۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

روزنامه توریسم نوشت: یک کارآفرین اهل مالزی ادعا کرده است که با استفاده از آب بدست آمده از چاه زمزم درمکه بستنی حلال درست کرده است.

یک کارآفرین اهل مالزی ادعا کرده است که با ارایه بستنی حلال با آب زمزم، به ویژه دراین فصل گرما توجه همه مسلمانان را به محصول خود جلب خواهد کرد. او که «محمد هشام زمری» نام دارد، محصول خود را ابتدا با عنوان «بستنی کفایه » حلال که تمامی مواد تشکیل دهنده آن براساس دستورات وروش اسلامی تهیه شده است، عرضه کرد.
بستنی حلال این شرکت حاوی مواد غذایی دیگری همانند بادام، خرما، میوه خشک یا کنسرو شده، آب زمزم، کشمش و زعفران است که به آن طعم های مختلفی می‌دهد. او در ابتدا تنها بستنی حلال عرضه می کرد اما برای توسعه و شهرت بیشتر در میان مسلمانان مدعی شده که از آب زمزم در ساخت این بستنی‌ها استفاده می‌کند!
«محمد هشام»که اکنون به نام «سیگو »هشام شهرت دارد می‌گوید که الهام بخش او در شکل دادن به این کسب و کار آن بود که دریافت هیچ فرد مسلمانی بستنی حلال عرضه نکرده است. از طرف دیگر مشاهده کرده است که تاجران زیادی از کشور کامبوج به مالزی می آیند که همگی درکار ساخت و فروش بستنی هستند. این بستنی‌ها چه دست ساز و خانگی و چه بستنی های کارخانه ای هیچ یک برچسب حلال نداشتند.
او با درک این که هیچ شرکت یا فردی نبوده که اطمینان دهد بستنی عرضه شده در بازارها از نظر دین اسلام کاملا مجاز است، دریافت که ارایه بستنی حلال تنها برای بازار مسلمانان می‌تواند بسیار پرسود باشد.
محمد هشام یادآور شد که قبل از این که شرکت بستنی سازی «کفایه » را راه اندازی کند، بارها به کامبوج و تایلند سفر کرده تا طرز تهیه بستنی را یاد بگیرد. سپس با سرمایه 600 ریگنیت برای خرید تجهیزات، کار خود را آغاز کرد.او درابتدابا ساخت وعرضه بستنی‌های کوچک با طعم های معمول مانند وانیل، شکلات و توت فرنگی آغاز کرد و اکنون درسراسر مالزی محصولات او به فروش می‌رسد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    3 1
    حالم به هم خورد