اولین همایش توسعه و عدالت آموزشی صبح روز شنبه ۳ آبان با حضورعلی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، علینقی مشایخی رئیس همایش، محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی ، محمد رضا عارف و جمعی از اساتید و سیاست‌گذران این حوزه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعت شریف افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این همایش که با شعار ارتقای مشارکت مردم و سیاست‌گذاران برای کاهش فقر آموزشی برگزار شد، با سخنرانی دکتر علینقی مشایخی ، رئیس همایش آغاز به کار کرد.

مشایخی در ابتدای سخنان خود ضمن خوشامدگویی به میهمانان این همایش به تشریح اهداف و دلایل برگزاری آن پرداخت و ضمن تاکید بر اهمیت ماهوی آموزش بالاخص در سنین پایه گفت: وضعیت نامناسب آموزش در کشور ما بالاخص در آموزش ابتدایی ناشی از علل متعددی است که مهمترین آنها عدم توجه به آسیب‌های حاصل از آن در دراز مدت است و عدم ارزیابی دقیق سیاست‌ها و برنامه ‌هایی است،که اجرا می‌شود.

او در ادامه با هشدار به اینکه متصدیان آموزش و پرورش ما به دلیل شرایط نامطلوب موجود به مرور زمان دچار مکانیزم تنزل اهداف می‌شوند گفت: با گرفتار شدن در این مکانیزم به مرور کیفیت آموزش در کشور کاهش یافته به طوری که در نهایت اهداف با وضع نامطلوب موجود مماس می‎شود.

او در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند تا حدی در برقراری و پیشبرد هدف نهایی خود، یعنی توسعه و عدالت آموزشی موثر باشد.

در ادامه میثم هاشم خانی مدیر اجرایی همایش به ارائه توضیحاتی درباره دلایل و روند برگزاری همایش پرداخته و گفت: این همایش در ادامه دو نامه‌ ای که در طی یک سال گذشته از سوی اقتصادانان و بزرگان حوزه آموزش خطاب به رئیس مجلس و رئیس دولت نوشته شده بود شکل گرفت و هدف آن نیز چنان که از شعارش برمی‌آید برقراری وفاق بین حوزه‌های مختلف برای پرداختن به مقوله مهم ، توسعه وعدالت آموزشی است.

او در ادامه گفت: به نظر می‌آید به ۴ دلیل و در واقع ضرورت مهم این وفاق شکل گرفته است؛ اول اینکه بهبود کیفیت آموزش در رده های پایین موجب افزایش ظرفیت بالقوه افراد برای بهره گیری از فرصت‌ها در بزرگسالی می‌شود، دوم آنکه کاهش فقر آموزشی تاثیر عمیقی بر توانمند سازی کشور در حوزه های اقتصادی اجتماعی و سیاسی دارد . نکته سوم کم فساد بودن این مکانیسم در مقایسه با وضعیت های دیگر است و دلیل چهارم و شاید مهم ترین این دلایل بهره وری بالا در دراز مدت از هزینه‌های اندکی است که در حال حاضر در سنین پایه می‌شود.

در ادامه افتتاحیه مراسم علی اصغر فانی ، وزیر آموزش و پرورش نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

لازم به ذکر است که این همایش در طی دو روز و در ۴ پنل تخصصی به کار خود ادامه خواهد داد و مراسم اختتامیه نیز بعد از ظهر روز یک‌شنبه ۴ آبان با حضور جمعی از فعالان و هنرمندان برگزار خواهد شد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    3 0
    حالا زود است یه سی سال دیگه هم بخوابید بعدا یه فکری به حال آموزش و پرورش کشور به عنوان پایه اصلی فرهنگ این مرز و بوم می کنید سرمایه ها ی فرهنگی را در ارگانها و سازمانهای غیر مرتبط هزینه می کنید و انتظار نتیجه ی خوب هم دارید