اطلاعات جدید از وضعیت روحی خلبان پرواز جرمن وینگر نشان می دهد او سقوط کردن را قبلا تمرین کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ایرباس ۳۲۰A شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان روز ۲۴ مارس از بارسلون اسپانیا عازم شهر دوسلدورف آلمان بود که در جنوب فرانسه سقوط کرد. تمام ۱۵۰ مسافر و خدمه هواپیما، در آن حادثه جان خود را از دست دادند.
تحقیقات نشان می‌دهد آندریاس لوبیتز، کمک خلبان ۲۷ ساله که پیش‌تر به علت تمایل به خودکشی تحت معالجه قرار گرفته بود، عمدا هواپیما را سرنگون کرده است.

تازه‌ترین تحقیقات بازرسان فرانسوی که روز چهارشنبه (ششم مه) منتشر شد، نتیجه گرفته است که کمک خلبان حدود دو ساعت پیش از سقوط، در حالی که خلبان اصلی حدود پنج دقیقه کابین را ترک کرده بود، کاهش کنترل شده ارتفاع هواپیما را تمرین کرده است.
این گزارش سازمان سوانح هوایی فرانسه حاکیست کمک خلبان احتمالا با ایجاد تغییراتی در تنظیمات پرواز، برای سرنگون کردن هواپیما آماده می‌شده است.

بازرسان می‌گویند در ظرف مدتی که خلبان اصلی کابین را ترک کرده بود، کمک خلبان علیرغم دستور برج مراقبت دایر بر حفظ ارتفاع پرواز ابتدا در ۳۵ هزار پا و سپس در ۲۱ هزار پا، ارتفاع پرواز را در کمترین حد ممکن (۱۰۰ پایی) تنظیم کرد. همچنین در یک مورد، کمک خلبان، حداکثر ارتفاع ممکن (۴۹ هزار پا) را وارد سیستم پرواز کرده بود.

این یافته می‌تواند حاکی از آن باشد که آندریاس لوبیتز با نقشه قبلی هواپیما را ساقط کرده است.

بنا بر اسناد موجود، کمک خلبان جوان پیش از اخذ گواهی خلبانی در سال ۲۰۱۳ میلادی، به دلیل تمایل به خودکشی حدود یک سال و نیم تحت معالجه روانپزشک قرار داشته است.

منبع: سی ان ان

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید GB ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    5 1
    برای من خیلی جالبه. اگه یه ایرانی این کارو می کرد می گفتن عملیات تروریستی کرده ولی از روز اول انتشار این خبر، اروپایی ها حتی یه کلمه در این باره حرف نزدن.
  • بی نام RO ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    10 0
    مردک دیوانه. خودش رو از بالای کوه مینداخت پایین و جان این انسانهای بیگناه رو نمی گرفت.