۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
اشرافی‌ترین زیر دریایی جهان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پژوهشگران نوعی زیر دریایی منحصر بفرد به نام SUB3 با قیمت حدود 2 میلیون و 350 هزار دلار طراحی کرده‌اند که می‌تواند 3 نفر را حمل کند و به عمق 300 متری دریاها و اقیانوس‌ها سفر کند.

 از جمله نکات قابل توجه این زیر دریایی طراحی فوق‌العاده زیبا و گران قیمت آن همراه با صندلی‌هایی از جنس چرم و فناوری بلوتوث و سیستم پخش فیلم و موسیقی استریو است.

بررسی ها نشان می‌دهند، این زیردریایی می‌تواند با سرعت 3 و دو دهم مایل در ساعت حرکت کند و عمر باتری آن برای حرکت و تأمین روشنایی حدود 8 ساعت است.  این زیر دریایی همچنین قابلیت استفاده به صورت قایق و حرکت با سرعت بالا روی آب را نیز دارد.

نخستین بار این زیردریایی در ماه آگوست سال میلادی جاری در نمایشگاه قایق‌های بادبانی در شهر موناکوی کشور فرانسه نمایش داده شده است.


این زیردریایی دارای دو دسته کنترلی و فناوری ناوبری بسیار پیشرفته است که به فرد هدایت کننده زیر دریایی قابلیت مانور و انجام حرکات پیچیده و سریع در اعماق آب و سطح روی آب را می‌دهد.

کارشناسان امیدوار هستند در نمونه‌های آتی و توسعه یافته‌تر از این زیر دریایی بتوانند قیمت آن را کاهش داده، سرعت و نیز قابلیت حمل هر دو بار را افزایش دهند.

تا به حال دانشمندان زیادی از سراسر دنیا اقدام به ساخت زیردریایی با قابلیت توریستی و تجاری کرده‌اند اما SUB3 علاوه بر قابلیت توریستی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و نیز استفاده از فلزات گرانقیمت در طراحی قسمت‌های مختلف خود برخوردار است. 

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در ساخت زیردریایی‌های کوچک توان تحمل فشار آب در اعماق و نیز طراحی کوچک پمپ‌های ذخیره کننده آب و نیز پمپ‌های تخلیه کننده آب است.

حرارت در آب‌های شیرین، شور، گرم و سرد، عمق آب، سطح زیر آب و پوشش گیاهی، جانوری و نوع صخره‌های زیر آب از پارامترهای اصلی برای طراحی زیردریایی و استفاده از آن است. 
۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =