در جریان برپایی نمایشگاه کتاب فرانفکورت 2014 از کتاب های «آشپزی سنتی ایران»، ترجمه انگلیسی «یکشنبه آخر»، ترجمه انگلیسی مجموعه داستانی سید مهدی شجاعی، کتاب Little Gold fish نوشته کتایون ریاحی و ترجمه آلمانی کتاب «احتمالاً گم شده‌ام» در کنار ترجمه انگلیسی «خمره» هوشنگ مرادی کرمانی رونمایی می شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در نشستی خبری به تشریح جزئیات حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت پرداخت.

اهم اظهارات مسعود شهرام‌نیا در این نشست به شرح زیر است:

- در این دوره از نمایشگاه، مساحت غرفه ایران 240 مترمربع (200 مترمربع در سالن کشورها برای ناشران بزرگسال و 40 مترمربع در سالن کودک و نوجوان برای ناشران کودک است که فضای قابل توجهی برای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است.

- در این دوره تعداد کل عناوین ارائه شده در غرفه ایران 1297 عنوان است که 250 عنوان در غرفه کودک ارائه می شود؛ 180 عنوان از سوی اتحادیه ناشران و 70 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

- سیدمهدی شجاعی، هوشنگ مرادی کرمانی، مجید قیصری، محبوبه نجف‌خانی، معصومه رامهرمزی، کتایون ریاحی و سارا سالار میهمانان ویژه غرفه ایران در نمایشگاه امسال هستند.

- 18 برنامه جنبی در کنار رونمایی از 6 عنوان کتاب از جمله برنامه های امسال غرفه ایران در فرانکفورت است.

- کتاب «آشپزی سنتی ایران» نوشته سمیرا جنت‌دوست، ترجمه انگلیسی کتاب «یکشنبه آخر» نوشته معصومه رامهرمزی، ترجمه انگلیسی مجموعه داستانی نوشته سید مهدی شجاعی، کتاب Little Gold fish نوشته کتایون ریاحی و ترجمه آلمانی کتاب «احتمالاً گم شده‌ام» نوشته سارا سالار در غرفه ایران رونمایی خواهند شد. همچنین از ترجمه انگلیسی کتاب «خمره» مرادی کرمانی نیز در برنامه‌ای با عنوان همراه با هوشنگ مرادی کرمانی رونمایی خواهد شد.

- از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نشست‌های کاری ناشران و آژانس‌های ادبی است که تعداد کل قرارهای مذاکره با ناشران خارجی بیش از 110 قرار است و توسط اتحادیه ناشران، آژانس ادبی غزال، انجمن فرهنگی ناشران کودک و سایر ناشران برگزار می شود.

- دیدار با رییس نمایشگاه کتاب فرانکفورت، رییس نمایشگاه کتاب پاریس، برگزاری نشست های تعاملی و مذاکرات کاری، در کنار داستان‌خوانی کتاب «آناتومی افسردگی» توسط محمد طلوعی، کتاب‌آرایی و تصویرگری در ایران توسط آقای علی بوذری و دیدار با نویسندگانی چون مرادی کرمانی، قیصری، نجف‌خانی و اجرای موسیقی ایرانی از دیگر برنامه های غرفه ایران اعلام شده است.

شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از 16 مهر به مدت 5 روز برگزار می‌شود.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =