اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان در مسابقات جهانی

کیمیا علیزاده نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم تیم بانوان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی "جید جونز" قهرمان المپیک و نفر اول جهان از انگلیس را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

به گزارش «نسیم»، ششمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابتهای اوزان 57- کیلوگرم زنان و63- کیلوگرم مردان از صبح امروز (یکشنبه) در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابیسنک در حال برگزاری است و کیمیا علیزاده با شکست نماینده انگلیس مدال برنز خود را قطعی کرد و به جمع 4 تکواندوکار برتر وزن چهارم زنان رسید.
کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان، ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پایان با نتیجه 10 بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت کرد که پس از تساوی 3-3 در راند طلایی به برتری رسید و با شایستگی به مرحله سوم راه یافت.
تکواندوکار شایسته کشورمان در سومین مبارزه نیز "چینه لویس" امریکایی را پس از تساوی 4-4، در راند طلایی از یش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم شد.
علیزاده در ادامه و برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر با "جید جونز" قهرمان المپیک لندن و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان رقابت کرد که در پایان با یک رقابت زیبا، جذاب و دیدنی 10 بر 9 به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.
علیزاده برای رسیدن به مرحله فینال این رقابتها عصر فردا (دوشنبه) با برنده دیدار ژاپن و تایلند مسابقه می دهد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    25 0
    عالی بود...تمام مسابقاتش رو دیدم یکی از یکی بهتر....وقتی رنک 1 و 2 دنیا و المپیک رو میبره یعنی میتونیم تو المپیک ریو روی مدالش حساب باز کنیم
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    14 0
    آرزوی موفقیت
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    19 0
    آفرین به این دختر مبارز و شیر زن ایرانی
  • سهند EU ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    20 0
    برای اولین بار در تاریخ تکواندوی زنانمون، یک نابغهکمیمیا علیزاده ظهور کرده. اتفاقی که سالهای درازیه در بخشِ مردانمون داره میفته. کیمیا علیزاده، همون فرزانِ عاشورزاده ی زنانه.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    16 0
    تبرررررررررررررررررریک