رئیس سازمان حج و زیارت: پرواز هواپیماهای ایرانی به بغداد لغو شد

ایرنا نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت، از لغو پرواز هواپیماهای ایرانی به بغداد از امروز(یکشنبه) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از سازمان حج و زیارت،‌ سعید اوحدی با اشاره به تظاهرات وسیع در بغداد طی روز گذشته(شنبه) و وارد آمدن خسارت به برخی اماكن این شهر افزود:بطور قطع این موضوع پروازهای زائران به بغداد را با چالش مواجه می كند، البته به خانواده ها و بستگان زائران اعلام می كنیم كه درمورد زائران خود نگرانی نداشته باشند و این مسائل فقط در شهر بغداد اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی شركت هواپیمایی تصمیم گرفتیم پروازهای عتباتی كه از امروز(یكشنبه) قرار بود به مقصد فرودگاه بغداد انجام گیرد را به نجف منتقل كنیم تا زائران با مشكل مواجه نشوند، با توجه به اینكه تمامی راه های ورودی بغداد بسته شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین افزود: با توجه به ایام سوگواری شهادت امام موسی كاظم(ع) و ممنوعیت تردد كاروان ها به كاظمین، كاروان های سازمان حج پس از ایام سوگواری برای زیارت به كاظمین اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: بدلیل ازدحام جمعیت عزاداران و مشتاقان زیارت امام كاظم(ع) از شهرهای مختلف عراق در كاظمین و نیز برخی مسائل امنیتی كه در سال های گذشته رخ داده بود و پیشگیری از بروز مشكلات، از امروز تا دو روز بعد از سالروز شهادت امام كاظم(ع) اعزام های كاروان های سازمان حج و زیارت به كاظمین قطع می شود و زائرانی كه در این ایام به سفر عتبات اعزام می شوند، زیارت كاظمین در ایام بعد از سوگواری امام كاظم(ع) در برنامه سفر آنان گنجانده می شود.
اوحدی به مشتاقان زیارت عتبات توصیه كرد، با توجه به اینكه تنها كاروان های تحت نظر سازمان حج و زیارت و دارای مجوز از این سازمان دارای قرارداد تأمین امنیت با دولت عراق و پوشش امنیتی هستند، از سفر به عراق با كاروان های غیرمجاز خودداری كنند.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =