عصرایران نوشت:این روزها در فضای مجازی پیچیده است که احمدی نژاد به جای اینکه به فکر ریاست جمهوری باشد در اندیشه فتح شورای شهر تهران است.

برخی از ناظران سیاسی بر این باور هستند که احمدی نژاد می‌خواهد به دلیل اینکه می‌داند در راه رسیدن به نهاد ریاست جمهوری با مشکلات فراوانی از جمله تایید صلاحیت روبرو است سعی می‌کند از طریق شورای شهر به میدان بیاید و یاران خود را به پارلمان تهران بفرستد. از طریق یاران او می‌تواند بازهم به کرسی شهرداری برسد و اهداف خود را پیش ببرد.

نکته‌ای که در این میان احمدی نژادی‌ها باید به آن توجه کنند این معناست، تهران دیگر شهر اصول‌گرایان و احمدی نژادی‌ها نیست. احمدی نژاد در دو قطبی بزرگ سال 88 رقابت در تهران را به میرحسین موسوی واگذار کرد. در این انتخابات که حاشیه‌های بعد از آن هنوز در جامعه ملموس است. آخرین نخست وزیر ایران (2 میلیون و 166 هزار و 245) رای و احمدی نژاد (یک میلیون و 809 هزار و 855) به خود اختصاص دادند.

احمدی نژاد در سال 92 نیز بعد از اینکه مشایی نتوانست از سد شورای نگهبان عبور کند تلاش کرد نمایندگانی را به شورای شهر بفرستد اما در این انتخابات هم ناکام ماند.

خواهر او پروین احمدی نژاد و وزیر جنجالی دولت دهم که به خاطر او در مجلس نهم یکشنبه سیاه رقم خورد یعنی عبدالرضا شیخ الاسلامی که در صدر فهرست «زنده باد بهار» قرار داشتند نتوانستند در به شورای شهر تهران راه پیدا کنند و اختلاف زیادی با راه یافتگان به شورای شهر داشتند.

مردم تهران در سال 94، در جریان انتخابات مجلس دهم نشان دادند که به جز احمدی نژاد به اصول‌گرایان نیز نظر مثبتی ندارند. اکثر مردم در این انتخابات در شهر تهران تماما به فهرست امید رای دادند و 30 نامزد این فهرست به عنوان 30 نماینده تهران معرفی شدند.

مشارکت مردم در تهران در انتخابات‌ها نشان داده است که اکثر آنها رای خود را به سبد اصلاح طلبان خواهند ریخت. حسن روحانی در سال 92، 2 میلیون و 385 هزار و 890 رأی آورد و شهردار تهران محمدباقر قالیباف تنها یک میلیون و 266 هزار و 568 رأی را به خود اختصاص داد.

بر این اساس می‌شود گفت که مردم تهران در صورت مشارکت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به اصول‌گرایان و احمدی نژادی‌ها رای نخواهند دارد. احمدی نژاد و احمدی نژادی‌ها شاید در شورای شهر با خطر رد صلاحیت روبرو نشوند اما با سد محکم مردم تهران روبرو خواهند شد.

