غرب با اهداف سیاسی جایزه حقوق بشری می‌دهد /اولین جایزه حقوق بشر اسلامی به کودکان غزه رسید

اولین جایزه حقوق بشر اسلامی که روز 14 مرداد گذشته و در مراسمی با حضور ریاست قوه قضائیه به رئیس بیمارستان کودکان النصر غزه تعلق گرفته بود در مراسمی به نمایندگان جنبش اسلامی حماس و جنبش اسلامی جهاد اسلامی اعطا شد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این مراسم که با حضور معاون امور بین الملل ستادحقوق بشر، برخی از مسئولین قضایی و وزارت امورخاجه کشورمان برگزار شد جایزه 30 هزار یورویی حقوق بشر اسلامی به ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی و سامانی نماینده جنبش اسلامی حماس به نیابت از رئیس بیمارستان کودکان النصر غزه اعطا شد تا همانگونه که پیشتر نیز اعلام شده بود صرف کمک به کودکان زخمی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شود.

در این مراسم کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در تشریح این اقدام گفت: این اولین باری است که ستاد حقوق بشر تصمیم گرفته است در راستای ترویج اهداف واقعی حقوق بشر چنین جایزه ای را اعطا کند. این گونه جایزه ها از سوی برخی از کشورهای غربی هم اهداء می شود ولی بر مبنای سیاسی و مغرضانه به سازمان ها و افرادی تعلق می گیرد که نقشی هم در حقوق بشر ندارند.

غریب آبادی افزود: ستاد حقوق بشر در راستای کنار زدن اینگونه تبعیض های سیاسی، طرح جایزه را مطرح نمود تا بر یک مبنای منطقی به مسلمانانی که حقوق آنان نقض شده یا افراد و سازمان هایی( مسلمان یا غیرمسلمان) که با نقض حقوق بشر مسلمانان مبارزه می کنند یا به مسلمانان خدمات انسانی ارزشمندی ارائه می کنند، اهداء گردد.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین که بازتابی از چهره متناقض مدعیان حقوق بشر دنیای امروز است ما را برآن داشت تا اولین جایزه حقوق بشر اسلامی را به فلسطین اختصاص دهیم و پس از طرح این موضوع در کمیته تعیین مصداق و انتخاب برنده جایزه حقوق بشر اسلامی مقرر شد که این جایزه به کودکان غزه تعلق گیرد و بیمارستان کودکان النصر و رئیس آن که خدمات زیادی را به این کودکان بی پناه ارائه کرده بود برای این منظور انتخاب شد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بیش از 2600 نفر از مردم بی گناه غزه کشته شدند که 75% آن ها را زنان و کودکان تشکیل می دادند گفت: مکانیسم های حقوق بشری و کشورهای مدعی حقوق بشر نه تنها هیچ اقدامی برای توقف این جنایات انجام ندادند بلکه حمایت های نقدی و غیرنقدی از تجهیز مسلحانه تا کمک های چند صد میلیون دلاری هم بعمل آوردند و رژیم صهیونیستی را به ادامه اقدامات وحشیانه خود تشویق کردند.

او در ادامه با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی در نوار غزه نمایشگاهی از نقض فاحش و جدی ابعاد و اصول حقوق بشر و حقوق بین المللی بشردوستانه که در تاریخ بی سابقه بود برپا کرده بود گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه بر اساس سیاست ها و مواضع اصولی خود حامی و مدافع حقوق فلسطین و آرمان های این کشور بوده و خواهد بود و تلاش های خود را نیز برای اصلاح فرایندهای اشتباه در مکانیسم های حقوق بشری و مقابله با شعارهای دروغینی که برخی از این کشورها در حمایت از حقوق بشر می دهند ادامه خواهد داد.

