کامران باقری لنکرانی در پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی گفت: 30 کیلومتری اطراف شهرها نقاطی هستند که بیشترین حوادث ترافیکی در آنها اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ رییس پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی در آیین گشایش این سمینار، گفت: روزانه حدود 50 نفر به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند و در مناسبت های مختلف از جمله تعطیلات نوروز این آمار افزایش می یابد که بر همین اساس موضوع حوادث ترافیکی باید مهم تلقی شود.

او گفت  سمینار کاهش سوانح ترافیکی برای پنجمین سال به همت مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور شرکت کنندگانی از نقاط مختلف کشور و همچنین مهمانانی از کشورهای کلمبیا، هندوستان و آمریکا در حال برگزاری است.
لنکرانی بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی به خوبی برای کاهش آمار سوانح ترافیکی همراهی نموده و در این زمینه پیشتاز بوده است و قوه قضاییه نیز همکاری های خوبی دارد.

او با اشاره به اینکه دهه جاری میلادی به منظور کم شدن بار حوادث به عنوان دهه ایمنی جاده ای نامگذاری شده، گفت: عابران پیاده به طور متوسط مرگ و میر حدود 23 درصدی را شامل می شوند که در کشور ما بیشترین آمار متوفیان عابران پیاده مربوط به استان تهران است.

لنکرانی گفت : این مسئله نشان دهنده این موضوع است که در کلان شهرها محوریت انسان و عابر پیاده ، ان گونه ای که باید مورد توجه قرار نگرفته و بیشتر روان بودن ترافیک مورد نظر بوده که نیاز به اصلاح دارد .

 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =