۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت13 آبان منتشر کرد اگر چه به دولت توصیه کرده که در مذاکرات هسته‌ای مراقب خطوط قرمز نظام باشد, امابه طور تلویحی مرزهای خود را با دولت شفاف کرد.

به گزارش خبرآنلاین,بعد از موضع گیری صریح دبیر کل موتلفه در خصوص مخالفت با وزارت محمود نیلی ,لحن جدید بیانیه این حزب اصولگرا هم ادبیاتی مشابه دارد. در بند 3 این بیانیه آمده که «موضوع گفت‌وگوهای هسته ای نباید به مذاکرات دو سویه ایران و آمریکا تبدیل شود» .از نگاه موتلفه این موضوع «خطری بزرگ» است که دیپلمات‌های جمهوری اسلامی باید از آن حذر کنند.

این سومین موضع گیری صریح موتلفه اسلامی بعد از انتقاد از انتصاب مدیران استانی و مخالفت با وزارت نیلی است.

موتلفه اسلامی نخستین حزب اصولگرایی بود که تیر ماه 92 نشستی با روحانی داشت.نشستی که چهره های ارشد این حزب که با روحانی زمانی همکار بودند نیز حضور داشتند.

100 روز بعد ازفعالیت دولت بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از چینش کابینه یازدهم انتقاد کرد و گفت:از نظر من تغییرات در دولت روحانی اتوبوسی شده است.

بعد از آنکه زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان در مجلس گفت که تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز نظام برای توافق عبور کرده, لحن بیانیه موتلفه نیز شبیه این اظهارات بود.«دیپلمات‌های ما باید هوشیار باشند و در مذاکرات هسته ای در پاسداشت خطوط قرمز نظام و مردم تخطی نکنند. باید بدانند ما با گرگ‌هایی طرف هستیم که هر لحظه مترصد آن هستند که منافع و مصالح ملت را پاره پاره کنند اما آنها باید بدانند هیچ‌گاه از سد ملت ایران عبور نخواهند کرد.»
در بند 4 این بیانیه نیز موتلفه نگاه خود را به رابطه با آمریکا این چنین شرح داده است:«ملت باید خود را برای یک مبارزه دراز مدت با آمریکا و غرب آماده کند چون شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنها سرصلح و آشتی با ملت ایران ندارند.»

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    153 7
    ملت باید خود را برای یک مبارزه دراز مدت با آمریکا و غرب آماده کند چون شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنها سرصلح و آشتی با ملت ایران ندارند.» بنده به عنوان یک ملت اصلن آمادگیشو ندارم رو ما حساب نکن شما با ملت کثیری که بهت تو انتخابات رای میدن برو مبارزه طولانی مدت کن خدا به همرات
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
      82 5
      باهات موافقم1000درصد
    • ناصر هشترودی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      25 3
      موتلفه جمعا 3نفر بیشتر نیستند .چرااززبان ملت حرف میزنند.ما باکسی جنگ نداریم شما 3 نفر جنگ خواستید برید بیرون از مرزهای ایران قرار جنگ بزارید.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    118 2
    دشمنی تا کی اونوقت؟تا کی قراره کشور رو در همین سطح عقب ماندگی اداره بشه از دست شماها؟والله قسم دارین با این دشمنی تیشه به ریشه دین و ایمان جوان ها میزنید ... من داغ دیده به خاطر تحریم ها زمین و زمان رو تو این مملکت برای پیدا کردن دارو گشتم و اخرم مجبور شدم داروی چینی بخرم و عزیزترین کسم رو از دست دادم ... فقط به خاطر شاخ و شونه کشیدن امثال شماها که حقوقتون رو دریافت میکنید و هیچ مشکلی ندارین و بدبختیش واسه منی هست که هیچکس دستم رو نگرفت ... نمیگذرم ازتون
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    95 4
    بعضي احزاب بايد باز نشسته بشن
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    81 4
    موتلفه از اول هم با دولت فاصله داشت.
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    88 4
    شما برو خودت با آمریکا مبارزه طولانی مدت کن. ما بیکار نیستیم وقتمون رو با توهمات شما تلف کنیم.
  • محمد A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    79 2
    موتلفه سالهاست از مردم فاصله گرفته و اصولا در عرصه سياست هم دستش جايي بند نيست
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    74 4
    محلی ازاعراب نداره ولی تادلتان بخوادروداره
  • بی نام IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    28 3
    شما در انتخابات مشخص که ابتدا از لاریجانی حمایت کردی ولی بعد از ان با چرخش باد زیر پرچم احمدی نژاد رفتی و با تمام قوا با لاریجانی مخلفت می کردی
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    19 2
    از کی موتلفه حامی دولت شده بود که الان فاصله گرفته ؟
  • صالح A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    5 16
    موتلفه نزدیک نشده بود که بخواهد فاصله بگیرد چون این دولت به رای مردم انتخاب و با تنفید مقام معظم رهبری تایید شده بود خود را موظف به همراهی دانستند. اما وقتی کار اشتباه دولت را میبیند و همراهی آنها با فتنه گران را نباید سکوت کند و انتقاد صحیح و سازنده عین همراهی است
  • بی نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    8 2
    آقایان حزب موتلفه شماها کی هستید که برای مردم و دولت تعیین تکلیف می کنید
  • هادی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    5 1
    تجربه تاریخی موتلفه را نباید نادیده گرفت . اونها می دانستند که جمهوریخواهان در آمریکا پیروز میشوند و درنتیجه دیگر امکان آشتی با امریکا و توافق با آنها مشکلتر میشود. این کسانی که با بی اخلاقی و بدون استدلال بجای پاسخ منطقی فحش چارواداری به موتلفه میدن بروند یک کم علو سیاست بیاموزند و خودشان را همه مردم تصور نکنند. مثل اینکه ندیدند مردم در روز 13 آبان چه شعارهایی دادند.