فرمانده نیروی انتظامی درخصوص انتشار تصویری از متهم احتمالی اسیدپاشی، گفت: با مشخصاتی که قربانیان و یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند، از متهم تصویری ترسیم و تصویر نگاری کرده و آن را بررسی می کنیم، این عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه همايش پدافند غيرعامل، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرين تحقيقات مرتبط با حوادث اسيد‌پاشي در اصفهان گفت: همچنان در حال بررسي موضوع و سرنخ‌ها هستيم و هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌ايم.

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي درباره دستگيري مظنوناني مرتبط با اين حادثه گفت: اگر کسي دستگير شود و اعتراف کند و ما در اين باره به قطعيت برسيم حتما به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومي اطلاع رساني مي کنيم؛ ممکن است از هر کسي به موجب‌ ظن و گمان تحقيقاتي صورت بگيرد اما به معناي اين نيست که اين افراد عامل اسيدپاشي هستند.

او در پاسخ به سوال ديگري در خصوص وقوع اسيدپاشي در شهرهاي ديگر از جمله تهران نيز گفت: ما در هيچ شهر ديگري چنين حادثه‌اي نداشتيم، در تهران نيز يک نفر اقدام به تهديداتي در اين رابطه کرده بود که دستگير شد. متأسفانه افرادي با انگيزه شوخي، ماجراجويي، آزار و اذيت و آب به آسياب دشمن ريختن، خيال مي ‌کنند که مي‌توانند فضاي ناامني را در کشور ايجاد کنند.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: ما حتي در اصفهان حادثه‌اي داشتيم که خانمي ادعا کرده بود مورد اسيد‌پاشي قرار گرفته، اما پس از تحقيقات از وي مشخص شد، مايع شوينده توسط اين فرد به روي خودش ريخته شده اما اين خانم براي جلب نظر ديگران و هياهو راه انداختن ادعاي اسيدپاشي کرده بود. اين مسئله انقدر پيچيده نيست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان کل مردم احساس ناامني کنند.

احمدي‌مقدم گفت: ما در اصفهان فضا را تحت کنترل خود داريم تا حادثه ديگري اتفاق نيفتد و با قوت نيز به دنبال کشف مسئله هستيم اما منتظريم تا پرونده به پايان خود برسد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره برخي آب‌پاشي‌ها در تهران که به قصد آزار و اذيت انجام مي‌شود نيز گفت: اين مسئله نيز در قالب همان بحث قرار مي‌گيرد که برخي با ايجاد هياهو به دنبال ايجاد ناامني در جامعه هستند.

فرمانده ناجا در خصوص فراخوان تجمعات در واکنش به اسيدپاشي در اصفهان نيز گفت: هر تجمعي بايد با مجوز قانوني باشد و پليس به هيچ وجه اجازه تجمع غيرقانوني را نمي‌دهد البته تمام اين تلاش‌ها منشاء واحد دارد که به دنبال ترويج فضاي ناامني در کشور هستند. خوشبختانه هيچکدام از اين فراخوان‌ها با اقبال چنداني روبرو نشده است.

فرمانده ناجا درباره انتشار تصويري از متهم احتمالي اسيدپاشي، گفت: با مشخصاتي که قربانيان و يا آنهايي که در معرض تهديد قرار گرفته بودند، از متهم تصويري ترسيم و تصوير نگاري کرده و آن را بررسي مي کنيم. اين عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند و ما فعلا نمي‌توانيم در اين خصوص مطلبي را قطعي اعلام کنيم چرا که متهم در همه جا با چهره باز ديده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال مي‌کنيم و اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم.

 

ناامنی در مرزهای شرقی نداریم

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با تلاش براي ايجاد ناامني در مناطق شرقي کشور نيز گفت: ما چيز جديدي در آنجا نداريم و حرف ها همان حرفهاي گذشته است. در اعترافات گروهک ريگي ديديد که به کدام سازمان‌ها و دستگاه‌هاي خارجي متصل هستند و ماموريت مي‌گيرند، گروه جيش‌الظلم نيز بازسازي شده همان گروهک سابق است و تلاش دشمن اين است که فضا را به سمتي ببرد که کشور ايران را که درمنطقه امن است ناامن جلوه دهد، زيرا جمهوري اسلامي ايران مورد حسد است و نمي‌خواهند اين شرايط ادامه پيدا کند لذا اقدامات کوچکي را اين گروه در مناطق مرزي انجام مي‌دهند که با بزرگنمايي زياد روبرو مي‌شود.

 

اقدامات ناجا برای پدافند غیرعامل

و در خصوص آخرين اقدامات صورت گرفته در ناجا در راستاي پدافند غيرعامل، اظهار داشت: خوشبختانه ما توانسته‌ايم ادبيات پدافند غيرعامل را در نيروي انتظامي در قالب فعاليت‌هاي خود بومي‌سازي کنيم براي مثال در پاسگاه‌هاي مرزي سعي کرديم بطوري غني سازي کنيم که در مواقع بحران کمترين آسيب به نيروها وارد شود.

وي ادامه داد: اين پاسگاه‌ها بايد از نظر موقعيت، نقشه، مصالح و سيستم‌هاي هشدار‌دهنده ايمني در سطح بالايي باشند؛ همچنين در شهرها نيز اگر حوادث طبيعي و غيرطبيعي رخ داد نبايد کلانتري ما اولين جايي باشد که امداد‌خواه باشد، بايد شرايطي وجود داشته باشد که اگر بحراني به وجود آمد اين واحد بتواند توانمند بوده و اين مسئله به طور کامل متناسب با اولويت‌ها ما عملياتي شده است.

فرمانده ناجا گفت: البته برنامه هاي پدافندي ما متناسب با اولويت ها است و در اين خصوص تهران را در اولويت قرار داده ايم؛ اگر سوخت و يا برق قطع شد و يا زلزله‌اي اتفاق افتاد ابزارهايي وجود داشته باشد که بتوانيم آمادگي خود را تضمين کنيم، لذا برنامه مفصلي انجام شده است البته همه اينها در ابتداي راه قرار دارد.

احمدي‌مقدم تأکيد کرد: در حوزه سايبري و ايمن‌سازي سامانه‌هاي وسيعي که در اختيار داريم و ايمني‌سازي در مقابل هکر‌ها و مشکلاتي که در سازمان‌ها به وجود خواهد آمد، تضمين بخش سوخت و انرژي دستگاه‌ها و حوزه‌هاي مختلف ديگر که شامل 50 عنوان مي‌شود و در نيروي انتظامي اقداماتي صورت گرفته شده است و يا در ابتداي راه قرار داريم؛ پدافند غيرعامل خوشبختانه امروز به متن فعاليت‌هاي ما وارد شده است و گستره مطلوبي در کشور پيدا کرده است.

ويفرمانده نيروي انتظامي در خصوص تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي و تأخير برگزاري آن نيز گفت: جلسه اين گروه قرار بود تشکيل شود اما ظاهرا به دليل عدم آمادگي دستور کار، لغو شد اما کارگروه‌هاي اين شورا و دبيرخانه در حال فعاليت هستند و حتي يکي از سران قوا نيز مي‌تواند به جاي رئيس‌جمهور آن را تشکيل دهد.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382819

برچسب‌ها