اعتماد نوشت:

پنج محكوم به مرگ سحرگاه پنجشنبه در ملأعام به‌دار مجازات آويخته شدند. سه تن از اعداميان متجاوز به عنف و دو اعدامي ديگر محارب بودند. حكم در شهرهاي شيراز و مرودشت اجرا شد.

رسيدگي به اين پرونده همزمان با شكايت زني در پليس آگاهي شيراز آغاز شد. زن جوان در حالي كه به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به افسر پليس گفت: ديروز وقتي از محل كارم خارج شدم براي رفتن به خانه سوار يك خودروي پرايد شدم. رفتار راننده و دو سرنشين ديگر پرايد عادي بود و هيچ شكي به آنها نكردم. پس از طي مسافتي ناگهان راننده به سمت جاده كمربندي تغيير مسير داد. به اين كار او اعتراض كردم كه مدعي شد مسير اصلي به دليل عمليات عمراني بسته است. دو سرنشين ديگر هم حرف او را تاييد كردند.
از راننده خواستم تا توقف كند اما ناگهان دو سرنشين خودرو با تهديد چاقو سر مرا به زير صندلي بردند. آنها تهديد مي‌كردند كه اگر مقاومت كنم جانم را مي‌گيرند. پس از دقايقي راننده توقف كرد. سه مرد شيطان صفت در حالي كه به آنها التماس مي‌كردم مرا مورد آزار و اذيت قرار داده و پس از سرقت اموالم در همان محل رها كردند. به سختي خود را به كنار جاده رسانده و با كمك راننده يك خودروي عبوري به بيمارستان رفتم. امروز پس از بهبود حالم براي شكايت به پليس آگاهي آمدم.

با توجه به حساسيت ماجرا با دستور دادستان شيراز تيمي از ماموران تحقيقات گسترده‌يي را براي شناسايي سه مرد متجاوز آغاز كردند. آنها در نخستين گام با كمك شاكي به چهره نگاري از متهمان پرداختند اما تحقيقات در اين شاخه راه به جايي نبرد.

همزمان با آغاز تحقيقات شكايت‌هاي مشابه ديگري نيز از اعضاي اين باند در دادسراي شيراز مطرح شد. بررسي‌ها نشان داد، اعضاي اين باند به صورت مسلحانه طعمه‌هاي خود را ربوده و پس از آزار و اذيت، اموال قربانيان را سرقت مي‌كنند.

در ادامه تحقيقات و بررسي‌ها، ماموران به سه مرد مظنون شده و آنها را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند. متهمان به نام‌هاي بهرام، عدالت و محمد ، در ابتدا منكر ارتكاب هرگونه جرمي بودند اما وقتي با شواهد و مدارك پليس روبه‌رو شدند، لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اعتراف كردند. رسيدگي به پرونده متهمان تا سال 92 ادامه پيدا كرد و سه متجاوز در شعبه چهار دادگاه كيفري استان فارس به اعدام محكوم شدند و احكام اين محكومان از سوي شعبه 29 ديوانعالي كشور تاييد شد. اين حكم در حالي صادر شد كه وكلاي سه متهم به حكم صادره از سوي دادگاه معترض بودند. با تنفيذ حكم از سوي رييس قوه قضاييه، پرونده براي رسيدگي به شعبه اجراي احكام دادسراي شيراز ارسال شد و سه شيطان سحرگاه پنجشنبه در ملأعام اعدام شدند.

سرپرست اجراي احكام كيفري دادگاه شيراز، در حاشيه اجراي اين حكم با بيان اينكه تعدادي از اين محكومان علاوه بر محاربه تجاوز به عنف نيز در پرونده خود داشته‌اند، گفت: پرونده‌هاي اين افراد در سال‌هاي 88 و 92 در دست بررسي قرارگرفته بوده كه در نهايت پس از تاييد تنفيذ حكم از سوي رييس قوه قضاييه و نظر دادگاه انقلاب تصميم بر اجراي حكم در ملأعام انجام شد.

