نشست شورای شهر کرج در 30 فروردین با دستور جلسه بحث آشفتگی و آلودی بصری در شهر و با حضور اعضای شورا ، شهردار کرج ،معاونت خدمات شهری و همچنین مدیر عامل سازمان زیباسازی کرج برگزار شد. گزیده مباحث مطرح شده در این نشست، بهبود سیما و منظر شهری از طریق اقداماتی همچون ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و یا اجرای صحیح پل های عابر پیاده بود.

نیوشا فتحی زاده - خبرآنلاین - البرز: در طی این جلسه موضوعاتی همچون وضعیت نامناسب پل های عابر پیاده و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه شهرداری در این خصوص ،اسکن درختان فرسوده و نامقاوم در برابر باد از سطح شهر و همچنین ارایه طرح سیما و منظر شهری مطرح شد که در گزارش تکمیلی ارایه خواهد شد.
یکی از مسائل اصلی بحث شورای شهر کرج در نشست شورا، آشفتگی و آلودگی بصری در شهر کرج بود که عامل موثر بر سیمای شهری است.در همین خصوص اعضای شورای شهر کرج به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج بیان داشت: نباید سازمان زیباسازی بدون اعتنا به مصوبات شورا کار خودش را انجام دهد، به عنوان مثال چاله‌ی عمیقی کنار پل عابر پیاده‌ی خیابان شهید بهشتی در جلوی ساختمان هلال احمر به حال خود رها و در حال حاضر بستری برای جمع آوری زباله‌ها شده است.
همچنین فاطمه اسکندری عضو دیگر شورای شهر ضمن انتقاد به عملکرد شهرداری گفت: در بلوار موذن نیز چاله‌ای وجود دارد وبابت آن طی تماس‌های تلفنی تذکرات لازم به شهرداری منطقه داده شده است اما هیچگونه رسیدگی بابت این مورد صورت نگرفت.
وی ادامه داد: اگر اجرای پل مکانیزه آنقدر سخت است که معاونت حمل و نقل این مشکل را به مدیر منطقه ربط می‌دهد و او نیز زیباسازی را مقصر می‌داند پس بهتر است انجام کار را به قسمت دیگری بسپاریم.
در ادامه محمد علی‌بخشی نایب رئیس شورای شهر نیز توضیح داد: نیاز است با صاحبان قدرت در شهر که دارای تابلوهای تبلیغاتی هستند صحبت کرده و راهکار مناسبی برای مقابله با نیروهای غیر رسمی در کسب و اختیار تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر ارایه شود.
سعید مصطفایی رئیس کمیسیون حقوقی و سرمایه گذاری شوراس شهر نیز در خصوص آیین نامه‌ی زیبا سازی بیان داشت: این آیین نامه بر اساس اولویت‌های سازمان تنظیم شده و در راستای آن باید به رفع آلودگی‌های بصری شهر پرداخته شود تا هرچه زودتر راه حلی برای رفع این معضل پیدا کنیم چرا که ما وظیفه‌ی پولدار کردن هیچ سازمان یا نهادی را نداریم و رفع مواردی چون آشفتگی سیمای شهری در اولویت‌های کاری ماست.
طی این جلسه علی ترکاشوند شهردار کرج اظهار داشت: نیاز است که صحبت ها و تذکرهای لازم به صاحبان بهره برداری از تابلوهای تبلیغاتی داده شود تا بتوان در این حوزه تصمیم مهم و تاثیر گذار بر سیما و منظر شهری داشت. اما در حال حاضراین امر امکان پذیر نمی‌باشد، زیرا سازه تابلوهای تبلیغاتی شهر تعریف مشخصی ندارد و این سواستفاده‌ها در حوزه تبلیغات خود شهرداری را نیز درگیر کرده است به عنوان مثال در بالای ایستگاه اتوبوس ها و جایی که نیاز است مسیر حرکت برای مسافران مشخص شود تابلوهای تبلیغاتی نصب شده و این یک معضل است. لذا بایستی یک نهاد به عنوان متولی و پاسخگو تعیین و بر اساس مصوبات شورای شهر این اجازه را داشته باشد تا بر فروش تابلوهای تبلیغاتی نظارت کند.
همچنین مطابق گفته های مدیر روستا، معاون خدمات شهری کرج در صحن شورا، ارایه طرح جامع تبلیغات در دستور کار مدیریت شهری وجود دارد و نیاز است در خصوص تعیین تکلیف واگذاری این اختیار به سازمان زیباسازی شهرداری کرج تصمیم گیری شود، زیرا تنها30 درصد از سازه های تابلوهای شهری در اختیار شهرداری می باشد و در نتیجه نمی توان توقع 100 درصد نظارت و اجرا از سوی سازمان زیبا سازی بر نحوه قرارگیری تابلوها در نقاط مختلف شهر را داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    1 0
    مجوز تمامی تابلوهای تبلیغاتی از طرف شهرداری صادر میشه .چطور هیچ نظارتی نیست.