ابو شریف: نوار غزه بوته آزمایشی برای مدعیان حقوق بشر بود
در این مراسم همچنین نماینده جنبش جهاد اسلامی که به نیابت از کودکان غزه و رئیس بیمارستان کودکان النصر این جایزه را تحویل گرفت با تشکر و اظهار قدرشناسی از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت های همیشگی شان از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین گفت: جهاد اسلامی و سایر گروه های فلسطینی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را شریک همیشگی خود می داند و سهم بزرگی برای آنان در پیروزی اخیر ملت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی قائل است.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه با تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه گفت: در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین 12 هزار 500 نفر که یک چهارم از آنها را کودکان تشکیل می دادند شهید و زخمی شدند ، 17 هزار مسکن نابود و 40 هزار باب مسکن دیگر خسارت دیدند و عمده زیرساخت های غزه نابود شد و در تمام این مدت کشورهایی که مدعیان اصلی حقوق بشر در دنیا هستند از رژیم صهیونیستی حمایت می کردند.

او در ادامه با اشاره به شجاعت ایران در مواجه با رژیم صهیونیستی گفت: در همه این 51 روز که رژیم صهیونیستی 25 هزار تن مواد منفجره را روی سر مردم غزه می ریخت و کشورهای مدعی حقوق بشر میلیون ها دلار از اسرائیل حمایت مالی و تسلیحاتی می کردند، جمهوری اسلامی ایران در خط حمایت از مظلوم و ارمان فلسطین پایدار ماند و از لحاظ انسانی، اخلاقی و سیاسی به تمام معنا کارنامه ای درخشان از خود باقی گذاشت.
ابوشریف با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا 390 میلیون دلار درخلال جنگ به رژیم صهیونیستی کمک کرد و کنگره آمریکا نیز در همان ایام 250 میلیون دلار دیگر برای اعطا به این رژیم تصویب کرد گفت: دیگر برای هیچکس شک و شبهه ای باقی نمانده است که ادعاهای حقوق بشری واشنگتن و متحدان او دروغی بیش نیست و به واقع نوارغزه فلسطین بوته آزمایشی برای مدعیان حقوق بشر شد تا درستی ادعاهای ایشان مورد امتحان قرار گیرد.

نماینده جهاد اسلامی با اشاره به جایزه حقوق بشری ایران به بیمارستان کودکان غزه گفت: من بار دیگر صمیمانه ترین تشکرها و قدردانی های خود را از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز می دارم و معتقدم که این اقدام جمهوری اسلامی ایران نشانه صداقت آنها در حمایت از مظلوم و نفی ظالم است و باعث افزایش حجم و عمق روابط بین ملت ایران و ملت فلسطین خواهد شد.

جایزه حقوق بشر اسلامی، جایزه ای است که از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مدافعان حقوق بشر اسلامی که از این حقوق به شیوه های نوآورانه حمایت کرده و آن را ترویج می کنند، صرف نظر از دین و مذهب آنان، و همچنین مسلمانانی که حقوق آنان توسط دولت های میزبان نقض می شود، اهداء می شود. این جایزه به یک فرد (زن یا مرد)، سمن، سازمان یا نهاد که نقش مؤثری در دفاع از حقوق مسلمانان ایفاء نموده و یا خود قربانی نقض حقوق بشر می باشند، تعلق می گیرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    9 6
    حقوق بشر جهان شمول است و اسلامی و غیر اسلامی ندارد اولیه ترین آن رسانه آزاد امنیت قضایی احزاب آزاد محاکم عادلانه با حضور وکیل و هیئت منصفه غیر حکومتی است
    • مسعود A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      2 0
      نه دوست عزيز جهان شمول نيست اونا ميخوان جهان شمول جلوه بدن شما هم دربست قبول كردي كجاي فطرت بشري يا كجاي اديان اسماني يا كجاي فرهنگ انساني همجنس بازي و امثالهم تاييد شده كه حقوق بشر غربي مهر تاييد زده و ميخوان به زور به همه دنيا قالب كنه؟