سروکله هذیان‌های ساموئل بکت دوباره پیدا شد

انتشارات افراز چاپ سوم کتاب و چاپ نخست کتاب «گلدان شکسته یونانی» مجموعه مقالات زنده یاد مسعود بهاری را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه‌داستان به‌هم پیوسته‌ «هذیان‌ها» اثر ساموئل بکت با ترجمه نشمیل مشتاق به همراه تحلیلی از نیکولتا پیردو، به چاپ سوم رسید.

«هذیان‌ها» دارای 8 سرفصل با عنوان سربرهنه، هورن (شیپوری) شب‌ها سر می‌رسید، پرنده‌ای در دوردست، پیش از آن‌که شروع شود، دست از آن شستم، فضای بسته، زمین پیر، ساکن، باز دوباره برای به پایان رسیدن است.

کتاب برگردانی از متن انگلیسی این اثر است که خود نویسنده آن را از زبان فرانسه به انگلیسی ترجمه کرده است و آنطور که ناشر گزارش داده هریک از هشت بخش کتاب شاید پاره‌هایی باشند از یک کابوس بزرگ که مجموعه کلی را شکل می‌دهند. در این اثر نویسنده از روی عمد و به دلیلی که بر دوستدارانش پوشیده نیست، ساختار نحوی نوشته‌ها را درهم‌ریخته و با خلق اثری غیرمنسجم، به شیوه‌ای نوین از داستان‌نویسی دست یافته است.

گفتار جامع نیکولتاپیردو تحت عنوان "مکمل‌های آثار متعالی" پیرامون اثر حاضر و تحلیل موشکافانه‌اش که در انتهای این کتاب آمده است، خواننده را قادر می‌سازد دیدی بازتر به ویرانه‌هایی داشته باشد که نویسنده سعی در آفرینش آن داشته است.

«هذیان‌ها» در 64 صفحه و با قیمت 5500 تومان به چاپ رسیده است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین «گلدان شکسته یونانی» که مجموعه مقالات و نقدهای سینمایی مسعود بهاری است با گردآوری احمدرضا بشیری را روانه بازار نشر کرد. مقالات، نظرات و نقدهای سینمایی در باب فلسفه هنر در دو بخش سینمای ایران و سینمای جهان در این کتاب درج شده است. مسعود بهاری شاعر و نویسنده و منتقد سینمای کشور که سال‌ها تحریریه مجله گزارش فیلم را اداره می‌کرد در چندین دوره رئیس هیأت انتخاب منتقدان جشنواره فجر بوده است. او سال‌ها تلاش کرد تا نقد فیلم را به جایگاهی خاص رساند، جایگاهی مستقل هم پای فیلم، رمان و اثر ادبی.

احمدرضا بشیری که خود به‌عنوان فیلم‌ساز فعالیت می‌کند درباره کتاب می گوید: «به‌پاس ادای دین نسبت به آموزه‌های سینمایی که از استادم آموخته‌ام و شاید نبود دغدغه‌های شاخصی از نقد، این اثر را گردآوری کردم.»

شایان ذکر است روبرت صافاریان، طهماسب صلح‌جو، خسرو دهقان و فیلم‌سازانی چون محمدعلی سجادی حسینی (کارگردان) و حمید نعمت اله (کارگردان) یادداشت‌هایی برای این کتاب نوشته‌اند.»

«گلدان شکسته یونانی» ددر 256 صفحه و قیمت 15500 تومان منتشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =