تسنیم نوشت:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به نظر می‏‌آید پشت قضیه کاهش زاد و ولد آمریکا و سازمان مللی‌ها هستند که به این مسئله دامن زدند، بنده در آن زمان که بحث کنترل جمعیت مطرح شد موافق نبودم و تاکید من بر روی تنظیم خانواده بود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته و اعتبارات ویژه ای نیز به این بخش اختصاص داده است، ارتقای سلامت و خدمات مایه امید و خیر و برکت است.

او گفت: باید بر روی سلامت خانواده‎ها کار کرد تا کمتر فروپاشی داشته باشیم، بحث بهداشت رسالت مقدس وزارت بهداشت است زیرا یکی از مسائل مهم، خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: یکی دیگر از مباحث مهم بحث زاد و ولد است که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‎ای داشته اند، در استان مرکزی بحث زاد و ولد منفی و حدود 0.9درصد و به زیر 1 درصد رسیده و نرخ باروری حدود 1.6 درصد است باید این نرخ بالا رود.

آیت الله دری نجف ابادی با اشاره به نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی گفت: در سیستان و بلوچستان نرخ رشد جمعیت 3.4 درصد و در استان مرکزی زیر 1 درصد است، این مسئله در آینده به امنیت ملی هم آسیب می‌‏زند و باید نرخ رشد جمعیت استان مثبت شود، جمعیت به سوی پیری درحال پیش‌روی است و با این نرخ رشد جمعیت، جمعیت فعلی را نمی‌توان حفظ کرد.

او گفت: به نظر می‏‌آید پشت این قضیه آمریکا و سازمان مللی‌ها هستند که به این مسئله دامن زدند، بنده در آن زمان که بحث کنترل جمعیت مطرح شد موافق نبودم و تاکید من بر روی تنظیم خانواده بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در زمینه ازدواج، کاهش سن ازدواج باید در استان تحول ایجاد شود، بحث اشتغال جوانان نیز دولتی نمی‎شود چرا که یکی از اشتباهات دولت گذشته سرکار آمدن 45 هزار نفر بود تخصصشان نیز کافی نبود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    89 2
    کامنت بذاریم منتشر میکنید؟مگر ایران با این مشکلات ابی و نبود کار و مسکن اصلا گنجایش جمعیتی بیش از صد میلیون را داراست؟توطئه امریکا؟وقتی جوونای مردم بیکار هستند خانواده ها با چه امیدی بچه دار بشن؟
  • حسن IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    46 1
    امیدوارم کامنت من هم منتشر شود مساحت ایران یک درصد از خاکهای جهان است جمعیتش کمی بیش از یک درصد دنیا در صورتی که میانگین میزان بارندگی در ایران یک چهارم جهان است حدود چهل درصد از خاک ایران کویر است که روز به روز به میزان کویرها افزوده می شود . حالا با افزایش بالای رشد جمعیت اب برای خوردن هم در اینده پیدانمی شود اتفاقا امریکا و بقیه دشمنهای ایران باید از خداشان باشد که رشد جمعیت بالا رود . که ملت ما از بی ابی گرسنگی وبیکاری خود به خود از بین برود
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    36 0
    امریکا کدوم قبرستونیه دیگه شما نمی تونید کار و مسکن و درامد برای جوان ها ایجاد کنید میگید امریکا امریکا هم برای شما خوب بهانه ای شده کمی به خودتون بیاید
  • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    27 0
    اگه بچه هامون فردا کار نداشته باشن حاج اقا پول میده نه بابا اون نفسش از جای گرم در میاد
  • حمید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    29 0
    همین جوری پیش بریم قضیه بابک زنجانی و اختلاص های میلیاردی و .... هم تفصیر امریکا است مدیونید اگر فکر کنید از بی عرضگی مسئولان مملکت است.
  • رحيم IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    20 0
    اين ديگه نوبره امريكا مگه مرض داره؟؟ تحليل هاى توهمى نوعى توهين به شعور ادمى است
  • ماریه GB ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    16 0
    گاهی اوقات باید سکوت کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    4 0
    من برای تحصیل دوتا فرزندم در مدرسه غیر انتفاعی ایراننه آمریکامجبورم با حقوق کارمندی حدود 10 میلیون تومان در سال هزینه کنم و برای تحصیل خودم و خانومم هم سالی حدود 9 میلیون تومان . حالا اگه من 5 تا بچه داشتم چیکار باید میکردم . اصلا امکانات ایجاد کردید . تو رو خدا اگه نمیدونید بپرسی بیخودی مصاحبه نکنید .