روزنامه اعتماد نوشت: آمار جدید سایت گمرک نشان می‌دهد میزان واردات خودرو در شش‌ ماهه ابتدای سال جاری با کاهش ٥٧ درصدی به ٢٠ هزار و ٨٨٦ دستگاه خودروی سواری رسیده است.

ارزش حجمي اين ميزان واردات خودرو به ٤٩٦ ميليون و ٩٤٢ هزار دلار رسيده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از كاهش ٤٩درصدي برخوردار شده است. كشورهاي كره‌جنوبي، چين، امارات و عمان عمده‌ترين كشورهاي صادركننده خودرو به ايران هستند. همچنين براساس آمار پنج ماهه گمرك جمهوري اسلامي ايران، بيش از ١٧ هزار و ٧٧٨ دستگاه خودرو در اين دوره وارد كشور شده كه ارزش آن ٧٤٨ ميليون و ٣٠٦ هزار دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ٤٨ درصد كاهش داشته است. براساس مصوبه دولت از شهريور ٩٣ ثبت سفارش و واردات خودرو با حجم موتور بالاي ٢٥٠٠ سي‌سي ممنوع بوده و سايت ثبت سفارش براي اين‌گونه خودروها بسته است.

در سال گذشته ۱۰۲ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۲ ميليارد و ۱۲۸ ميليون دلار به كشور وارد شد كه اين رقم در مقايسه با سال ۹۲ از لحاظ تعداد ۳۱درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است.

بنا بر آمار منتشر شده گمرك در سال گذشته، ١٠٢٦٨٣ خودرو به صورت قطعي به كشور وارد شده كه اين رقم در مقايسه با واردات ٧٨٨٣٧ دستگاهي سال ٩٢، ٣٠ درصد افزايش يافته است. ارزش واردات قطعي خودرو در سال ٩٣، ٢ميليارد و ١٢٨ ميليون و ٦٢٦ هزار و ٣٩٦ دلار بوده كه اين رقم در مقايسه با رقم يك ميليارد و ٦٢١ ميليون و ٩٢٥ هزار و ٤١٨ دلار سال ٩٢ رشد ٣١درصدي داشته است.

در اين آمار به افزايش واردات وزني خودرو نيز اشاره شده است به‌طوري كه در سال٩٣، ١٥٧ هزار و ٦٨٠ تن خودرو به كشور وارد شده كه اين رقم در سال قبل از آن ١١٨ هزار و ١٩ تن بوده و ميزان واردات وزني خودرو ٦/٣٣درصد نشان مي‌دهد. براساس آمار رسمي و منتشر شده، سال گذشته در مجموع ٩٦٩٢٦٣٣٣ مورد خودرو و لوازم يدكي آن، با ارزش ٩ هزار و ٤٦٨ ميليارد و ٢٧١ ميليون و ٣١٨ هزار تومان به كشور وارد شده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    31 0
    بجای اینکه اینقد توضیح بدید/ یکم سلیقه ب خرج بدیدو جدول درست کنید برای نشون دادن آمار
  • قاسم IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    14 0
    والا... راست میگه