اين مقام قضايي در خطاب به مسوولان گفت: ضروري است كه نسبت به ساماندهي خودروهاي مسافربر شخصي اقدامي انجام شود تا فعاليت براي متخلفان اين امر امكان‌پذير نباشد.

او هدف از اجراي اين حكم در ملأعام را درس عبرت براي متخلفان دانست.

علاوه بر اين سه متجاوز به عنف، دو نفر ديگر از محكومان دادگاه انقلاب به نام‌هاي حسين و جهانبخش نيز به جرم محاربه و انجام سرقت‌هاي مسلحانه و همچنين ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم، در شيراز و مرودشت اعدام شدند. اين دو محارب به باغات، خانه‌ها و همچنين خودروهاي شهرهاي جهرم، مرو‌دشت و شيراز دستبرد مسلحانه زده و باعث ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم شده بودند. حكم اين دو سارق نيز در سال 92 صادر و به تاييد شعبه هفتم ديوانعالي كشور نيز رسيد. اين دو محارب، به همراه سه متجاوز به عنف صبح روز پنجشنبه در ملأ‌عام به‌دار مجازات آويخته شدند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    290 5
    آدم نمیدونه چی بگه ... شاید درست نباشه ولی با اینکه اعدام شدن فقط لعنت کردنشون به زبونم میاد...ایشالا بقیه به راه راست هدایت بشن،آخه چرا این اتفاقا میفته؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      51 46
      پیشگیری بهتر از اعدام است....
  • امین EU ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    "سه شيطان سحرگاه پنجشنبه در ملأعام اعدام شدند." 7 تا سنگ هم میزدین بهشون
    • سعید A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      اگه خواهر و مادر خودت آسیب رسونده بودن اینطوری میگفتی؟
  • شیراز A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    سلام نویسنده تیتر این خبر چه اسیبی از شیراز دیده که اینطور جوانان شیرازی را سیبل قرار داده .. سری به اطلاعات ثبت احوالی معدومین بزن ببین اهل کجا بوده اند ..
    • فرهاد IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      34 21
      عزیزم شیراز یکی از جرم خیزترین شهرهای ایران هست تقصیر خبر انلاین نیست که سایر خبرگزاری ها هم زدن مطلب رو
    • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      18 15
      عمویی فازت چیه ؟؟؟ حتما به خاطر این خبر می خوای جمع بشین و گروه پان شیرازی راه بندازین.چه ادمایی پیدا می شن
  • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    مطمئنی شیرازی بودن ؟ یا فقط به این دلیل که جنایت در شیراز اتفاق افتاده می گی شیرازی بودن ؟ البته یه نکته دیگه هم وجود داره و اونم بی احتیاطی بیش از حد بعضی از خانمها که واقعا خطرناکه
  • احسان IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    تا به کی باید شاهد و شنونده این نوع اعدامها باشیم ، اگه کارساز بود که باید تا الان باید نتیجه میداد. من مخالف برخورد قاطع نیستم اما باید بررسی کرد که چرا جوان ایرانی با این نوع رفتارها دارد بد نام میشود
  • بی نام IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    226 6
    لازم است با چنین شیطان صفتان که برای نوامیس مردم ایجاد نا امنی و مزاحمت می کنند به شدت برخورد شود
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    27 2
    فقط برخوردقاطع ودیگرهیچ
  • رضا IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    14 0
    با توجه به تیتر شما ، حالا فرقی می کرد که با پراید دزدیده باشند و یا هر ماشین دیگه ای.
  • بینام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    21 5
    بله موافقم که اعدام بشوند. تا حالا هم جواب داده اعدام. چون اگه اعدام نباشه خواهید دید آمار این جنایات چندصد برابر خواهد شد. ریشه یابی هم باعث پیشگیری میشه
  • کلهر A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    16 2
    حقشون همینه دست مقامات قضایی درنکنه
  • ميثم IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    2 72
    اخه چرا اعدامشان كرديد گناه داشتند،يك ريشه يابي ميكرديد و ولشان مي كرديد،اخه 3 نفر را به خاطر بي اختياطي يك نفر اعدام مي كنند،
