علی دایی: برخی رقم‌های باشگاه‌ها واقعی نیست/ کارت‌های پایان‌خدمت جعلی به پرسپولیس ربطی ندارد

ایسنا نوشت:

علی دایی می‌گوید شناخت چندانی از نفت تهران ندارد، اما پرسپولیس می‌خواهد فصل جدید لیگ را با پیروزی آغاز کند.
سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران، اظهار کرد: ما فردا بعد از مدت‌ها به میدان می رویم و بازی اولمان را مقابل تیم خوبی انجام می‌دهیم. به آن صورت شناختی از نفت تهران نداریم، اما می‌دانیم که این تیم همیشه در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته است و مربی‌اش منصوریان است که از دوستان خوب من است. امیدوارم به غیر از بازی فردا در سایر دیدارهایشان موفق عمل کنند.
او ادامه داد: نفت اکثر بازیکنان خود را تغییر داده و 10 بازیکن جوان به خدمت گرفته است و ما فقط از نتایجی که در بازی‌های دوستانه گرفته‌اند خبر داریم. همیشه بازی‌های اول سخت است، مخصوصا برای ما که امسال هدف های بزرگی داریم و می‌خواهیم کارمان را در لیگ با پیروزی شروع کنیم. بازی فردا برای هر دو تیم سخت است. تمام سعی مان را می کنیم که در این فصل نتایج بهتری را بگیریم. تمرین‌ها و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و آماده این بازی هستیم.
خبرنگاری از دایی درباره اعلام نام بازیکنانی که به سربازی نرفته‌اند و یا کارت پایان خدمتشان غیر قانونی بوده پرسید که او پاسخ داد: ما درگیر این مسائل نیستیم. فکر می‌کنم دو، سه ماه پیش بود که این مسائل شروع شد ، اما موضوع مهم این است که این بازیکنان چه زمانی و در کجا کارت پایان خدمت جعلی گرفته‌اند. حسین ماهینی شش - هفت سال پیش کارت پایان خدمتش را گرفته و این موضوع به هیچ وجه به پرسپولیس مربوط نمی‌شود، اما هر کسی که کار غیر قانونی کرده باشد باید با او برخورد شود. ما تافته جدا بافته‌ای نیستیم، همه باید به سربازی برویم. چرا کسی که در دور افتاده‌ترین نقطه کشور است باید به سربازی برود، اما فوتبالیست‌ها نروند؟ خود من بازی با ژاپن در هیروشیما که طحالم پاره‌ شده بود و 22 سانتیمتر شکمم را برای عمل جراحی پاره کردند، وقتی به ایران برگشتم 17 ماه به سربازی رفتم.
دایی گفت: فقط فوتبالیست‌ها نیستند که چنین کارت‌های پایان خدمتی گرفته‌اند. خیلی ها در بین جامعه هستند که این کار را کرده‌اند. من از سازمان نظام وظیفه می‌خواهم که افراد عادی هم که این کار را انجام داده‌اند را پیدا کند. اگر قرار به سالم سازی است، باید این کار برای هم اتفاق بیفتد. همان طور که من می گویم فوتبالیست‌ها تافته جدا بافته‌ای نیستند و باید به سربازی بروند. با این حال من گفتم که مهم‌ترین موضوع این است که آن بازیکن چه زمانی این کارت جعلی را گرفته است و در کدام تیم دست به این کار زده است؟ حالا یا تیمش از این موضوع اطلاع داشته یا خیر، که من مطمئنم که خیلی از بازیکنان باشگاه‌شان از این موضوع مطلع بوده‌اند.
سرمربی تیم پرسپولیس در ادامه گفت: کسانی که دم از فوتبال پاک زده‌اند حالا باید جوابگو باشند. تاج درباره این موضوع خیلی زحمت می‌کشد، اما ای کاش این موضوع را دو، سه هفته‌ پیش یا حداقل یک هفته‌ پیش به ما اعلام می‌کردند، چرا که ما روی حسین ماهینی حساب باز کرده بودیم و در بازی‌های دوستانه او را در ترکیب قرار دادیم. اگر زودتر می‌گفتند بازیکن جایگزین را پیدا می‌کردیم. متاسفانه در سال گذشته خیلی از خبرنگاران و صدا و سیما روی موضوع "فوتبال پاک" مانور دادند، اما یکی از تیم‌هایی که نمی‌خواهم اسمی از آن ببرم خیلی از بازیکنانش این کارها را انجام داده بودند. باید به جای این که شعار بدهیم خودمان را درست کنیم.
سرمربی تیم پرسپولیس در ادامه این نشست درباره خداحافظی علی کریمی از فوتبال، گفت: علی دایی هر قدر که بخواهد از کریمی تعریف کند کار بی‌فایده‌ای است. همه از توانایی‌ها و زحماتی که کریمی برای این فوتبال کشیده آگاه هستند. به نظر من این موضوعی نیست که من بخواهم درباره آن حرف بزنم. با این حال متاسفانه در این مدت بعضی‌ها این خداحافظی را طور دیگری جلوه داده‌اند و خواستند مسائل را به نفع خودشان عنوان کنند که هدف‌شان تحت تاثیر گذاشتن پرسپولیس بود. ما نمی‌توانیم با گذاشتن یک بازی خداحافظی سر و ته همه چیز را در بیاوریم. موقعی که امثال کریمی بازی می‌کردند باید به فکر قدردانی از آنها می‌افتادیم، نه این که بعد از خداحافظی آنها جبهه بگیریم، ضمن این که فقط کریمی نبوده که غریبانه از فوتبال خداحافظی کرده و خیلی بازیکن داشتیم که مظلومانه از این فوتبال رفتند، اما ما می‌خواهیم سوار موجی شویم که به نفع خودمان مسائل را تفسیر کنیم. من همیشه برای کریمی آرزوی موفقیت کرده‌ام و شما هم در این چند سال بندرت دیده‌اید که من درباره کریمی صحبت کنم. آرزو می‌کنم که او یک روز به پست‌های مهمی در این فوتبال برسد.
علی دایی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا سکوت شما در ماه‌های گذشته مربوط به جدایی ستاره هایی مثل خلعتبری و جلال حسینی بود؟ گفت: من دوست داشتم کارم را در آرامش انجام دهم. چهل و پنج - شش سال سن دارم و به این نتیجه‌ رسیده ام که به خاطر آرامش تیم کمتر صحبت کنم. در این مدت هم خیلی صحبت‌ها را شنیدم و مسائل و اتفاقات مطبوعات و فضای مجازی را دنبال می‌کردم ، اما جبهه‌ای نگرفتم. جواب خیلی‌ها را ندادم. رفتن سید جلال ، خلعتبری و پولادی سوالات زیادی را در ذهن هواداران به وجود آورده بود، اما باید توجه کرد که نمی‌توان کسی را به زور نگه داشت. زمانی که سید جلال حسینی چند بار به ما قول می‌دهد، اما سر قولش نمی‌ماند، من چه کاری می‌توانم بکنم؟ حداقل انتظار من این بود که سید جلال زودتر به ما اعلام می‌کرد که به باشگاه قطری می‌خواهد برود. من هم از خیلی وقت پیش می دانستم که او با تیم قطری قرارداد بسته است، اما این رسمش نبود که مدام ما را به این طرف و آن طرف بکشاند و نتوانیم مدافع جایگزینی را برای او پیدا کنیم.
سرمربی تیم پرسپولیس ادامه داد: درباره پولادی هم باید بگویم که خود من چند بار با او تماس گرفته‌ام، اما به تماس‌های باشگاه هم جوابی نداد. تا جایی که من می‌دانم اسمش در فهرست باشگاه رد شده است. با این حال شما به شرایط امسال نگاه کنید. سازمان لیگ 18 میلیارد تومان سقف بودجه تعیین کرده است. مثلا خلعتبری بازیکن بزرگی است. من او را دوست دارم و با او رفیق هستم، اما باید شرایط باشگاه را هم در نظر بگیریم. این سه بازیکن فصل گذشته به من خیلی کمک کردند، مخصوصا سید جلال و خلعتبری که در اکثر بازی‌ها با ما همراه بودند. با این حال من از زحماتی که رحیمی کشیده تشکر می‌کنم. درست است که چند بازیکن از لیست من را نتوانستیم بگیریم، اما باشگاه همه تلاش خود را انجام داد. زمانی که یک باشگاه 50 درصد بیشتر از پرسپولیس به بازیکنی می‌دهد دیگر من نمی‌توانم کاری انجام دهم.
سرمربی تیم پرسپولیس با اشاره به این که برخی رقم‌ها که از سوی باشگاه‌ها اعلام شده سوال برانگیز است، گفت: به غیر از باشگاه خودمان شما فکر می‌کنید رقم‌هایی که اعلام می‌شود واقعی است. با این وجود رقم‌های پرسپولیس همه واقعی بوده و خود من شاهد آنها بوده ام. تیم‌هایی بودند که به چند بازیکن ما 400 - 500 میلیون تومان بیشتر و یا دو برابر پرسپولیس پول می‌دادند، اما بازیکنانمان ماندند و من مدیون آنها هستم. امسال یکسری از مسائل دست و پای باشگاه را بسته بود، در غیر این صورت علی دایی بدش نمی آید که بازیکن یک میلیون دلاری بگیرد.
دایی گفت: ما تیم امسال را بر اساس نقاط ضعف و قوت فصل گذشته بسته‌ایم، می‌دانیم که در فضای مجازی هواداران اظهار نگرانی کرده‌اند، اما به آنها قول می‌دهیم که با تمام وجود به میدان برویم و نتایج بهتری را نسبت به فصل قبل کسب کنیم. دیدگاه من فرق می‌کند. من بازیکنی را انتخاب می‌کنم که از لحاظ فنی بزرگ باشد. ممکن است که یک بازیکن فنی بزرگ باشد، اما اسمش کوچک باشد. ما در پرسپولیس به این گونه بازیکنان فرصت خودنمایی می‌دهیم.
سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به این سوال که با جدایی سید جلال حسینی و محرومیت ماهینی مشکلی در خط دفاع تیمتان وارد نمی‌شود ؟ گفت: خط دفاع ما به خاطر عملکرد تیم فصل خوبی را پشت سر گذاشت. ساختار دفاعی ما خیلی خوب کار کرد و همه در وظایف دفاعی‌شان خوب بودند، سعی می‌کنیم امسال هم این بالانس را حفظ کنیم. امسال هم بازیکنان بزرگی در خط دفاع داریم که می‌توانند خیلی به ما کمک کنند. به مردم قول می‌دهم که مطمئن باشید که تیم ما بهتر از سال قبل کار می‌کند.
دایی در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توانیم شاهد فوتبال پاک در کشورمان باشیم؟ گفت: همه ما آرزو می‌کنیم که روزی شاهد فوتبال پاک باشیم و این موضوع باید در همه زمینه‌ها از فدراسیون گرفته تا باشگاه‌ها اتفاق بیفتد. باید دست به دست هم دهیم تا فضای سالمی در فوتبال ایجاد شود.
او درباره مدافع تیم ملی کاستاریکا و احتمال پیوستنش به پرسپولیس هم گفت: ما به دنبال اومانیا هستیم که سریع تر به ایران بیاید، چرا که در آسیا به او احتیاج داریم. هنوز سه جای خالی به غیر از ماهینی در فهرستمان داریم که سعی می‌کنیم هر زمان که اعلام شد از بازیکنان خارجی استفاده کنیم.
دایی در ادامه درباره مراسم خداحافظی بازیکنان بزرگ ایران بار دیگر صحبت کرد و گفت: خودم من هیچ زمانی احتیاج به بازی خداحافظی نداشتم و ندارم. در این فوتبال به همه چیزهایی می خواستم رسیدم. تحصیلم را هم انجام دادم، اما شاید اگر امروز یک مهندس درجه یک بودم، این جایگاه و وجهه اجتماعی که از حضور در فوتبال دارم را به دست نیاورده بودم. همیشه گفته‌ام که از فوتبال به خیلی چیزها رسیده‌ام و خیلی‌ها بودند که بدون خداحافظی از این فوتبال رفتند.
سرمربی تیم پرسپولیس درباره رقم قرارداد خود و بحث‌هایی که در این رابطه به وجود آمده است، گفت: در این مدت خیلی علیه من جو راه انداخته اند، اما رقم قرارداد من واقعی است. من آن را دستکاری نکرده‌ام که فردا روزی یکی از این افرادی که به دنبال کوچک‌ترین مسائل هستند بهانه ای به دستش نیاید. مطمئنا خیلی از همکاران من بیشتر از آن چیزی که در قراردادشان اعلام شده است حقشان بوده است. ضمن این که باید این را هم در نظر داشته باشیم که مربیان قبلی پرسپولیس چه قراردادهایی داشته‌اند و چه نتایجی را گرفته‌اند.
سرمربی تیم پرسپولیس گفت: نمی‌خواهم در دفاع از خودم چیزی بگویم، اما بد نیست که مقایسه‌ای هم انجام شود. آقای ژوزه قراردادش بالای 10 میلیارد بوده است و یا دنیزلی که استاد من است قراردادش میلیاردی بوده است. من سال گذشته از تیم ملی آذربایجان و دو، سه تیم باشگاهی در این کشور پیشنهاد داشتم، اما به خاطر قولی که داده بودم ماندم تا به عشق خدمت به مردم به موفقیت برسم.
دایی درباره اعلام رقم قراردادش با راه‌آهن که مربوط به دو فصل پیش بوده، گفت: من قطعا این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنم. این شیطنتی است که باشگاه راه‌آهن انجام داده است. این مساله شخصی بود و هیچ کس حق انتشار آن نداشته است. متاسفانه این افراد به دنبال مسائل دیگری هستند. ضمن این که در راه‌آهن هم قراردادم پایین نبود، چرا که یا تعهدی نمی دهم، یا وقتی با تیمی قرارداد می‌بندم از همه زندگی‌ام برای موفقیت آن می‌زنم.
سرمربی تیم پرسپولیس در پایان درباره این که منصوریان گفته مقابل پرسپولیس اسلحه پنهان داریم با خنده گفت: هر چیزی که داشته باشند ما فردا یک تیم خواهیم بود و سعی می‌کنیم بازی زیبا را در کنار کسب نتیجه‌ انجام دهیم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =