۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
بیعت دانش آموزان با عکس پادشاه سعودی!

مدیران مدرسه ابتدایی دخترانه در عربستان سعودی در اقدامی غیر معمول با گذاشتن عکسی از ملک سلمان بن عبدالعزیز در مقابل ورودی مدرسه و عبور دادن دست یک معلم از تصویر ، از دانش آموزان برای شاه جدید بیعت گرفتند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، بعد از درگذشت ملک عبدالله ، اعضای خاندان حاکم ومقام های این کشور با تشکیل صفوف طولانی در محل اقامت پادشاه جدید عربستان ، با وی بیعت کردند.

مراسم بیعت معمولا با دست دادن و دست بوسی همراه است و به نظر می رسد رسم دست بوسی که چندان مورد خوشایند ملک عبدالله نبود بار دیگر توسط سلمان بن عبدالعزیز دردربار این کشور مرسوم شده است.

صدها شاهزاده سعودی که هر کدام دارای مشاغل و منصب هایی هستند، با حضور در یکی از کاخ های سلطنتی در ریاض با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه جدید عربستان بیعت کردند.

بر اساس دستور پادشاه جدید عربستان، شاهزادگان سعودی همزمان با مقرن بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد جدید و محمد بن نایف جانشین ولیعهد جدید هم اعلام بیعت کردند.

به دنبال درگذشت ملک عبدالله ، سلمان بن عبد العزيز آل سعود بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود ، روز جمعه ، به عنوان هفتمین شاه عربستان سعودی برمسند قدرت تکیه زد.

سلمان بن عبدالعزیز - متولد 1935 - برادر ناتنی  ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان و برادر تنی ملک فهد - پادشاه اسبق عربستان - و نایف و سلطان دو ولیعهد سابق ملک عبدالله است، لذا یکی از هفت برادران معروف به السدیری (نام خانوادگی مادرشان) محسوب می‌شود.

مشکلات جسمانی ملک سلمان در سن 79 سالگی بروز کرد، به طوری که گفته می‌شود وی به دلیل بیماری «آلزایمر» قادر به اداره حکومت نیست، به همین دلیل درچنین شرایطی انتخاب ولیعهد و جانشین ولیعهد از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

شاهزاده مقرن بن عبد العزیز آل سعود، ولیعهد جدید عربستان هم سی و پنجمین پسر ملک عبد العزیز و کوچک‌ترین آنهاست. وی در سپتامبر سال 1945 متولد شد و تحصیلات اولیه خود را در مرکز نمونه پایتخت آغاز کرد و پس از آن زندگی حرفه‌ای خود را با درجه افسری در نیروی هوایی عربستان شروع کرد تا اینکه در سال 1980 بازنشسته شد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =