باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:نیروی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که با صدور چک افراد غیر ، اقدام به 12فقره کلاهبرداری به مبلغ دو میلیارد ریال کرده بود در یکی از روستاهای شهرستان کلاله خبر داد.

سرهنگ رضا بهروزی فرمانده انتظامی کلاله در این زمینه گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر اینکه شخصی با هویت معلوم با استفاده از شیوه دادن چک افراد غیر، مبادرت به چندین فقره کلاهبرداری با عناوین خرید احشام، خودرو و لوازم منزل کرده است، مراتب در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی های پلیسی مشخص شد فرد مورد نظر دارای 11 فقره دستور جلب به مبلغ بالغ بر 2 میلیارد ریال از مراجع قضایی شهرستان کلاله بوده و در مکان خاصی سکونت نداشته و به سبب اعمال مجرمانه متواری است.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاله تصریح کرد: ماموران در ادامه پیگیری ها فرد تحت تعقیب را که درصدد انجام کلاهبرداری دیگری بود، با یک دستگاه خودروی پژو 405 در یکی از روستاهای اطراف کلاله دستگیر کردند.

بهروزی اضافه کرد: در بازرسی از خودروی متهم تعداد 12 فقره چک سفید امضاء به نام افراد غیر، کشف و ضبط شد.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی از متهم مشخص شد وی با استفاده از برگ چک 2 نفر دیگر و همسرش اقدام به کلاهبرداری از افراد متعدد در کلاله، مراوه تپه، گنبدکاووس، مینودشت، قوچان و چندین شهرستان دیگر کرده است.

بهروزی با بیان اینکه موضوع جهت شناسایی مالباختگان و افراد مرتبط دیگر تحت بررسی است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاله در پایان از شهروندان خواست تا در انجام معاملات بخصوص با چک، هرگز از افراد ناشناس که معروفیت و اعتبار کافی ندارند، چک قبول نکنند و درصورت نیاز از بانک عامل استعلام نمایند و به محض فقدان یا سرقت چک و اوراق بهادار در اسرع وقت به بانک عامل و مراجع انتظامی مراجعه کنند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =