۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) برای عرض تسلیت به دلیل فوت پادشاه پیشین عربستان وارد ریاض شد و با استقبال رسمی ملک سلمان روبرو شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی،‌ سلمان بن عبد العزیز، پادشاه 79 ساله عربستان در پایین پله‌های هواپیما به استقبال باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش میشل اوباما آمد.

در این سفر 30 شخصیت سیاسی نیز باراک اوباما را همراهی کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) برای ادای احترام به پادشاه فقید عربستان به ریاض رفت و هیاتی از قانونگذاران و مقام‌های ارشد و دو تن از وزرای خارجه سابق وی را همراهی می‌کنند.

باراک اوباما سفر خود را به هند کوتاه کرد تا برای عرض تسلیت به خاندان سعود و ادای احترام به عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه متوفی عربستان راهی ریاض شود. وی در جریان سفر چهار ساعته خود به عربستان، با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه جدید دیدار کرده و در ضیافت شامی با حضور مقام‌های سعودی شرکت می‌کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است به همراه کاندولیزا رایس و جیمز بیکر، از وزرای خارجه سابق ایالات متحده در ریاض به اوباما بپیوندند. همچنین برنت اسکوکرافت، سندی برگر و استیون هادلی از مشاوران امنیت ملی سابق آمریکا و نیز سناتور جمهوری‌خواه جان مک‌کین و چندین تن دیگر از قانون‌گذاران آمریکایی که در سفر به هند همراه او بودند، به ریاض می‌روند.

سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه هیات عالی آمریکایی نشان‌دهنده آن است که نقش عربستان در سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه تا چه حد پررنگ است. ملک عبدالله 90 ساله روز جمعه هفته گذشته (سوم بهمن) درگذشت و قدرت به سلمان رسید.

پادشاه جدید عربستان از چهره‌های محافظه‌کار است که گفته می‌شود از چندین بیماری از جمله آلزایمر رنج می‌برد. سلمان 79 ساله از سال گذشته در مقام ولیعهدی رسماً وظایفی که برادر بیمارش از انجام آنها ناتوان بود، برعهده گرفت.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =