وزیر اطلاعات در بوشهر گفت: با هوشیاری سربازان گمنام امام‌زمان(عج) تحرکات سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه رصد و عناصری که می‌خواستند برای بیگانگان کار تجسسی را انجام دهند شناسایی و به دست عدالت سپرده شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از میزان، حجت الاسلام سید محمود علوی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: کشورهای استکباری در هر کشوری از آدم‌ها و نیروهای همان جا علیه منافع و امنیت ملی آنجا استفاده می‌کنند که این امر در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه امروز نقش دستگاه‌های اطلاعاتی بسیار تعیین کننده است، گفت: استان بوشهر نیز به دلیل همجواری با برخی کشورهایی که مطامع امنیتی و اطلاعاتی نسبت به این خطه از میهن اسلامی دارند از حساسیت بالایی برخوردار است.

وزیر اطلاعات افزود: امروز دوران نبرد سرویس‌های اطلاعاتی است و سرویس‌ها با هم برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود تعامل دارند.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به اینکه سیستم قانونی بدون رهبری صالح و شایسته ناقص است، خاطرنشان کرد: امنیتی که خداوند برقرار می‌کند هدفمند و یک وسیله و ابزاری برای تحقق فرهنگ صحیح الهی، عبودیت و بندگی است.

حجت الاسلام علوی گفت: وقتی یک امنیت برای حاکمیت فرهنگ عبودیت است باید یک تلاش امنیتی فرهنگ محور باشد.

وی افزود: تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مانند دیگر سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها عمل کند چرا که ماموریت‌های این وزارتخانه در چارچوب شرع ، قانون و اخلاق نمود پیدا می‌کند.

آقای علوی افزود: امنیتی که برای فرهنگ بندگی، اجرای احکام اسلامی و حاکم شدن ارزش‌های دینی در جامعه است نمی‌تواند از راهکارغیراسلامی باشد برهمین اساس وزارت اطلاعات ماموریت‌های خود را بر محور شرع ، اخلاق و قانون قرار داده است.

وی با گرامیداشت سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات گفت: ثمره ۳۰ سال تجربه عملکرد اطلاعاتی این وزارتخانه ایجاد آرامش در جامعه است طوری که هیچ کس در کشور احساس ناامنی نمی‌کند ، طلبه در حوزه، استاد در دانشگاه، فعال اقتصادی در عرصه اقتصاد و فعال فرهنگی با آرامش و امنیت فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه در تعامل با سایر نیروهای مسلح، دستگاه‌های قضایی و اجرایی در تحقق استقرار امنیت پایدار، بالنده و پویا که خود زمینه ساز شکوفایی سایر زمینه هاست عملکردی موفق دارد.

وزیر اطلاعات با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر با هوشیاری این عزیران تحرکات سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه رصد، و عناصری که می‌خواستند برای بیگانگان کار تجسسی را انجام دهند شناسایی و به دست عدالت سپرده شده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه استان بوشهر در همه ابعاد نقش تعیین کننده‌ای در کشور دارد افزود: این استان به عنوان قطب اقتصادی، صنعتی، نظامی، تجاری و هسته‌ای کشور است که جایگاه خاصی به آن در عرصه ملی داده است.

وی با تسلیت درگذشت آیت اله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام زندگانی این عالم ربانی، اسلامی، اخلاقی و تجلی عملی به احکام و معارف اسلامی بود.

در این نشست از تلاش‌های چهارساله مدیرکل اطلاعات استان بوشهر تجلیل و مدیر کل جدید به اعضای شورای اداری این استان را معرفی کرد.

وزیر اطلاعات در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: نعمت ولایت نعمتی است که خداوند متعال به جامعه ما داده و قدر خیلی از نعمت‌ها دانسته نمی‌شود.

علوی گفت: وقتی نعمت ولایت از جامعه‌ای سلب می‌شود آرامش هم از آن جامعه سلب می‌شود و بر همین اساس است که کشورهایی مانند افغانستان و عراق که جایگاهی به نام ولایت فقیه در آن‌ها وجود ندارد دچار نا امنی می‌شوند.

وزیر اطلاعات با اشاره به وحدت حاکم بر جامعه افزود: امیدواریم با وجود این وحدت، نظام ما الگویی برای تمام مسلمانان شود و آنها بدانند که اگروحدت، استقلال و عزت می خواهند بهترین نوع آن زیرسایه ولایت فقیه ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با گرامیداشت سی سال مجاهدت های الهی سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: این مجاهدت های خاموش نزد خداوند روشن و تابناک است.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود : وزارت اطلاعات سی سال مجاهدت خاموش دانش بنیان و ولایی انجام داده است که تعاریف حضرت امام خمینی (ره) و اطلاق لفظ سربازان گمنام امام زمان (عج) مهر تاییدی بر این خدمات و مجاهدت هاست.

وی با اشاره به این که وزارت اطلاعات ایران اسلامی کارهایی انجام داده که اگر این خدمات صورت نمی گرفت انقلاب ما دچار ضربه های فراوانی می شد افزود : وزارت اطلاعات در فضای ملی و فراملی و در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و در حوزه تصمیم گیری نظارت و بسترسازی برای افزایش سطح امنیت عالی عمل کرده که همه این مجاهدت ها در پرتو ولایت مداری صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز با استقبال مسوولان استان وارد فرودگاه بین المللی بوشهر شد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ghasem miri A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    5 0
    باید پدر جاسوسان را در آورد
  • محمدرضا A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    7 0
    ای ولله
  • جواد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    8 3
    درود خداوند بر سربازان گمنام امام زمان عج
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 2
    بوشهر هم خبر ساز شده این چند وقته