مهر نوشت:

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از بررسی 3 سناریو درباره قیمت نان در کشور خبر داد و گفت: دولت در حال بررسی این سناریوها است تا در مورد قیمت نان به جمع بندی برسد.

یدالله صادقی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت در پاسخ به پرسشی با اشاره به بررسی سناریوهای جدید درباره قیمت نان در کشور، گفت: مباحث مرتبط با هرگونه تغییر در قیمت نان مشخص است و باید در سطح کلان دولت در مورد آن تصمیم گیری شود اما جلسات بررسی سناریوهای تدوین شده برای تغییر قیمت نان آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: هر گونه تغییر در قیمت نان بستگی به سیاست‌های کلی دولت دارد؛ به این معنا که چنانچه دولت تصمیم داشته باشد که پرداخت یارانه نقدی نان به مردم را استمرار دهد، آن گاه هیچ گونه تغییری در قیمت نان صورت نخواهد گرفت.

او، یکی دیگر از سناریوهای مطرح شده در مورد قیمت نان را عدم تغییر در قیمت گندم و آرد دانست و گفت: در این صورت، دولت خود مستقیم به گندم و آرد یارانه پرداختمی کند و در نتیجه قیمت نان افزایشی نخواهد یافت.

به گفته صادقی، سناریوی دیگر این است که قیمت آرد افزایش یافته و تغییری نیز در قیمت نان ایجاد شود اما در مجموع هنوز جمع بندی مشخصی در خصوص تغییر قیمت نان در دولت صورت نگرفته و هنوز قیمت‌گذاری آرد و قیمت نهایی انواع نان نهایی نشده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران همچنین در خصوص افزایش محصولات لبنی نیز گفت: دولت با افزایش 15 درصدی قیمت سه فرآورده لبنی پرمصرف از سوی مردم موافقت کرده است که این 15 درصد افزایش باید نسبت به آخرین قیمت اعمال شده از سوی کارخانجات صورت گیرد.

او در خصوص برگزاری فروش های فوق العاده به مناسبت بازگشایی مدارس گفت: متاسفانه نمایشگاههای بهاره و پاییزه که در دو مقطع زمانی طی سنوات گذشته به منظور رفاه حال مردم برگزار می شد به دلیل استاندارد نبودن فضای برگزاری مورد انتقاد مردم واقع بود اگر چه نرخ ها و کالاهای عرضه شده مورد پسند مردم قرار می گرفت.

صادقی ادامه داد: به همین دلیل امسال قرار بر این شد که در تهران نمایشگاه‌ها برگزار نشود و فروش های فوق العاده جایگزین شده است که مقرر شده 5 تا 15 درصد تخفیف اعمال شود.

او در ادامه با بیان اینکه قیمت گوشت و مرغ افزایشی نداشته است، گفت: معمولا هر گونه تغییر قیمت یا باید مصوب یا براساس عرضه و تقاضا معین شود اما در قیمت گوشت و مرغ تغییری نداشته ایم.

صادقی از برخورد با دلالان میوه در میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: تلاش‌ها بر این است که دست واسطه ها از میادین میوه و تره بار کوتاه شود تا مردم با قیمت مناسب تری بتوانند مایحتاج خود را تامین کنند، این در شرایطی است که عرضه و تقاضا قیمت بسیاری از میوه ها را تعیین می کند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در ادامه از کنترل و نظارت بر 4 میلیون واحد صنفی خبر داد و گفت: بر این اساس، 225 هزار پرونده تخلف تشکیل شده که معادل 6 درصد بازرسی های انجام شده است.

او گفت: 110 هزار شکایت تلفنی نیز از مردم به سامانه 124 صورت گرفته که 53 هزار مورد آن متخلف شناخته شده است.

صادقی از ساماندهی تشکل‌های صنفی سخن گفت: 477 اتحادیه صنفی در سطح استان تهران وجود دارد که بر فعالیت بیش از 400 هزار واحد صنفی نظارت دارند، ضمن اینکه در این راستا 120 مورد انتخابات تجدید شده است.

او گفت: در استان تهران 2 هزار و 125 کارت بازرگانی صادر شده که 50 درصد کارت‌های بازرگانی فعال کشور نیز در این استان متمرکز شده، ضمن اینکه 131 پرونده ثبت سفارش نیز پذیرش شده است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: در سال گذشته 150 پرونده بهره برداری برای واحدهای صنعتی صادر شده که 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری قطعی را شامل می شود و توانسته برای حدود 6 هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

صادقی گفت: در بخش معدن نیز 34 میلیون تن تولید معدنی صورت گرفته که 10 درصد تولیدات معدنی کشور را شامل می شود، ضمن 15 هزار و 500 پروانه صنعتی با اشتغال 40 هزار نفر صادر شده است که حدود 8 هزار و 838 مورد از آن واحدهای تولیدی و خدمات فنی بوده اند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    44 2
    گرونی رو تموم کنید دیگه
    • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      23 0
      یه سناریو هم برا ارزونی بزارین رو میز...
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 8
    آفرین
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 18
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    26 1
    نون كه گرون بشه بقيه چيزا هم گرون ميشه بابا بزاريد مردم يه نون و پنير راحت از گلوشون پايين بره
  • آزاده IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    16 1
    آره دیگه اینم گرون کنید خسته نباشید این همه کار میکنبد
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    12 2
    آرد را ازاد کنید معادل یارانه ای که به تولید آرد می دهید 8500 میلیارد آنرا به مردم بدهید همه ی خواسته صنف نانوایان همین است
  • بی نام US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    12 1
    شخصأ دستور ميدم كه نآن را مجانى كنيد.
  • علی رضا A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    8 1
    ای خدا منو بکش...
  • علی رضا A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 1
    ای خدا منو بکش... می دونم که چاپ نمی کنید
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    7 2
    داری راه احمدی نژاد رو میری اون چهارسال دوم گرونی کرد مثل اینکه شما بهمین چهار سال قانع هستید
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    9 1
    با این حساب حق زندگی کردن فقط برای افرادی هست که خیلی پول دارند وبقیه کسانی که ندارندیا باید پول دار شوند یا نباشند والسلام
  • علي A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    1 9
    نان راگران كنيدتاضايعات آن كم شود وكيفيت را هم كنترل نمائيد
  • علی A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    7 1
    بهتر است به جای گران کردن نان یارانه افراد ثروتمند را قطع کنید