۰ نفر
۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹

ایرنا نوشت:

کره شمالی روز دوشنبه آمریکا را مرکز تروریسم دانست و تاکید کرد که در واکنش به اقدامهای خصمانه واشنگتن، کاخ سفید، پنتاگون و سراسر خاک این کشور را هدف قرار خواهد داد.

جنگ لفظی دو کشور در پی ادعای آمریکا درخصوص دست داشتن کره شمالی در حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی شرکت «سونی پیکچرز» بوجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سئول،کمیسیون دفاع ملی کره شمالی به ریاست 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور در بیانیه مشروح با اعلام این مطلب افزود:ارتش یک میلیون و 200هزار نفری کره شمالی آماده است تا ازهرنوع جنگ افزاری علیه آمریکا استفاده کند.

در این بیانیه که ازسوی بخش امور سیاسی کمیسیون مذکور منتشر شد، آمده است: اقدام متقابل ما بطور اخص علیه کاخ سفید، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کل این کشور که مرکز تروریسم است، و درواکنش به اقدامهای خصمانه آن خواهد بود.

این بیانیه همچنین حاکی است به رغم اعلام آمادگی 'پیونگ یانگ' برای همکاری با آمریکا در خصوص روشن شدن این موضوع ، «باراک اوباما» رییس جمهوری این کشور روز گذشته از تصمیم برای بررسی قرار دادن دوباره نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی ترویستم خبر داده است.

جنگ لفظی واشنگتن و پیونگ یانگ که بار دیگر در حال اوج گیری است، پس از آن آغاز شد که پایگاه اطلاع رسانی شرکت «سونی پیکچرز» درپی اعلام تصمیم خود مبنی بر نمایش فیلمی کمدی «مصاحبه» با موضوع ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی، هدف حمله نفوذگرهای اینترنتی قرار گرفت.

آمریکا عاملان حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی شرکت «سونی پیکچرز» را به کره شمالی نسبت می دهد. ادعایی که «پیونگ یانگ» به صراحت آن را رد کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    نمیدونم چطور امریکا می تونه در برابر یه جوجه دیکتاتور خودشو نگه داره.
    • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      27 99
      آمریکا عددی نیست. مثلا خودش رو نخواد نگهداره میخواد چه غلطی بکنه؟
  • سعيد ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    18 5
    واقعا براي آمريكا شرم آوره
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    5 44
    کاش جنگ بشه و دو قدرت هسته ای همدیگر رو نابود کنند امریکا خیلی منم منم میکنه و اسراییل هم خودمون یه کااریش میکنیم در بهبوه جنگ
    • سیاوش A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
      37 1
      توهم زدی داداش