رییس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران می گوید:چهار درصد ذخیره انبار افزایش یافته است و از سوی دیگر رکود باعث عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی دولت شده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران می گوید میزان صادرات، واردات، تولیدات و فروش صنعتی در پنج ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده است.  

محمود خوانساری در پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه با افزایش ذخایر انبارها، اخراج برخی نیروهای کار و بحران تقاضا مواجه شده‌ایم،گفت: در دو سال اخیر دولت اقداماتی انجام داده است که باعث خوش‌بینی مردم و مدیریت اقتصاد و انضباط مالی شده است؛ به نحوی که ایجاد ثبات در بازار و نرخ ارز به وجود آمده و خبری از هیجانات ارزی و نوساناتی که پیش از این وجود داشت، نیست.

او افزود:این اتفاق باعث شد که تورم کنترل شود و از 40 درصد در سال 1392 به 20 درصد در سال 1393 برسد و امروز نیز تورم 15 درصدی را تجربه می‌کنیم.

رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه در سال گذشته رشد اقتصادی سه درصدی داشتیم و در بیشتر شاخص‌های اقتصادی نیز رشد داشته‌ایم،خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بودجه عمرانی 20 درصد، صادرات 18 درصد، مصرف سه درصد و بودجه سرمایه‌گذاری 3.5 درصد رشد داشته است که امید است با مذاکراتی که در حال انجام است اقتصاد پر رونق‌تری را تجربه کنیم.

کاهش قیمت نفت مشکلات جدی ایجاد می کند

خوانساری به افت قیمت نفت و تاثیر آن بر بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با کاهش قیمت نفت مشکلات جدی در اقتصاد کشور پیدا شده است و کاهش این درآمد‌ها باعث شده که در پنج ماه ابتدایی سال، بودجه عمرانی به شکل مطلوبی تخصیص پیدا نکند و حد یک تا دو درصد باشد.

وی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدایی امسال 15.8 درصد کاهش صادرات و 19.4 کاهش واردات را شاهد بودیم. همچنین با تحلیل‌های صورت گرفته در سه ماهه ابتدایی امسال تولیدات صنعتی هشت درصد و فروش 12 درصد کاهش را تجربه کرده است.
به گفته وی  چهار درصد ذخیره انبار افزایش یافته است و از سوی دیگر رکود باعث عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی دولت شده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه این روند منجر را عاملی برای اخراج برخی نیروهای کار پیش بینی کرد و گفت: افزایش ذخیره انبارها باعث می شود که بنگاهها با مشکلات بیشتری مواجه شوند، چرا که در کنار تمام این موارد، بحران تقاضا نیز به چشم می‌خورد.

خوانساری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به قانون مالیات‌ها اشاره کرد و گفت: قانون جدید مالیات‌ها ضمن این‌که از نقاط مثبت زیادی برخوردار است که می‌تواند منجر به شفاف‌سازی نظام مالیات شود، دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود.

به گفته وی از دولت انتظار می‌رود در تدوین آیین‌نامه قانون مالیات‌ها، اتاق بازرگانی را دعوت کند. 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    مرد م ندارند بخرند.