واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه فرانس بیست و چهار اعلام کرد در ساعات بعد آتن در نشست منطقه یورو در بروکسل پیشنهادهای جدیدی به وام دهندگان خود ارائه خواهد کرد. خبرنگار فرانس بیست و چهار در پاسخ به این سوال که پیشنهاد آتن و حاشیه عمل آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان چه می تواند باشد، گفت:

هر چه زمان می گذرد، حاشیه عمل آلکسیس سیپراس محدود تر می شود. دیروز در همه پرسی به پیشنهادهای اصلاحات کشورهای وام دهنده به یونان 61.3 درصد پاسخ منفی دادند. به استثناء اینکه امشب وضع با شب گذشته متفاوت است، اوضاع بسیار جدی است و قرار است درباره پیشنهادی ملموس کار شود. پیغام های رسیده از وام دهندگان اروپایی یونان و صندوق بین المللی پول بسیار شفاف بود.

همه نتایج همه پرسی یونان را محترم می شمارند. اکنون اعتبار دهندگان به یونان در انتظار دریافت پیشنهادها هستند. این پیشنهادها چه خواهند بود؟ قاعدتا آلکسیس سیپراس پیشنهاد ریاضت اقتصادی مطرح نخواهد کرد زیرا که مردم یونان به ریاضت اقتصادی رای منفی دادند. از طرف دیگر او باید شخصا برای انجام اصلاحات متعهد شود. اصلاحاتی در دوره دولت سابق به هیچ عنوان انجام نگرفت.

 لازم به یادآوری است که این اصلاحات می تواند اصلاحات اداری، اصلاحات مالیاتی و جمع آوری درست مالیات ها و خصوصی سازی را جهت احیاء اقتصاد یونان در بربگیرد که کار بسیار عظیمی است و آلکسیس سیپراس ناچار است که دست به عمل بزند. آنچه که وام دهندگان باید انجام دهند خیلی ساده است. آنها باید برای آزاد کردن 7.2 میلیارد یورو اعتبار به یونان توافق کنند تا بتوانند یونان را از ورشکستگی نجات دهند. از طرف دیگر تعهد برای بازگشایی بانک ها لازم است. بانک های یونان از یک هفته پیش تاکنون تعطیل است و هنوز معلوم نیست چه زمانی بانک ها، فعالیت های خود را از سر خواهند گرفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =