۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

دو انیمیشن‌ «کریسمس حشره‌ای» و «گالیور جدید»، روز شنبه - یازدهم اردیبهشت‌ماه - در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دومین روز از نمایش دوره‌ی بهار 95 سینماتک، انیمیشن صامت «کریسمس حشره‌ای» (The Insects' Christmas) ساخته لادیسلاو استارویچ محصول سال 1913، به مدت 7 دقیقه، با میان‌نویس انگلیسی و انیمیشن «گالیور جدید» (The New Gulliver) ساخته الکساندر پتوشکو محصول سال 1935 به مدت 73 به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در روز شنبه، یازدهم اردیبهشت ماه، ساعت 5 بعدازظهر در این سالن به نمایش در می‌آیند.

«لادیسلاو استارویچ»، حشره‌شناس و کارگردان انیمیشن «کریسمس حشره‌ای»، در روسیه تزاری با دیدن آثار ملیس به فکر متحرک‌سازی حشرات مرده و سوسک‌هایش افتاد. استارویچ که با آناتومی بدن حشرات و حیوانات آشنا بود، برخی از بهترین آثار عروسکی را ابتدا در روسیه تزاری و پس از انقلاب کمونیستی و مهاجرت در کشور فرانسه، ساخته است که هنوز استادان ماهر این رشته را در دقت به جزییات، زمان‌بندی و متحرک‌سازیِ باورپذیر و اجرای جذاب و تخیل سرشارش متحیر می‌کند.

دومین استاپ‌موشنی بلند تاریخ سینما، فیلمی است که باز هم توسط هنرمندی روس و از ترکیب بازیگر زنده و یک دوجین کاراکتر عروسکی ساخته شده است. این طور به نظر می‌آید این اولین فیلمی بوده است که تا میزان زیادی به صورت مستقیم از فیلم «کینگ‌کنگ» تاثیر پذیرفته است؛ الکساندر پتوشکو، کارگردان فیلم «گالیور جدید»، با دیدن آن فیلم در سال 1934 تصمیم به بهره‌گیری از همان جلوه‌ها در فیلم خود می‌گیرد. فیلمِ «گالیور جدید» در سال 1935 بر اساس داستان سفرهای گالیور نوشته‌ی جاناتان سویفت ساخته شده و آشکارا با برخورداری از روحی کمونیستی به اکران درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های فصل بهار 95 به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =