رقابت عکاسی دیجیتال Olympus BioScapes برای یازدهمین سال متوالی برگزار شد و برندگان سال ۲۰۱۴ از مجموع ۲۵۰۰ تصویر و فیلم ویدئویی میکروسکوپی ارسالی از سراسر جهان انتخاب و معرفی شدند.

جایزه نخست این رقابت به فیلم ویدئویی میکروسکوپی از مراحل تکامل مگس میوه از مرحله جنینی تا یک لارو اهدا شد؛ این فیلم توسط محققان موسسه پزشکی هاروارد هیگز (HHMI) آمریکا تهیه شده است.

تصویر میکروسکوپی تهیه شده از مخچه موش صحرایی که توسط محققان مرکز ملی تحقیق میکروسکوپی و تصویربرداری دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو؛ زائده‌های بدن نوعی صدف دریایی برای شکار پلانکتون تهیه شده توسط محققان موسسه پزشکی هاوارد هیگز (HHMI) در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

تصویر تهیه شده از قشر مخ مغز موش صحرایی با هسته سلولی، استروسیت (به رنگ زرد) و عروق خونی (به رنگ قرمز) که توسط محققان مجارستانی تهیه شده است، در رتبه بعدی قرار گرفت.

تصویر میکروسکوپی لارو کرم پرتار تهیه شده توسط بیمارستان عمومی ساوت‌هامپتون؛ تصویر میکروسکوپی گل آفتابگردان با درخشش فلورسنت و بزرگنمایی دو برابری تهیه شده توسط محققان سوئدی؛ تصویر میکروسکوپی پوزه یک بید خون‌آشام با بزرگنمایی 10 برابری تهیه شده توسط محققان روس؛ تصویر میکروسکوپی با بزرگنمایی ۲۰۰ برابری از حشره Acanalonia conica و فیلم ویدئویی میکروسکوپی از فعالیت‌ عصبی مغز گورخر ماهی تهیه شده توسط محققان موسسه پزشکی هاوارد هیگز (HHMI) رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایسنا


23503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    8 3
    سبحان الله