آن گونه که از شواهد پیداست انتخاب تهران آن هم در انتخابات شورای شهر استراتژی مناسبی از سوی احمدی نژاد برای آینده سیاسی خود نیست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    بااین تحلیلهای ابکی تان خوابی که دیدین خیرباشه.
    • جاوید IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      18 74
      عصر ایران توهم زده .یکبار ندیدم عصر ایران تحلیل منطقی بکنه .سد محکم مردم تهران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا بگید نصف مردم تهران و اونهم از نوع غربگرا.
    • علیرضا A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      64 18
      اشتباهی مثبت دادم . هر چی میکشیم از دست سیاست های یک بام و دو هوای احمدی نژاد میکشیم .
    • shain RO ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      احمدی نژاد نیاز به سبد نداره،ایشون دل میلیون ها ایرانی رو داره
    • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      14 2
      دوستانی که میگن تحلیل آبکی حتما ارادت خاصی به تحلیل های فضایی فارس و امثالهم دارن
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    10 43
    اکثر تهرانیها روی اصحاب نهروان را هم سفید کردند این سالها با انتخاباشون. عکس مشهدیا که دیدیم هشیارند.
    • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      11 2
      متر و معیارتون رو از کجا آوردید؟ حق الناس میدونید چیه؟
  • سید محمد مظلومی A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    27 11
    اصلاح طلبان ایران پیروزمندان تهران
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    33 11
    چرا اینقدر بزرگش میکنین ایشون دیگه تموم شده
  • رامین A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    41 14
    آقای احمدی نژاد که قرار بود نفت رو به سر سفره ها بیاره چرا نون رو از سر سفرها برد ؟
    • بی نام RO ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      10 22
      هنوز هم از یارانه ارتزاق میفرمایید انهم دراوج تحریم ها
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    13 28
    تو تهران رای کمتر داره وشهرهای بزرگ ولی در شهرستانا رای داره رقیبه جدی هست برا روحانی
  • روشنفکر IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    19 6
    راهی که تهران در پیش گرفته راه اینده تمام ایران هست مثل سایر مد ها که اول تهران میاد و بعد به شهر های دیگه می رسه . در تهران معنویات و اصول و ارمان روند کاهشی گرفته و دنیا گرایی و لذت جویی و ضد اخلاقیات رو به گسترش هست بقیه ی شهر ها هم هم زمان با مدرنیته شدن به این سرنوشت دچار می شوند و بدتر روی صحبتم با اون هایی هست که میگن ایران تهران نیست قسم می خورم تا 5 سال دیگه که اینترنت ماهواره ای که با وای فای گوشی قابل دریافته و شبکه های ماهواره ای که با انتن معمولی گرفته می شن بیان دیگه اندیشه ی شما در نطفه خفه می شه و با زور اجبار شلاق هم نمی تونین جلوش رو بگیرن از خبرانلاین خواهش می کنم که این نظر رو بخش کنه
    • بدون نام ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
      1 3
      واقعاخوب روشنفکری هستی انوقت تاحالاکجابودی که ازافکارنابت استفاده کنیم. تمام دنیاباتمام توان تواین ۳۷سال هیچ مکروحیله وسیاست وجنایتی نبوده که برعلیه این کشور به کارنبرده باشندولی باخواست خداودعای اقاامام زمان هیچ غلطی نکرده ونمیکنند. ومکرواومکرالله والله خیرالماکرین
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    41 15
    احمدي نژاد و كابوس ٨ ساله اس تموم شده تموم...
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    24 10
    احمدی نژاد در هیچ استانی جایگاه ندارد،حالا خواهید دید.
  • بی نام RO ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    6 14
    احمدی نژاد موج خروشان است وسبدهایتان در روی آن شناور مثل حباب ولی آرزو بر جوانان عیب نیست می تونی این چنین آرزوی داشته باشی
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    25 8
    شما اگر بخواهید یک ساختمان مرتفع را تخریب کنید کافی است چند عدد تی ان تی در ستونهای ان منفجر کنید ظرف چند لحظه همه چی فرو می ریزد .حالا همین ساختمان را اگر بخواهید دو باره بسا زی چقدر هزینه وچقدر زمان نیاز دارید ؟ تفاوت احمدی نژاد با روحانی در همین موضوع است که احمدی نژاد در ساختارهای مملکت تخریب به وجود اورد و روحانی باید این ساختارها را باز سازی بکند .متاسفانه ما ایرانیها دروغ را بهتر از راست می پذیریم واحمدی نژاد هم از همین روش سوء استفاده می کند که درک این موضوع نیاز خارج از جار وجنجال و هیاهو به تعقل دارد و خواهشا چشماتون را باز کنید به خاطر اینده خود و خانواده وفرزندانتان . دیگر خود دانید.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    7 6
    من تهرانیم کی شمارو وکیل عقیده خودم نمودم که خبر ندارم
  • برادر A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    15 6
    احمدی نژاد فقط یه اسم آ اونم سر زبونهای یه سری طرفدار شیپور به دستش مونده فاتحش خونده شد و رفت
  • رها A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    12 2
    بذارید بیاد باید بازم مردم با رای شون همه چی رو به این سیاستمدارا ثابت کنند.
  • سعید A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    2 5
    این نظر شماست که دکتر چکار می خواد انجام بده ولی یه احمدی نژادی واقعی اینو میدونه دکتر نیازی به اینکارا نداره،آره داداش ،نمیدونی بدووووووووووون