نماینده جمهوری اسلامی ایران به ادعاهای بی اساس وزرای خارجه بحرین و امارات عربی متحده که در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار شده بود، پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماینده جمهوری اسلامی ایران به ادعاهای بی اساس وزرای خارجه بحرین و امارات عربی متحده که در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار شده بود، پاسخ داد.

وی در پاسخ به سخنان وزیر خارجه بحرین که ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم نمود، گفت: طرح این اتهامات از سوی مقامات بحرینی تلاشی برای سرپوش گذاردن بر نقض حقوق اساسی اکثریت مردم بحرین توسط اقلیت حاکم است و تا زمانی که اقلیت حاکم حق اکثریت را مورد تعدی قرار می دهند هیچ تلاشی از جمله اتهاماتی مانند دخالت خارجی به حل مسئله کمک نمی نماید.

نماینده ایران در پاسخ به اظهارات وزرای خارجه بحرین وامارات عربی متحده در خصوص سخنان اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران در مورد حادثه اخیر منا که موجب شد تعدادی از حجاج عزيز جان خود را از دست بدهند افزود: اظهارات منزجر كننده دو مقام بحرینی و اماراتی در اموری که به آن ها مرتبط نمی باشد، کمکی به حل موضوع نخواهد کرد.

همچنین در پاسخ به اظهارات تکراری دو کشور مذکور در خصوص تحریف نام خلیج فارس وموضوع سه جزیره ایرانی ابو موسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نماینده کشورمان اظهار داشت تغییر نام های جغرافیایی با انگیزه سیاسی در کنفرانس های متعدد سازمان ملل متحد رد شده و مایه تاسف است که علیرغم برخی انگیزه های سیاسی پشت تحریف نام خلیج فارس برخی مقامات کشورهای عربی به رویه نخ نمای گذشته خود برای تحریف نام این آبراه ادامه می دهند.

نماینده ایران ضمن تاکید بر حاکمیت کامل جمهوری اسلامی ایران بر سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هرگونه ادعا در خصوص جزایر مذکور و نحوه اداره آن ها را مداخله در امور داخلی ایران نامید و آن را غیر قابل قبول دانست.

وی در همین زمینه افزود ایران همواره به دنبال گسترش روابط دوستانه مبتنی بر حسن همجواری با کشورهای همسایه خود و مذاکره در خصوص مسائل فی مابین می باشد اما مسلم است که تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه مذکور قابل مذاکره نمی باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =