صدور احکام جدید معلمان از مهر 94/ چالش آموزش و پرورش؛ کمبود نیروی انسانی برای متوسطه اول

ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر صدور احکام جدید معلمان از مهر 94 گفت: در اولین فرصت احکام متعهدین به خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان صادر خواهد شد.

علی اصغر فانی در حاشیه سی و دومین اجلاس روسای و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه در این اجلاس نسبت به ابلاغ سیاست های آموزش و پرورش اقدام می کنیم گفت: در واقع یک تعامل میان ستاد وزارت خانه و مدیران مناطق آموزش و پرورش ایجاد می‌شود .

وی افزود: سه محور اصلی در این اجلاس مد نظر است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ‌برنامه ششم توسعه ، پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و رتبه بندی معلمان از این جمله اند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره احکام متعهدین به خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: نوبخت معاون رئیس جمهور دستوراتی در این زمینه صادر کرده و در حال هماهنگی لازم برای اجرایی کردن این دستور هستیم و در اولین فرصت احکام صادر می‌شود.

کمبود نیروی انسانی برای متوسطه اول

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقرار نظام 6-3-3 و ضروریات آن، اظهار کرد: پس از دو سال دوره فنی و حرفه‌ای سه ساله خواهد شد و تدارک فضا، نیروی انسانی تخصصی و امکانات برای جمعیت 350 هزار نفری که اضافه می‌شود باید مدنظر قرار بگیرد.

علی زرافشان در میزگرد "پروژه مهر" اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه فعالیت هایی را تعریف کردیم که در چارچوب جداول ارزیابی پروژه مهر دیده شده و به نوعی دستور عمل اجرای پروژه نیز هست، گفت: انتظارات خود را از اینکه مدارس چه اقداماتی برای بازگشایی مدارس باید انجام دهند در این دستور العمل ترسیم کرده‌ایم.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، دو ظرفیت در آموزش و پرورش توسط معاونت پشتیبانی ایجاد شده که نخست حساب مشترک مدارس است تا مدارس فعالیت‌های مالی خود را در یک سامانه ثبت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر ادامه داد: ظرفیت دوم نیز سامانه تجهیزات مدارس است تا بتوانیم از این طریق در سفارش و توزیع تجهیزات منابع به خوبی اقدام کنیم.

وی همچنین به سیاست انسداد مبادی بی سوادی اشاره و عنوان کرد:‌ یکی دیگر از دستاوردهای ما انسداد مبادی بی‌سوادی است و برای تحقق آن چندی پیش دولت مصوبه خوبی داشت و حمایت جدی نسبت به ریشه کنی بی‌سوادی دارد.

وی با اشاره به شاخص های تربیتی پروژه مهر گفت:‌یک تغییر ساختار به واسطه استقرار نظام 6-3-3 در دوره اول و دوم متوسطه داریم که بر اساس آن پایه نهم متوسطه اول اضافه می‌شود.

به گفته زرافشان، یک میلیون و 30 هزار دانش آموز به دوره تحصیلی متوسطه اول اضافه می‌شود که فضای آموزشی خود را می طلبد که بخشی موجود است و بخشی باید تامین شود. همچنین باید منابع انسانی لازم در این باره دیده شود.

وی ادامه داد: در دوره اول متوسطه به ازای یک میلیون دانش آموزی که اضافه خواهد شد نیاز به نیروی انسانی جدید خواهیم داشت.

معاون آنموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به واسطه این تغییر در دوره دوم متوسطه نیروی انسانی آزاد می‌شود و مازاد داریم، گفت:‌ باید یک ساماندهی یکپارچه در دوره اول و دوم اتفاق بیفتد و از ظرفیت موجود برای جبران کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی هم استفاده کنیم.

زرافشان بر ضرورت آموزش و بهسازی نیروی انسانی تاکید و عنوان کرد: با استقرار نظام 6-3-3 پس از دو سال ، دوره فنی و حرفه ای سه ساله می شودکه تدارک فضای نیروی انسانی تخصصی و امکانات باید برای جمعیت 350 هزار نفری که به مقیاس فعلی اضاف خواهد شد مدنظر قرار بگیرد.

ساخت 200 مدرسه در حواشی شهر و استان تهران

رئیس سازمان نوسازی مدارس از تلاش برای ساخت 12 مدرسه در حواشی تهران که پروژه های مسکن مهر در آنجا در حال ساخت است خبر داد و گفت: امسال از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی نسبت به سال‌های قبل وضعیت مناسبتری داریم.

مرتضی رئیسی در میزگرد پروژه مهر سی و دومین مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان این که تحویل پروژه های نیمه تمام یکی از موضوعاتی است که همزمان با آغاز سال تحصیلی با جدیت تمام دنبال می‌شود، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ما و تخصیص اعتبارات خوبی که هفته گذشته صورت گرفت، امیدواریم 1200 پروژه ملی نیمه تمام و 7000 کلاس درس با مساحت یک میلیون و 100 هزار متر مربع را به موقع تحویل دهیم که این جدای از پروژه های استانی است.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در سال 94 نسبت به سال قبل مناسب تر بود. امسال 1340 میلیارد تومان تخصیص یافت که از رشد 48 درصدی برخوردار است و پیش بینی ما این است که حتی این رقم درسال جاری به بالای 2100 میلیارد تومان برسد.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با وجود تخصیص اعتبارات مناسب، درباره استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تکمیل پروژه ها نگرانی نداریم گفت: امسال برای نخستین بار 92 درصد اعتبارات تخریب و بازسازی تخصیص یافت و ما به استان ها ابلاغ کردیم. همچنین یک طرح ملی داریم که بر اساس آن موتورخانه های فرسوده مدارس تعویض شوند.

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر یک نگرانی در خصوص فضای آموزشی شهرک ها و پروژه های مسکن مهر داریم گفت:‌مشکل عمده ما مربوط به تهران است و تلاش می کنیم حداقل 12 مدرسه در حواشی تهران که مسکن مهر در‌ آنجا در حال ساخت است آماده کنیم و تحویل دهیم و 190 کلاس درس در شهرستان هایی چون پاکدشت، رباط کریم و پرند دایر کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    من معلم دغدغه دارم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    2 0
    درخواست بازنشستگان فرهنگی اینه که به هر نسبتی به حقوق فرهنگیان از اول مهر اضافه میشه لبازنشستگان اضافه شود
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 1
    این وزارت خونه و وزیری که من میبینم جنبه این پولا رو نداره و نه به مدارس میرسه نه معلما و فقط توو جیب رئیسا و ... ها میره
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    بگيداگرصلاحه بخاطراينكه بخش اعظمي ازفرهنگيان تامهرماه بازنشسته ميشوند وازاين افزايش هابي بهره لطفا اينهارابه ليست اضافه كنيد
  • دانشجو معلم IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    1 0
    سلام می خواستم بدونم منظور از احکام متعهدین به خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمای ورودی 93دانشگاه فرهنگیان است و اگر این طور است زمان دقیق صدور احکام چ زمانیست؟؟؟؟ لطفا پاسخ بدین ما همچنان نگرانیم باتشکر