آیا معاون اول احمدی نژاد مورد حمایت اصلاح طلب ها بوده است؟

شعبه 11 دیوان عالی کشور محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم را به پنج سال و 91 روز حبس محکوم کرد.

سيد صادق روحاني: خبر حکم قطعي محمدرضا رحيمي معاون اول دولت محمود احمدي نژاد ؛ در ميان اخبار مهم هفته گذشته مانند درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان يا شهادت جمعي از فرماندهان حزب الله و جهاد مغنيه، اگرچه گم نشد اما آنقدرها هم شوکه کننده نبود. با اين وجود به نظر مي رسد براي برخي اين خبر، مهمترين خبر هفته گذشته بود.

از روزي که حکم رحيمي صادر شده است، برخي چهره هاي یک جناح خاص در مجلس و نيز برخي خبرگزاري ها اقدام به انتشار گزارش ها و مصاحبه هايي کرده اند که وی را نزدیک به اصلاح طلبان معرفی می کند. در اين ميان اظهارات عليرضا زاکاني نماينده مجلس و دبيرکل جمعيت رهپويان يک گام جلوتر از ساير اظهارات مشابه بود. زاکاني در مصاحبه اي مدعي شد که حاميان محمدرضا رحيمي اصلاح طلب ها و کارگزاراني ها بوده اند.

زاکاني درباره نحوه رسيدن رحيمي به رياست ديوان محاسبات مي گويد: در مجلس هفتم منتخب کمیسیون برنامه و بودجه برای ریاست دیوان محاسبات آقایان رحیمی و فرهاد رهبر بودند و طبق آیین نامه می بایست به صحن مجلس معرفی ‌شوند و با رای گیری ریاست دیوان معلوم شود. به همین منظور مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه داد و آقای نادران و بنده در این جلسه در مخالفت با آقای رحیمی صحبت کردیم لذا ایشان چون رای کافی بین اصولگرایان نداشت خارج از مجلس سراغ آقای کروبی رفت و در هماهنگی با کروبی، اصلاح‌طلبان هم در صحن علنی مجلس به آقای رحیمی رای دادند و او در برابر فرهاد رهبر رای بیشتری آورد و رئیس دیوان محاسبات شد.

زاکاني از اين مسئله نتيجه مي گيرد که رحيمي مورد حمايت اصلاح طلبان بوده و هست. اما زاکاني درباره آن روي اين مسئله حرفي نمي زند. او از اين نمي گويد که بر فرض حمايت اصلاح طلبان مجلس هفتم از رحيمي، در مجموع کل نمايندگان اصلاح طلب آن مجلس در حدي نبود که حمايت يا عدم حمايتشان تاثيري در تصميم گيري هاي جمعي داشته باشد. بنابر اين مجلس هفتم و اکثريت آن که محمدرضا زاکاني هم عضو آن بوده است، بايد خود مسئوليت انتخاب محمدرضا رحيمي را به رياست ديوان محاسبات بپذيرند.

از سوي ديگر بايد اين سوال را پرسيد که حتي اگر بپذيريم که رحيمي با حمايت اصلاح طلب ها رشد کرده است، چرا دولت محمود احمدي نژاد و حاميانشان که آقاي زاکاني و جمعيت رهپويان از جمله آن ها مي باشند او را به عنوان معاون اول برگزيده اند؟ بايد پرسيد که رحيمي چه خدمتي کرده بود که از دست رئيس دولت نشان درجه يک خدمت گرفته است. احمدي نژاد حتي يکبار در دفاع از رحيمي گفته بود که اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می کنم که شایستگی این سمت را ندارم.(ايــنــجــا)

محمدرضا رحیمی

علاوه بر این، محمدرضا رحیمی در دوره های چهارم و پنجم مجلس نامزد جریان اصولگرای وقت بود و در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد76 از حامیان حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری به شمار می رفت.

از سوی دیگر حضور رحیمی در جمع استانداران دولت هاشمی به معنای نزدیک بودن وی به کارگزاران نیست، زیرا در همان دوره ، وی از استانداران اصولگرا به شمار می رفت . او در همان کابینه ای استاندار بود که چهره های معروف اصولگرا از جمله محمد جهرمی و محمود احمدی نژاد سمت استانداری داشتند.

برخوردي که اين روزها با محمدرضا رحيمي مي شود، پيش از اين با مشايي و بقايي نيز شده است. پيش از اين نيز برخي از حاميان احمدي نژاد که ديگر نمي توانستند از فعاليت هاي او حمايت کنند، مشايي و بقايي را مسبب انحراف در دولت اصولگراي احمدي نژاد عنوان مي کردند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    357 8
    نوبت مشایی و بقایی هم میرسه
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      20 3
      جناب زاکانی اشتباه خود را بپذیرید
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    33 2
    به امید محاکمه دوستان ایشون ومرتضوی
  • فرزاد A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    17 2
    کی بود کی بود من نبودم؟ حالا که گندش دراومده دوستان به حرف اومدن چرا 5 سال پیش نگفتی مجلس هفتم چه خبر بود الان یادت افتاده
  • علی A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    5 12
    تا اونجایی که میدونم استاندار رو هیئت دولت مشخص می کنه و انتخاب ایشون هم نشون دهنده ی اینه که ایشون مورد تایید دولت آقای هاشمی کارگزاران یا نزدیک به اونا بوده. ضمنا کسانی که تو مجلس برای اولین بار ماجرای فساد مالی ایشون رو مطرح می کنن الیاس نادران و زاکانی و احمد توکلی بودن. راستی احمدی نژاد به عنوان معاون اول انتخابش کرد نه جبهه رهروان
  • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    21 2
    پس مسبب همه این بدبختی ها و تیره روزیها یعنی پروفسور محمود کی می رسه؟ اگر عدالتی هست باید برای همه باشه.