ایرنا نوشت:

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری در یک سال گذشته از رکود بیرون آمده و در مسیر رونق قرار گرفته است و در حال حاضر شاهد حضور دو چندان گردشگران خارجی به کشور هستیم.

مسعود سلطانی فر سه شنبه شب در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ضمن تبریک سال جدید افزود:در شش سال اخیر که آمار ورود گردشگران غربی به کشور به صفر رسیده بود، در حال حاضر ورود گردشگران خارجی رونق یافته است.

وی با بیان اینکه روند صدور ویزا از دیگر کشورها به ایران رو به رشد است، گفت:برای اتباع 190 کشور دنیا ویزا فرودگاهی به مدت دو هفته صادر می کنیم تا یک ماه هم قابل تمدید است.

سلطانی فر از راه اندازی صدور ویزا الکترونیک در سال 94 خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی ویزا الکترونیکی سهم قابل توجهی در جذب گردشگران دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه 950 پروژه گردشگری با اعتبار 20 هزار میلیارد تومان در کشور در دست اجرا است ، گفت: به نسبت ظرفیت های بسیار بالای گردگشری ،وضعیت موجود گردشگری مناسب نیست.

وی افزود: در حال حاضر خدمات رسانی بیشتر به مردم یک حال رقابتی در استان پیدا کرده که این فرهنگ مورد حمایت مسوولان است.

سلطانی فر ادامه داد: امسال برنامه ریزی ها برای ارایه خدمت به مردم از سه ماه قبل آغاز شده و خوشبختانه از وضعیت بهتری نسبت به سال قبل برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز بیشترین ترافیک سفر را داریم، افزود: حضور مردم در استان هایی که در سال های قبل به عنوان مقاصد گردشگری مطرح نبوده در سال جاری پررنگ تر شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از گردشگری به عنوان صنعت سبز و زودبازده یاد کرد و گفت: نیمی از گردشگران خارجی مسلمان هستند که برای بازدید از اماکن مذهبی وارد کشور می شوند که باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

سلطانی فر تصریح کرد: حتی یک مورد گردشگر غربی نداشتیم که در سفر به این کشور مسائل اعتقادی و اخلاقی کشور ما را رعایت نکنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در گردشگری دریایی اقدامی ویژه باید صورت گیرد، گفت: چندین اسکله و بندر داریم که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی ادامه داد: آمار گردشگران داخلی نیازمند هتل های دو و سه ستاره و واحدهای پذیرایی هستند اما گردشگران خارجی خواهان هتل های چهار و پنج ستاره هستند که باید نسبت به ساخت هتل های بزرگ اقدام شود.

سلطانی فر اظهار کرد: فرهنگ استفاده از هتل ها و مراکز اقامتی برای گردشگران داخلی وجود دارد اما برای گردشگران خارجی به خصوص در استان ها فراهم نیست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =