۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
داعش و امنیت گردشگری مصر

داود احمدزاده در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره نفوذ داعش در مصر نوشته است.

این کارشناس مسائل مصر در آغاز مطلبش نوشته است:

«سقوط دومین هواپیمای مسافربری مصر (پرواز 804 MS خطوط هوایی ایجپت) که از فردوگاه شاردوگل فرانسه با بیش از 66 نفر مسافر و خدمه عازم فرودگاه قاهره بود، پس از سرنگونی هواپیمایی مسافربری روسی در مهر 94 از سوی گروه تروریستی داعش، تراژدی ملی و نیز ضربه مهلکی بر صنعت توریسم این کشور محسوب می شود ... داعش به شکل علنی مسوولیت ساقط کردن این هواپیما را نیز برعهده گرفته است. این در حالی است که بعد از ناامنی گسترده در خطوط هواپیمایی مصر بدلیل خرابکاری و ربوده شدن از سوی تروریست ها، نیروهای امنیتی مصر تلاش کرده بودند با رفع این تشویش های گسترده همچنان باب ورود گردشگران خارجی به شهرهای توریستی مصر را باز نگه دارند. بنابراین وقوع این حادثه می تواند زنگ خطر را برای اقتصاد نابسامان مصر به صدا در آورد.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«این زنگ خطری آشکار برای امنیت ملی مصر محسوب می شود چرا که شاخه نظامی داعش در مصر معروف به سینا به شدت به دنبال عضوگیری از ناراضیان مصری و گسترش عملیات خرابکارانه در سراسر این کشور است و برخی بمب گذاریها در مراکز دولتی و امنیتی و ترور برخی قضات مصری نشان می دهد که داعش در مصر ریشه دوانیده است. چرا که ساقط نمودن هواپیمای مسافربری روس و ادعای خرابکاری در هواپیمای ایچپت ایر شاهدی بر این مدعا است. دولت السیسی به جای ایجاد وحدت ملی و تلاش برای کاستن از اختلافات سیاسی در کشور بدنبال حذف کامل مخالفین از سپهر سیاسی کشور است. در چنین شرایطی خواسته و یا ناخواسته بیشتر جریان های اعتدالی مخالف نیز گرایش به تندروی پیدا خواهند کرد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    جریان اعتدالی که برای رسیدن به خواسته خود حاضر به تندروی و کشتن مردم بیگناه باشد همان بهتر که از عرصه سیاسی کشوری حذف گردد. چون به هر بهانه ای به سمت این نندروی خواهد رفت.