هفدهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی با موضوع "بررسی و اظهارنظر درباره موتور جستجوی یوز، مروری بر گزارش پارسی‌جو و ارایه گزارش درباره پیشرفت طرح" با حضور رییس و اعضای این شورا در سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت جویشگر یوز و پارسی‌جو، علیرضا یاری دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی گزارشی از وضعیت پروژه‌های طرح، وضعیت پروژه‌های مدیریت طرح، پروژه‌های پایان یافته در طرح، فعالیت‌های مهم انجام شده، فعالیت‌های مهم در دست اجرا و مشکلات و موانع در مدیریت طرح و همچنین آماری از شرکت‌کنندگان مرحله دوم فراخوان نخست مشارکت در جویشگر بومی ارایه کرد.

همچنین در این نشست ارزیابی فراخوان طرح، اعتبار ویژه پژوهشی (پژوهانه) و نحوه دریافت پیشنهادها مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نظر خود را در این باره بیان و مقرر شد که در چارچوب دستورالعملهای موجود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شود.

در پایان نشست نیز پروژه‌های پیشنهادی پژوهشگاه تحت عناوین"‌آینده‌نگاری و تهیه ره‌نگاشت فناوری جویشگر بومی، امکان‌سنجی و طراحی زیرساخت رتبه‌بندی و پایش خدمات وب در کشور (مشابه الکسا و ComScore)، تدوین ضوابط و مقررات موتورهای جستجو، توسعه شبکه تصویری برای فارس نت، تدوین برنامه اجرایی پروژه‌های مرتبط با فناوری بیومتری در جویشگر بومی،و امکان‌سنجی و طراحی سکوی اعتمادطرح جویشگر بومی مطرح و در ارتباط با هر کدام توضیح لازم از طرف دبیر طرح جویشگر بومی برای اعضا بیان شد.

همچنین با موافقت اعضا همچنان فراخوان طرح فعال ماند تا نسبت به دریافت پیشنهادهای رسیده اقدام شود. تمام اطلاعات مربوط به طرح جویشگر بومی در پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی "www.didras.ir" برای علاقه‌مندان قابل دسترس است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =