پاسخ​‌های لاریجانی به سوالاتی درباره رقابتش با عارف، موضوع خالقی، سخنان قاضی‌پور و عملکرد مجلس نهم

امروز علی لاریجانی در کسوت رئیس مجلس نهم، آخرین نشست خبری خود را برگزار کرد. او بارها با سوالات خبرنگاران درباره احتمال ریاستش در مجلس دهم روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس فيلسوف مجلس که هرگاه مايل به اظهارنظر صريح درباره موضوعي نباشد با مطايبه از کنار آن مي‌گذرد، پاسخ صريحي به موضوع رقابت احتمالي‌اش با محمدرضا عارف براي رياست مجلس دهم نداد. او تنها به اين نکته اکتفا کرد که گفت و گويي با او در اين باره نداشته و اين مساله بيشتر يک تفنن رسانه‌اي است.

لاريجاني اما پاسخي صريح به موضوعاتي داشت که برخي منتخبان اصلاح طلب درباره آنها در لفافه سخن گفته‌اند. از موضوع مينو خالقي گرفته تا اظهارات نادر قاضي‌پور. پاسخش همچون هميشه قانوني بود و اعتدالي. چه آنکه از يکسو از اختلاف نظر حقوقي‌اش با شوراي نگهبان درباره دامنه اعمال نظارت استصوابي سخن گفت و از سوي ديگر از طي مسير قانوني درباره گفت و گو با رهبري و درخواست از هيات حل اختلاف ميان قوا ياد کرد. او همچنين از تکذيب سخنان قاضي‌پور از جانب وي ياد کرد و گفت که وقتي کسي سخنانش را تصحيح مي‎کند، بهتر است ديگر موضوع ادامه نيابد.

رئيس مجلس در اين نشست خبري از تاکيد مجلس نهم بر حل مسائل اقتصادي کشور سخن گفت و همچنان همين موضوع را در اولويت کاري مجلس دهم دانست. نشستي که با ارائه گزارش آماري از عملکرد مجلس نهم آغاز شده بود با توصيه‌هايي به نمايندگان مجلس دهم ادامه يافت.

شرح کامل اين نشست خبري را در ادامه بخوانيد:

مجلس دهم می‌تواند قانون استخدام در مشاغل حساس را اصلاح کند

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني در آخرین نشست خبری خود با اشاره به اينکه 110 سال سابقه قانون گذاري در ايران داريم، از 1525 قانون مصوب در شوراي انقلاب و 2939 قانون از سوي نه دوره مجلس شوراي اسلامي ياد کرد و گفت: در مجلس نهم 697 طرح و لايحه را بررسي کرديم که 47 درصد آنها لايحه بوده است.

به گفته وي مجلس نهم مي کوشيد که به مسائل اقتصادي توجه بيشتري داشته باشد. پس از آن مسائل اجتماعي در اولويت بودند. نماينگان درپي رفع مشکلات مردم در تعامل با ديگر قوا بودند.

وي با اشاره به اينکه مجلس نهم در پي قانونگذاري در اصولي از قانون اساسي بود که روي زمين مانده بود، از تصويب مواردي در مورد ممنوعيت شنود، تعريف جرم سياسي و امر به معروف و نهي از منکر ياد کرد و ادامه داد: اميدوارم مجلس دهم از تجربيات نه دوره گذشته بهره ببرد و با سنجش درستي از شرايط، ساماندهي مطلوبي در کشور داشته باشد.

لاريجاني در پاسخ به سوالي که به نقطه ضعف و قوت مجلس نهم اشاره داشت، از مشي اين مجلس براي ايجاد آرامش در کشور با هم افزايي با ديگر قوا سخن گفت و افزود: نبايد سايش‌هاي بي جهت ايجاد شود. حجم بيشتر مصوبات مجلس نهم اقتصادي بود. از جمله ايجاد رونق در فضاي کسب و کار و تسهيل سرمايه گذاري داخلي و خارجي که مجلس به ريل گذاري براي دولت پرداخت. انشالله مجلس بعد هم درک درستي از مسائل مهم کشور داشته باشد و تمرکز بيشتري بر مسائل اقتصادي داشته باشد.

وي درباره مصوبه آخرين روز کاري مجلس نهم پيرامون استخدام افراد در مشاغل حساس با استعلام از مراجع سه گانه و انتقاد دولت نسبت به عدم اعمال نظراتش، گفت: تصويب اين طرح شتاب زده نبود و شش ماهي در مجلس مورد بررسي قرار گرفته بود. دولت مي گفت که در جلسات کميسيون دعوت نشده بوده است. اگر لازم باشد مجلس بعد مي تواند اين مصوبه را اصلاح کند.

خبرنگاري درباره نقش ايران در فلوجه و عراق پرسيد و لاريجاني در پاسخ گفت که اميدوارم با اين تلاش ها صحنه از حضور تروريست ها پاک شود.

خبرنگار اعتماد در سوالش به حفظ شان و جايگاه نمايندگان از سوي هيات رئيسه مجلس اشاره داشت و بي آنکه نامي از نادرقاضي پور ببرد، از سخنان انتخاباتي او ياد کرد و از لاريجاني پرسيد که چرا واکنشي به سخنان وي نداشته است. رئيس قوه مقننه هم در پاسخ گفت: تا جايي که من مي دانم او اين مساله را تکذيب کرده است. اگر اشتباه سهوي از سوي وي صورت گرفته، او چنين موضعي ندارد و وقتي کسي نظرش را اصلاح مي کند بايد بپذيريم و ادامه ندهيم.

 با عارف رفیق هستیم اما گفت​ وگویی درباره ریاست مجلس نداشتیم

رییس مجلس نهم در بخشی از نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره رقابت با عارف بر سر کرسی ریاست مجلس، گفت: خیلی در این باره حساس نباشید، دو روز صبر کنید همه چیز روشن خواهد شد.

وی افزود: توجه داشته باشید که ساختار داخلی مجلس یک ساختار دموکراتیک است و ما هم باید در اینباره به این مساله توجه کنیم و تلاش شود از آن عدول نشود. درست است که رسانه ها به این مساله می پردازند ولی باید بدانیم نمایندگان مجلس خبرگان این ملت هستند و احتیاج ندارند که از بیرون به آنها فشار وارد شود. خودشان تصمیم می گیرند و ظرف چند روز آینده همه چیز مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با عارف در این باره رایزنی و گفتگویی داشته است، گفت: نه هیچ گفتگویی بین ما نشده است. ما از قدیم رفیق هستیم و سلام علیک داریم.

لاريجاني درباره مواضع بین المللی مجلس نهم و ديپلماسي پارلماني در اين مجلس، اظهار داشت: مجلس بر حسب شرایط باید همیشه تصمیم بگیرد. شرایطی که مجلس در آن قرار داشت از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی پر تنش بود، هم مساله هسته ای بود که باید مجلس تصمیم می گرفت هم بحران‌های منطقه‌ای. لذا حضور به موقع مجلس، اظهارنظر و تصمیم گیری در حوزه بین المللی ضروری بود. چون مجلس سنگری برای دفاع از حقوق ملت است. این انتظار برای آینده هم وجود دارد.

وی در ادامه درباره نقض برجام از سوی طرف آمریکایی از جمله مساله سوئیفت، گفت: در مورد سوئیفت مشکل برداشته شده است و مشکلی نیست. بانک های خردتر هم رابطه برقرار شده است اما مشکل با بانک های بزرگتر است که نتیجه همین واهمه هایی هست که ایجاد کردند. در مورد دیگر مشکلات مثل ویزا هم پیگری هایی انجام شده است و این نبوده که مجلس و دولت ساکت باشند.

وی درباره مهمترین دستاورد مجلس نهم در دیپلماسی پارلمانی، گفت: یک بخش تصمیماتی است که مجلس در درونش برای منافع کشور گرفته است که یکی از مهمترین آن مصوبه مربوط به مذاکرات هسته ای بود. بخشی هم مربوط به روابطی بود که اعضای پارلمان با اعضای پارلمانی دیگر کشورها داشتند، این روابط خیلی جاها فضای دیپلماتیک را تسهیل می‌کرد، بخشی هم حضور در مجامع بین المللی مثل بین المجالس اسلامی یا اسیایی بود که پارلمان ایران حضور فعالی داشت.

لاریجانی در ادامه درباره برجام و مناقشه‌هایی که در کشور ایجاد شد، گفت: مناقشه بود ولی در نهایت تصمیم گیری شد و الان کشور باید از آن بهره ببرد. بهترین بهره هم بهره گیری فضای کسب و کار از آن است و این نیازمند وجود وفاق در کشور است. وفاق امروز کشور از برکت وجود ولایت فقیه است که همه آرا را زیر چتر خودش جمع کرده است. در کشورهای منطقه‌ای نگاه کنید که چقدر بهم ریختگی سیاسی هست در ایران با رهبری هوشمندی که داریم اختلافات در درون یک مسیر تکاملی سوق داده شده است.

رئيس مجلس در پاسخ به سوالي که به اختلافات ايران و عربستان و مشکل حج اشاره داشت؛ گفت: اختلافاتي جدي با عربستان در منطقه داريم. کما اينکه حوادث يمن را به ضرر عربستان مي دانيم. اما مساله حج موضوع جداگانه اي است و بايد فضايي فراهم باشد که مردم بتوانند به فرايض ديني اشان بپردازند.

پيام انتخابات مردم در مجلس دهم سوال ديگري از لاريجاني بود که در پاسخ گفت: بايد به دور از تنش و چالش به حل مسائل کشور بپردازيم. فکر ميکنم مسيري که طي شد نشان داد که مردم خواهان آرامش و هم افزايي هستند تا مشکلات کشور در فضايي آرام حل شود.

لاريجاني در پاسخ به سوالي که به خاطرات وي از دوره رياستش اشاره داشت هم از نخستين سال مجلس نهم ياد کرد و گفت: مي کوشيديم با مشي اي اعتدالي، مسائل کشور را حل کنيم. بر همين اساس وقتي دولت جديد روي کار آمد هم برآيند ما همکاري با دولت بود. البته ممکن بود جايي ما کار دولت را درست ندانيم. چه اين دولت و چه دولت قبل که ما هم حرف خودمان را مي زديم. من معتقدم که بايد اين مشي را همچنان در مجلس ادامه داد و ميانه روي را تداوم بخشيد.

او همچنين در پاسخ به سوال ديگري که به مشکلات تهران اشاره داشت، از مشکل مهاجرت و حاشيه نشيني سخن گفت و از جلساتش با وزرا و شهرداري تهران ياد کرد و گفت: دغدغه ديگر مشکلات آلودگي هوا بود. طرحي هم براي اين منظور آماده شده است تا فضاي تهران ساماندهي شود.

از سرنوشت پرونده حمله به من در قم خبر ندارم

خبرآنلاين در اين نشست خبري به سخنان دو روز گذشته رهبری در دانشگاه افسری اشاره کرد که گفتند نباید با هیاهو جلسات را برهم زد. از رئيس مجلس پرسيده شد: شما که تجربه چنین اتفاقی را در قم دارید، بفرماييد آن پرونده به کجا رسیده و چه باید کرد که دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد؟

رئيس مجلس با بيان اينکه از سرنوشت آن پرونده خيلي خبري ندارم، افزود: فکر مي​کنم هرچه مثبت بيانديشيم براي آينده بهتر است. حال که رهبري اين موضوع را مطرح کردند، اميدوارم همه روي اين چارچوب عمل کنند. همه ما بايد تحمل عقايد يکديگر را داشته باشيم. يکي از نکات تربيتي که رهبري در ديدار با معلمان و فرهنگيان داشتند هم اين است که به افراد ياد بدهيم تحمل نظرات مخالف را داشته باشند. لزومي ندارد که حرف‌هايمان را به مزايده بگذاريم. هر کسي مي تواند نظر خودش را داشته باشد اما بايد به نظرات ديگران هم احترام بگذارد.

به گفته وي، مشکل ضعف قانون در اين زمينه نداريم. بلکه مشکل فرهنگي است. بايد بپذيريم که همه ما هم سرنوشت هستيم و در يک کشتي نشسته ايم. بايد با استدلال صحبت کنيم.

داستان‌سرایی درباره ریاست مجلس تفنن است

علی لاریجانی در ادامه نشست خبری امروز خود با رسانه ها درباره کاندیداتوری اش از قم گفت: آنچه برای من مایه افتخار بود این است که نظر و حمایت مراجع بزرگ تقلید بود که من از قم نامزد شوم. به پاس اینکه  سال​‌ها در قم زندگی کردم از نظر فکری و علاقه شخصی هم برای خودم مهم بود که از قم کاندیدا شوم. 

رییس مجلس با تاکید بر اینکه مساله رکود در کشور جدی است، افزود: مهمترین موضوع امروز کشور این است که موتور رونق تولید را تقویت کنیم، امروز در بزنگاه تغییر در کشور قرار داریم. در این موضوع دولت باید سریعتر کار کند. بعد از تاکیدات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، ستاد این امر در دولت تشکیل شد. در جریان هستم که این ستاد کار می کند، تصمیماتی گرفته که خوب است و اگر اجرا شود شرایط را تغییر می‌دهد. نگاهم به آینده مثبت است و معتقدم که داریم از این مسیر سخت عبور می‌کنیم. دولت باید تلاش بیشتری کند و مجلس هم باید پشتیبانی کند.

وی درخصوص وجود آراء مختلف در مجلس دهم، گفت: باید افتخار کنیم که از همه طیف های جامعه صدایشان در مجلس شنیده می‌شود. برای دموکراسی دینی خوب است که صدای جریان‌های سیاسی در مجلس شنیده شود. فکر می کنم نمایندگان به سوگندی که در ابتدای کارشان می‌خورند که از حقوق ملت دفاع کنند و از انقلاب صیانت کنند پاینبد هستند. این دسته بندی‌های بیرون مجلس وقتی وارد پارلمان می‌شود آن قالب بندی‌های محکم بیرون پارلمان را ندارند که کاملا فرد را از اختیار خودش خارج کند.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره خبرهای مطرح شده پیرامون رایزنی با اصلاح طلبان بر سر بقیه کرسی های هیات رییسه مجلس و تشکیل کمیته ای برای این منظور، گفت: پیامی به من برای تشکیل این کمیته داده نشده است. افراد ممکن است به اتاق من بیایند و بگویند نظری داریم ولی پیام یا باید مکتوب باشد یا تلفن بزنند.

صدای جریانات سیاسی باید در مجلس شنیده شود

وی ادامه داد: اما این سوال مطرح است که آیا لزومی برای این کار وجود دارد؟ در ادوار مختلف مجلس از این مسائل نداشتیم و در داخل مجلس درباره مسائل تصمیم گیری می شد. اما این بار مساله به بیرون کشیده شده است. من مخالف نیستم که رسانه‌ها به این موضوع ورود کنند، من تا امروز دراین باره صحبت نکردم. این یعنی من به این سازوکار مجلس بسنده می کنم.

وی درخصوص اینکه آیا بر سر دیگر کرسی های ریاست گفت و گو شده است، گفت: این روزها داستان سرایی در این باره مساله زیاد است و من جلو آن را نمی گیرم، تفننی است ولی چیزی دراین باره نبوده است.

علی لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه نگاهم به مجلس دهم مثبت است، گفت: چالشی را برای آن نمی بینم که منجر به حرکت محتوم مجلس دهم شود افراد انتخاب شده فرهیخته هستند.

رییس مجلس درباره فاجعه رخ داده در خان طومان، گفت: مساله خان طومان توسط رسانه ها دامن زده شد. اخبار منتشر شده خیلی دقیق نبودند. البته اینکه تروریست ها از فرصت اتش بس استفاده کردند و با کمک برخی کشورها سلاح وارد کردند و شرایط تلخی را بوجود آورد، قطعا شرایط بدی بود. اینکه برخی کشورها از فرصت آتش بس سوء استفاده کردند بر روی نوع رفتارهای میدانی و مذاکرات سیاسی تاثیر گذاشت.

رئيس مجلس در پاسخ به سوالي که به احتمال رياست وي در مجلس دهم و راه‌هاي پرهيز از مشابهت اين مجلس به مجلس ششم اشاره داشت، گفت: من تصور نمي کنم که اين مجلس شبيه مجالس گذشته باشد. جنس اين مجلس متفاوت است. تجربيات گذشته براي همه جريانات سياسي اندوخته اي داشته است. اميدوارم که مجلس دهم به دور از تنش هايي که گفتيد، خواهد بود.

به گفته وي بايد فرعيات را کنار گذاشت و به امور اصلي در زمينه اقتصادي پرداخت. ما در عرصه بين المللي خيلي خوب عمل کرديم و مشکلاتي که داريم در زمينه اقتصادي است. از اين رو بايد اين درد اصلي را بشناسيم و به آن طبيبانه بنگريم نه اينکه روي حواشي سينه بزنيم. هم افزايي سياسي حتما به ما کمک مي کند. ضرورت زماني اقتضا مي کند که از حواشي بپرهيزيم. راه ما روشن است و بايد آن را اجرا کنيم.

لاريجاني که مي گفت استراتژي مجلس را نمايندگان تعيين مي‌کنند نه رئيس آن، خاطرنشان کرد: کميسيون​ هاي مجلس اولويت​ ها را تعيين مي کنند که با کمک مرکز پژوهش هاي مجلس تبديل به استراتژي مجلس مي شود.

تغيير رويکرد اصلاح طلبان به لاريجاني پس از انتخابات اخير پارلماني، سوال ديگري بود که لاريجاني در پاسخ به آن به مزاح گفت: من بي تقصيرم در اين مساله! بايد از ديگران سوال کنيد. من همان آدم قبل هستم و مشي من هم مشخص است.

وي حضور افراد در چند فراکسيون به طور همزمان را امري مرسوم دانست و افزود: البته افراد بسته به علايقشان انخاب مي کنند که در چه فراکسيوني باشند و به تصميمات آن عمل کنند. هر نماينده مي تواند در عين حالي که عضو فراکسيوني سياسي است  در چند فراکسيون صنفي و ... نيز عضو باشد.

رئيس قوه مقننه درباره نقش احزاب و گروه هاي سياسي و نحوه کمک آنها به مجلس دهم گفت: ما احزاب ريشه دار به معني واقعي و فراگير مثل حزب جمهوري اسلامي نداريم. معتقدم براي يک دموکراسي هدايت شده بايد احزاب قوي داشته باشيم وگرنه يک موضوع خام است. البته در ايام انتخابات، احزاب ليست هايي مي دهند که بيشتر شکار کانديدا است که چه کساني راي بيشتري دارند و آنها را در ليست بياورند. احزاب بايد خودشان را تقويت کرده و برنامه محور پيش بروند.

در موضوع منتخب اصفهان نظرم متفاوت از نظر شورای نگهبان است

علی لاریجانی رییس مجلس نهم، در بخشی از نشست خبري خود در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پیش آمده برای منتخب سوم اصفهان، گفت: باید به نظامات قانونی در کشور پایبند باشیم، رای و نظر خودم این است که قانون با صراحت درباره اظهارنظر شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها فرصت زمانی گذاشته و گفته نظر قطعی و نهایی را در آن مدت زمانی بايد بدهند و بعد از آن اگر موردی بود، باید مجلس در برسی اعتبارنامه ها لحاظ کند.
وی تاکید کرد: ما معتقد بودیم این نظر شورای نگهبان نمی تواند به بعد از انتخابات تسری پیدا کند ولی تفسیر شورای نگهبان درباره نظارتش متفاوت از این است و معتقد است این نظارت استصوابی باید تا بعد از انتخابات هم ادامه پیدا کند.

لاریجانی با بیان اینکه نظر حقوقي من با شوراي نگهبان متفاوت بود و این استدلال خودم را با رهبری مطرح کردم، اظهار داشت: به رهبر انقلاب عرض کردم که این تفاوت نظر بین ما و شورای نگهبان هست و از هیات عالی حل اختلاف خواستم دراین باره اظهارنظر کند. گویا نظر آنها به نظر شورای نگهبان نزدیک بوده است. سازوکار حل اين مساله همین بود که ما طی کردیم. شايد این موضوع در مجلس آینده بررسی شود تا مشکل رفع شود.

من تقاضا نکردم در لیستی قرار بگیرم، حسابی با کسی ندارم

علی لاریجانی در بخش پایانی نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی درباره مهمترین مصوبات فرهنگی مجلس نهم، گفت: در این مجلس بر روی چند مساله مهم کار شد. امر به معروف خوشبختانه تبدیل به قانون شد. طرح مربوط به مساجد بود که در میانه راه پنچر شد و هنوز در دستور کار است. طرح صداوسیما و طرح جامع رسانه ها هم بود که به عمر صحن مجلس نهم نرسید. البته با توجه به تجربه ای که دارم معتقدم قانون صداوسیما نیاز به این همه کار تفصیلی نداشت ولی دوستان زحمت زیادی کشیدند و در مجلس بعد باید بررسی شود.

رییس مجلس نهم درباره تعامل دولت با مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اقدامات عملی آغاز شده است، دولت ستاد عملیاتی را تشکیل داده است. در مجلس هم مصوبه‌ای برای هدایت اقتصاد مقاومتی داشتیم که براساس این مصوبه هر سه قوه مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: گزارشي در مرکز پژوهش‌ها تهیه شد که رسانه ها را تشویق می کنم به آن گزارش مراجعه کنند. این گزارش درباره وضعیت اقتصادی سال 94 بود. من توصیه کردم که این ارزیابی دائما ارائه شود. همه باید یک ارزیابی از شرایط اقتصادی داشته باشیم و همفکر باشیم. در این گزارش اشاره شده است که براي حل مشکلات اقتصادي کشور، اینکه به یک نقطه اقتصادی هجوم بیاوریم، کاری حل نمی شود، باید زنجیره اقتصادی باهم دیده شود. الان از اولویت های کشور همین اقتصاد مقاومتی است که در حد شعار نخواهد بود.

لاریجانی درخصوص نزدیک شدن طیف جبهه پایداری به او در مجلس دهم درحالیکه او در لیست امید حضور داشته است، گفت: من تقاضایی نکردم که کسی من را در لیست قرار دهد نه از لیست امید نه غیر امید. من مستقل وارد انتخابات شدم، آقایان من را به میل خودشان در لیست گذاشته بودند، من حسابی با کسی ندارم.

ميانه‌روها روي سر ما جا دارند

وی تصریح کرد: من همان مشی گذشته را دارم، معتقدم در فضای فعلی کشور باید با میانه روی و عقلانیت کشور را اداره کنیم، همین سازوکار به نفع کشور است. هرکسی که مشي اعتدالي را قبول کند و بیاید، روی سر ما قرار داد. هرجریانی باشد ما استقبال می کنیم. دلسوزانه می گویم که این مناقشات در زمان حال به حل مسائل کمکی نمی کند. هرکسی عقاید خودش را دارد ولی در مسائل اصلی کشور باید هم افزا شویم. این فکر به نفع کشور است.

لاريجاني همچنين در پاسخ به سوالي که به بلاتکليفي پرونده‌هاي تحقيق و تفحص در مجلس و بي پاسخ ماندن موارد اتمام يافته از سوي قوه قضاييه اشاره داشت، گفت: ابزارهاي نظارتي مختلفي در آيين نامه داخلي مجلس ديده شده که از آنها بايد به موقع استفاده کرد. مواردي که ديگر ابزارهاي نظارتي جواب نمي دهد بايد از تحقيق و تفحص استفاده کرد. چون هم زمان بر است و هم هزينه دارد. هميشه توصيه کرده بوديم که نمايندگان اينقدر به سراغ تفحص نروند و از ديگر ابزارهاي نظارتي استفاده کنند. در همه مجالس شش يا هفت مورد تفحص عملياتي شده که در مجلس ما نيز چنين بود. فقط دو مورد تفحص گزارشش آمده شد که قرائت نشد.

خبرنگاري، لاريجاني را مرد کار آزموده براي رياست مجلس خواند که رئيس مجلس به مزاح آن را يک تبليغ دانست. او که مي گفت توقع تغيير، به جا است، اظهارداشت: تغيير زماني نتيجه بخش است که افرادي که مي آيند قوي تر و با انديشه بهتر کارها را ادامه دهند. براي رونق توليد بايد شتاب بيشتري داشته باشيم. مجلس هم در اين زمينه به دولت کمک خواهد کرد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    واقعا آقای لاریجانی یکی از بهترین و منصف ترین سیساست مدارهای ماست .......در پناه حق باشید انشالله
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      9 16
      به نظر من هم ایشان منصف و معتدل هستند. اصولگرایان مجلس بهتره از جبهه پایداری فاصله بگیرند و در کنار افرادی همچون لاریجانی قرار بگیرند.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      پای رایهای دکتر خالقی فقط دکتر مطهری ایستاده و دکترعارف
    • عارف A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      11 60
      دکتر خالقی؟؟؟؟ایشون از کجا دکترا دارن؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 5
    آقای لاریجانی با مواضع اخیر خود خیز بلندی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برداشته اند. البته اگر اصلاح طلبان از خواب خرگوشی بیدار نشوند.
  • آنتی ماستمالیزاسیون A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    67 7
    او همچنين از تکذيب سخنان قاضي‌پور از جانب وي ياد کرد و گفت که وقتي کسي سخنانش را تصحيح مي‎کند، بهتر است ديگر موضوع ادامه نيابد من دیگه حرفی ندارم.
    • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      21 4
      نکته جالب در صحبت هاشون این بود که آقای قاضی پور صحبت های خودشون که فیلمش دست همه هست تکذیب کرده. من هم دیگر حرفی ندارم
  • کمال A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    14 1
    ما به عارف رای دادیم تا لاریجانی حذف بشه.نه اینکه باهم بفرما بفرما داشته باش
  • حسین DE ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 8
    در مورد اظهارات قاضی پور بیان درستی داشت. مردم خسته شدند از حاشیه و پرداختن به مسائل بیهوده. وقتی طرف خودش تکذیب کرده چرا باید وقت و توان مجلس و مسئولین برای این گونه موضوعات حاشیه ای صرف بشه. مهمترین مسئله کشور اقتصاد و اقتصاد مقاومتی است. ای کاش به جای حاشیه های که هر روز مسئولین ما را متوجه خود میکند ، دست در دست هم به فکر معیشت مردم بودند. وضع فعلی بیشتر مردم ایران نشان از آن دارد که متاسفانه مجلس ما در تمام ادوار خود ریل گذاری صحیحی نسبت به اقتصاد ، تورم، گرانی، رکود، کاهش فاصله طبقاتی و... نداشته است و اگر بوده هیچ اثری در زندگی اقشار مستضعف و متوسط جامعه مشاهده نمیشه. به امید همدلی همه مسئولین کشور و دوری از اختلافات و حاشیه