ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از جمع بندی پرونده بورسیه‌ها در جلسه عصر امروز یکشنبه این کمیسیون خبر داد و گفت که براساس این جمع بندی تنها کسانی که ضمن دریافت بورسیه ،‌اشتغال دولتی داشته‌اند یا اطلاعات نادرستی به شورای مرکزی بورس داده بودند،‌ بورسیه هایشان لغو می‌شود.

حسین آذین در گفت‌وگو با خبرنگار یسنا اظهار کرد:‌ جلسه امروز اعضای ثابت کمیسیون اصل 90 با موضوع بورسیه‌ها تشکیل شد، با توجه به اینکه چندی پیش شکایتی از طرز کار وزارت علوم به کمیسیون شده بود و قرار بود کمیسیون به موضوع بورسیه‌ها و شکایت محروم شدگان از بورسیه رسیدگی کند که این بررسی به صورت مفصل انجام و نتیجه جهت اجرا به آقای فرهادی وزیر علوم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس این بررسی شورای مرکزی بورس مسئول اصلی و نهایی در تصمیم گیری برای احراز صلاحیت متقاضیان بورسیه بوده و مقرر شده بود پرونده برخی داوطلبان که کسر معدل یا کبر سن داشته‌اند با لحاظ سایر صلاحیت‌ها بررسی شود.

بر همین اساس شورا این موضوع را بررسی و نسبت به اعطای بورسیه اقدام کرده بود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه اعطای بورسیه‌ها با توجه به اختیارات قانونی شورای مرکزی بورس و وزیر علوم قانونی بوده تصریح کرد: این‌ها قانونا می‌توانستند اگر کسی نیم نمره معدل کم داشت یا سنش بالاتر بود به او بورسیه اعطا کنند لذا این کار غیرقانونی نبوده و دریافت کنندگان بورسیه مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امکانات هستند.

آذین، درباره لغو برخی از بورسیه‌ها نیز گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته برخی از بورسیه‌ها به واسطه اشتغال دولتی دریافت‌کنندگان بورسیه متوقف شده بود، اگر اشتغال همزمان این افراد در مشاغل دولتی احراز شود بورس آن‌ها لغو خواهد شد، مگر اینکه بخواهند بورسیه را ادامه دهند و حق و حقوقی که گرفته‌اند را مسترد کنند، یا اینکه اگر می‌خواهند ادامه اشتغال دهند بورسیه‌شان لغو می‌شود.

وی درپایان گفت:‌ همچنین عده‌ای اطلاعات نادرست به شورای مرکزی بورس داده بودند که موجب تصمیم اشتباه شورا شده بود در حالی که این افراد فاقد صلاحیت بوده‌اند که بورسیه‌های این افراد هم لغو می‌شود بنابراین بورسیه‌های اعطایی به افراد جز در موارد اشتغال دولتی و ارائه اطلاعات نادرست با توجه به اختیارات شورای مرکزی بورس خلاف قانون نبوده و این تصمیم از سوی کمیسیون اصل 90 به وزیر علوم ابلاغ شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =