شیوه نامه نقل و انتقالات فرهنگیان در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جزییات نقل و انتقال فرهنگیان از سوی سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان منتشر شد . متقاضیان انتقال برون‌استانی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال به آدرس ent.medu.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

تعیین و تدوین ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون‌استانی بر اساس نیاز اعلام شده مناطق از سوی کمیته برنامه‌ریزی استان به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه است، البته انتقال متقاضیان منوط به عدم نیاز در مبدأ و اعلام نیاز در مقصد است.

مدیران و معاونان واحدهای آموزشی و پرورشی باید در رشته تدریس اصلی خود قبل از انتصاب سمت فعلی، درخواست انتقال کنند و نیروهای شاغل در پست‌های اداری متقاضی انتقال که قبل از انتصاب در سمت فعلی به تدریس اشتغال داشته‌اند باید در رشته تدریس اصلی خود درخواست انتقال کنند.

شرایط و ظوابط و مقررات انتقال دائم

دارا بودن حداقل ۵ سال خدمت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴، به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی ضروری است، البته مدت سوابق خدمت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کار معین جزو سابقه خدمت موضوع فوق‌الذکر محسوب نخواهد شد.

نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدأ از دیگر شرایط انتقال دائم است؛ ضمن اینکه افرادی که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ از یک استان به استان دیگر به صورت دائم (قطعی) منتقل شده‌اند، مجاز به تکمیل فرم‌های انتقال نیستند.

اما افرادی نیز هستند که انتقال آنها در صورت تأیید مدارک از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه مبدأ، در کمیته برنامه‌ریزی استان با رعایت عدم نیاز، به صورت موردی قابل بررسی است البته منوط به نیاز منطقه مقصد و در قالب پردازش سامانه نقل و انتقال صورت می‌گیرد:

الف)زنان فرهنگی که ۳ سال متوالی (منتهی به ۳۱ شهریور ۹۴) به علت عدم تحقق انتقال به تبعیت از اشتغال یا محل سکونت همسر از انتقال موقت یا مرخصی بدون حقوق استفاده کرده‌اند.

ب) متقاضیانی که با تأیید کمیسیون پزشکی استان به دلیل بیماری از ۳ سال انتقال موقت استفاده کرده‌اند و بیماری آنها تا کنون مداوا نشده است.

ج)زوج فرهنگی که متقاضی انتقال به محل خدمت همسر فرهنگی خود است.

د)متقاضیانی که همسر آنان از نیروهای نظامی و انتظامی بوده و همسر وی بر اساس امریه، بدون درخواست خود به صورت اجباری از تاریخ اول مهر ۹۳ به بعد به استان دیگر منتقل شده است.

مأموران در سایر دستگاه‌ها، مدارس خارج از کشور و فرهنگیانی که در حالت مرخصی هستند و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴، مأموریت یا مرخصی آنان به اتمام می‌رسد، در صورت ارائه تقاضای انتقال باید با رعایت ضوابط و مقررات نسبت به تکمیل فرم در سامانه مربوط اقدام کنند.

پذیرش انصراف از انتقال بعد از اعلام نتایج مجاز نیست. بنابراین متقاضیان انتقال باید قبل از ارائه درخواست، تمام جوانب امر را در محل درخواست خود بررسی کنند تا پس از انجام مراحل انتقال با مشکل مواجه نشوند.

شرایط و ظوابط و مقررات انتقال موقت

انتقال مشمولان این بخش به شرط دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۴ بر اساس آخرین حکم کارگزینی امکان‌پذیر است.

افرادی که دارای تعهد خاص خدمتی باشند، در صورت موافقت با انتقال موقت آنان، مدت انتقال موقت از مدت سنوات تعهد خاص آنان کسر نمی‌شود و این افراد موظف به انجام تعهد در مبدأ خدمتی هستند.

مشمولان این بخش عبارتند از:

- مستخدمینی که در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های دولتی (غیر از دانشگاه پیام نور) با ارائه مدارک مستند، متقاضی انتقال موقت به استان محل تحصیل هستند.

- همسر فرهنگیانی که به جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نیاز، انتقال موقت یا مأمور به تحصیل می‌شوند.

- متقاضیانی که با تأیید کمیسیون پزشکی استان برای درمان بیماری حاد خود، همسر یا فرزند نیاز به تغییر محل جغرافیایی به یکی از مناطقی که امکان مداوا مهیا باشد.

- متقاضیانی که دارای فرزند معلول حسی، حرکتی و ذهنی هستند، در صورت ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیصلاح، مشروط به عدم وجود مراکز آموزشی کودکان استثنایی در منطقه محل خدمت.

همچنین؛ با استناد مصوبه كميته برنامه ريزي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران ، انتقال به شهر تهران به شرط ساماندهي در سمت آموزگاري (در هردو جنسيت )و دبيري و هنر آموزي با (جنسيت مرد) در تمامي رشته ها بين مناطق ۱۵تا ۱۹و بخش مركزي منطقه ۸ امكان پذير خواهد بود.

به استناد بخشنامه شماره ۶۷۰۷۴/۵۵- ۹۴/۳/۴ اين اداره كل ، شيوه نامه نقل و انتقال بين مناطق شهر تهران پس از تعيين نتايج انتقالات بين استاني ، دهه اول مرداد ماه ، تنظيم و ارسال خواهدشد.

ثبت نام اینترنتی نقل و انتقالات فرهنگیان از سوم خرداد ماه آغاز شده است تا ۱۳ تیرماه ادامه دارد کنترل، بررسی و تایید فرم متقاضیان نیز از سوم خرداد تا ۱۸ تیرماه صورت می گیرد.

ثبت جدول نیاز و عدم نیاز از ۱۴ تیر ماه بر روی سایت قرار می گیرد و در ۲۰ تیرماه به تایید نهایی می رسد و نتایج نقل و انتقالات برون سازمانی ۵ تیر ماه اعلام می شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    16 4
    نقل و انتقال هرسال سختتر از سال قبل معلم مدرسه