مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 83 در شرایط سالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی در این گفتگو ، بابیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده منواکسیدکربن نسبت به روز گذشته درهمین ساعت کاسته و بر میزان غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون افزوده شده است.

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از ایستگاه‌های اقدسیه، مسعودیه، پاسداران، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و سوهانک به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در سایر ایستگاه‌ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط سالم است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی کمی ابری در پاره ای نقاط غبار محلی می باشد . به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم باقی بماند .

حسینی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

به گزارش مهر، روزهای ناسالم هوای پایتخت برای گروه‌های حساس جامعه در مهرماه سال جاری با 50 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 22 روز به 11 روز کاهش یافته و این در حالی است که مهر پارسال، تهران دو روز هوای ناسالم را پشت سرگذاشت که مهر امسال، این وضعیت به دو روز هوای پاک تبدیل شد.

این در حالی است که تعداد روزهای ناسالم هوای پایتخت از 78 روز در هفت ماهه سال 92 به 52 روز در مدت مشابه سال 93 کاهش پیدا کرد و در مقابل تعداد روزهای سالم هوای تهران نیز از 138 روز در هفت ماهه سال 92 به 164 روز در مدت مشابه سال 93 افزایش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، با استناد به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،‌ تعداد روزهای پاک تهران نیز از 2 روز در هفت ماهه سال گذشته به 8 روز در مدت مشابه سال جاری افزایش یافت.

گفتنی است بر اساس اطلاعات 21 ایستگاه سنجش هوا، ‌به ترتیب دانشگاه تربیت مدرس در منطقه 6 با 26 روز، اقدسیه در منطقه 1 با 25 روز و پونک در منطقه 5 با 24 روز هوای سالم و پاک، تمیزترین هوا را داشتند و در مقابل، به ترتیب منطقه 11 با 25 روز، پارک رُز در منطقه 22 با 20 روز و ستاد بحران در منطقه 7 با 19 روز هوای ناسالم، آلوده‌ترین هوا را تجربه کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرنگ IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    2 1
    حالا هی بگین بنزین های قبلی مشکلی نداشته
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    2 1
    آن مرد رفت و الودگی هوا را با خود برد
  • شایان A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    خدا کنه آقای آلوده دیگه برنگرده