همه آنچه را که با مجوز ارشاد منتشر می‌شود، یکجا بخوانید

«کتابشناسی ماه»‌ با نظارت سید فرید قاسمی، مشاور عالی و مدیر مرکز کتاب‌پژوهی ایران، در بردارنده اطلاعات همه کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین،‌ با توجه به مأموریت اصلی خانه کتاب، یعنی فعالیت در حوزه کتاب به‌ ویژه اطلاع‌رسانی کتاب در بخش‌های مختلف اعم از ارائه اطلاعات کتابشناختی، نقد کتاب و اطلاع‌رسانی از صنوف مرتبط‌ با کتاب «کتابشناسی ماه» زیرنظر سید فرید قاسمی، مشاور عالی و مدیر مرکز کتاب‌پژوهی ایران، منتشر خواهد شد و در بردارنده اطلاعات همه کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌اند. این مجموعه، افزون بر کتاب‌های ناشران خصوصی، انتشارات موسسه‌های دولتی، کتاب‌های با شمارگان محدود، گزارش‌های تحقیقاتی، چاپکرده‌ها به روش افست، آزمون‌نامه‌ها، کتاب‌های کمک درسی، آموزشی، نقشه‌ها و اطلس‌ها را نیز دربر می‌گیرد.

رکوردهای ارائه شده در این کتابشناسی شامل عنوان، پدیدآور، محل نشر و ناشر، قیمت و موضوع کتاب است که برای کتاب‌های چاپ اول، معرفی کوتاه به همراه تصویر کتاب نیز اضافه شده است. سرفصل‌های پایانی کتاب، نمایه است که به‌ ترتیب شامل نمایه عنوان، پدیدآور، ناشر، شهر، زبان کتاب‌ها، کتاب‌های ترجمه‌شده از فارسی به زبان‌های دیگر، کتاب‌های ترجمه شده از زبان‌های دیگر به فارسی و موضوع است.

«کتابشناسی ماه» هر ماه از طرف خانه کتاب منتشر خواهد شد و منبع و مرجع خوبی برای کتاب‌پژوهان، استادان، دانشجویان، مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود. شماره اول این کتابشناسی مربوط به فروردین 1393 است که تاکنون چهار شماره از این اثر آماده و طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =