خلبان آلمانی هواپیمای جرمن وینگز بیماری افسردگی خود را پنهان کرده بود اما در بازرسی منزلش پرده از راز پر ماجرایش افتاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آندریاس لوبیتز، کمک خلبان هواپیمای مسافربری جرمن وینگز دچار افسردگی مزمن بوده است. به نوشتۀ روزنامۀ آلمانی «بیلد»، وی در سال ۲۰۰۹ دچار افسردگی مزمن شده و پس از آن بمدت چند ماه تحت درمان قرار داشته است.

یکی از همسایگان این کمک خلبان در این باره می گوید: « من واقعا از اتفاقی که افتاده ناراحت هستم. انسان های زیادی جان خود را به خاطر یکنفر که افسرده بوده و می خواسته خودش را از بین ببرد، مرده اند. او جان ۱۵۰ نفر را گرفته است. این اتفاق وحشتناک است و نمی توانم باور کنم از یکنفر چنین کاری سر بزند.»

بنا به گفتۀ مقامات شرکت هواپیمایی جرمن وینگز، این کمک خلبان بمدت چندماه نیز دورۀ آموزش خلبانی اش را ترک کرده بوده و در سال ۲۰۱۳ به استخدام این شرکت هواپیمایی درآمده است.

دادستانی آلمان اعلام کرده است که آندریاس لوبیتز، کمک خلبانی که منجر به سقوط هواپیمای جرمن وینگز شد، بیماری خود را از روسا و همکارانش در این شرکت هواپیمایی آلمانی پنهان کرده بود.

به گفته دادستانی آلمان آقای لوبیتر از پزشک خود برای دریافت مرخصی استعلاجی گواهی داشت و پلیس هنگام جستجوی آپارتمان این کمک خلبان در دوسلدورف، نسخه پاره آن را پیدا کرده است.

گفته می‌شود گواهی مرخصی او برای دوره‌ای که روز سقوط هواپیما را نیز شامل می‌شد، صادر شده بود.

دادستانی آلمان همچنین گفته است که پلیس در بازرسی‌های خود نامه اعتراف به خودکشی و یا هیچ شواهدی که نشان دهد این کمک خلبان گرایش های سیاسی و مذهبی داشته است، پیدا نکرده است.

پیشتر در جریان تحقیقات روشن شده بود که آندریاس لوبیتز دوره آموزش‌های خلبانی را مدتی نیمه‌کاره گذاشته بود تا برای مشکلات روانی تحت مداوا قرار گیرد و به نظر می‌رسید که دچار افسردگی بوده است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    53 3
    خوب مردک احمق میخواستی خودتو بکشی میرفتی از بالای کوهی برجی پلی خودتو مینداختی پایین چرا جون این همه آدم بی گناه را گرفتی
    • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
      2 0
      مثل شیطان بوده در جلد آدم ، جون این همه انسان رو گرفت فرقی با قاتل زنجیری نداره
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    3 1
    اگر این شخص مسلمان بود چه ها که نمی گفتند
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    1 1
    افسردگی رو که همه آدمای روی زمین دارن.... مثلا فکر کن همین خلبان های ما با اینهمه گرفتاری مشکل روحی نداشته باشن....این دلیل میشه 150 نفر رو به کشتن بدی؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    7 0
    يعني اونها اينقدر سيستم ضعيفي دارند كه خلبانهايشان به صورت دوره اي معاينه و تست نمي شوند؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
      0 0
      تست میشن ولی قطعا" با ماشین دروغ سنج بازجویی نمیشن.البته شاید از این به بعد بشن.