منتجب نیا:جای خالی آیت الله مهدوی کنی به این زودی ها پر نمی شود

قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است جای خالی آیت الله مهدوی کنی در صحنه سیاسی به این زودی ها پر نمی شود.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که میرات سیاسی آیت الله مهدوی کنی را چه می داند, گفت: آیت الله مهدوی کنی ضمن داشتن سوابق طولانی مبارزاتی و جنبه های علمی و اخلاقی, در میان سیاسیون یک نوع شیخوخیت و محوریت پدرانه داشتند و نه تنها اصولگرایان که حتی اصلاح طلب ها و دیگر گروه ها به افکار و نظرات ایشان احترام می گذاشتند.
وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی معتقد به فعالیت سیاسی سالم, اخلاقی و در چارچوب موازین اسلام بود, خاطر نشان کرد: تا زمانی که ایشان محوریت داشت یک نوع رقابت معقول بین دو جریان سیاسی کشور حاکم بود و جامعه روحانیت و مجمع روحانیون دو محور جریان های سیاسی بودند.
منتجب نیا که می گفت ارتباط آیت الله مهدوی کنی با سران اصلاح طلب خوب بود, ادامه داد:ایشان شخصیت اخلاقی قابل قبول و محوری برای کشور مابود و فکر نمی کنم جای خالی ایشان در صحنه سیاسی به این زودی ها پر شود.
قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی را می توان نماد تعادل در جریان اصولگرایی بود. ایشان همیشه با اصولگرایان تند مخالف بود و هرگز از آنها حمایت نمی کرد. کما اینکه در جریان اصلاحات هم کسانی هستند که ب این رویه ها مخالف است.
وی گفت: آیت الله مهدوی کنی لنگر ثقل و ثبات در فعالیت های سیاسی بود ودر دوران حضور ایشان مجال برای چهره های تند نبود.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    11 52
    شاید آیت الله یزدی بتونه اما مصباح نه