توافق هسته‌ای با ایران گفت: دولت باراک اوباما هیچ قصدی برای حذف کنگره در این زمینه ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گزارش اخیر یک روزنامه آمریکایی را که نوشته بود اوباما از تمام قدرت خود برای جلوگیری از اختیار کنگره در توافق هسته‌ای با ایران استفاده می‌کند رد و تاکید کرد: رییس‌جمهور آمریکا معتقد است که کنگره نقش بسیار مهمی در مذاکرات هسته‌ای ایران دارد و در آینده نیز خواهد داشت.

براساس این گزارش، اعضای کنگره آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پس از آن که گفته شد دولت این کشور برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران نیازی به تصمیم کنگره ندارد به شدت از این که از هرگونه توافق هسته‌ای با ایران کنار گذاشته شوند، نگران هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین اظهار کرد: در اولین قدم ما ابتدا تحریم‌ها را به حالت تعلیق درمی‌آوریم که رییس‌جمهور می‌تواند این کار را انجام دهد چون این کار برای روند خود مذاکرات ضروری است.

کری یادآور شد: من تاکنون رایزنی‌های منظمی را با کنگره داشته و متن جلسات را به آن‌ها ارائه داده‌ام. هم‌چنین گفت‌وگوهایی را با کنگره انجام داده‌ام.

او تصریح کرد: ما خواهان مشارکت جدی و عمیق کنگره در این مساله هستیم.

جان کری در ادامه بدون این که جزییاتی درباره مسائل مورداختلاف باقیمانده ارائه دهد گفت: من نمی‌خواهم به طور علنی مذاکره کنم. هر دو طرف مذاکره‌کننده به صورت احترام‌آمیز، جدی و سخت با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان بیان کرد: من ابراز امیدواری نه خوشبینی می‌کنم که بتوانیم اختلافات باقیمانده را حل کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لنگ آبادي IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    69 8
    خداروشكر روئساي جمهور وتيم مذاكره كننده دو كشور افراد معقول و معتدلي هستن،انشالا كه زودتر توافق حاصل بشه و از شعب ابيطالب خارج بشيم.
    • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      56 8
      بابا صلوات بفرستین با هم آشتی کنین...