    • بهرام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      32 11
      اقا ميثم اگر خواهر و مادر خودت هم مورد تجاوز مي گرفتند ياز هم همين حرف ها را ميزدي و مي گفتي متجاوز ها گناه دارند و فقط ريشه يابي كنيم؟
  • کامی IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    25 3
    واقعا اعدام درستهبرای اینجور آدماتو کشورهای اروپایی هم این نوع حرکتها سخترین مجازاتورو داره
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      28 3
      در کشورهای اروپایی اعدام وجود نداره ولی تجاوز به کودکان و زنان سنگین ترین مجازات ها رو در بر داره
  • بینام DE ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    34 63
    به شدت با اعدام مخالفم.اما با برخورد قاطع موافق.مثلا چرا این مجرمین رو به کار اجباری وادار نمیکنید چطور روسیه میتونه با این مجرمین طولانی ترین خط راه اهن دنیارو احداث کنه اما ما نه.فقط اعدام.از اینور هی داد میزنن بحرا ن جمعیت داریم از اونور روزی حداقل صد نفر اعدام میشه.
    • بانام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      7 28
      اگه بکاراجباری ببرنشون بازم خانم عبادی اعتراض میکنه ومیگن نقض حقوق بشره
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    42 1
    این اخبار را از تلویزیون هم اعلام کنید تا همه بدانند سرنوشت کسانی که به نوامیس مردم تعرض می کنند چیست.
  • ن م A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    41 14
    اين متجاوزان به نواميس مردم بايد به اشد مجازات برسند بحث كجايي بودن نيست و ديگر اينكه اقاي احسان اگر براي خانواده خودت اين قضيه رخ داده بود باز هم ميگفتي تا كي بايد شاهد اين اعدامها باشيم
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      14 1
      استفاده ابزاری از مردان مثل استفاده ابزاری از زنان باید لغو بشه اینکه نشانه مرد بودن بازوی کلفت و هیکل غول باشه یک چیز مزخرف هست نشانه مرد بودن در جهان امروز عاقل بودن باید باشه
  • بی نام RO ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    17 8
    با این همه اعدام، چرا مجرمین بالقوه عبرت نمی گیرند و هر روز اخبار جرایم مشابه را باید بخوانیم؟ واقعا چرا؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      24 1
      این رو ول کن اینهایی که اینجا نظر دادند تا حالا فکر نکردند اگر جامعه ما سالمه پس این همه فحاشی جنسی از کجاست ؟ چرا همیشه اخبار تجاوز بیشترین بیننده روداره ؟ مگه خبر تجاوز جک تا تفریح حساب میشه که همیشه رکورد دار این سایته ؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    13 8
    جوان شیرازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما خانواده و محل تولدشو هم می شناسید که با قطعیت میگید جوان شیرازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تو تهران هم جرم اتفاق میوفته آیا تهرانی این جرم رو انجام داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟برید تحقیق کنید 1 درصدشونم هویت تهرانی یا شیرازی ندارند.
  • دیده بان A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    11 39
    مجازات این افراد به جای خود، ولی خانمها هم با رعایت حجاب و پوشش مناسب و عدم تردد در زمانهای پر خطر مثل صبح های زود و آخر شب ها از پیش آمدن این وقایع جلوگیری کنن
  • فرنوش IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    3 1
    چرا دزدهاشونو اعلام کنند
  • حمید A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    5 3
    فقط فقط فقط اعدام
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    1 0
    چقدر زنها بیچاره ها ساده هستند
  • ايراني A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    2 0
    براي من اين سوال مطرح هست كه چرا پليس نبايد در همان زماني كه خانم كارمند به بيمارستان مراجعه ميكنه وارد ماجرا بشه؟