مهر نوشت:

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر پایتخت گفت:اگر به عنوان یک مدیر شهری تصمیم می گرفتم، همه چیز را در تهران به وضعیت سابق برمی گرداندم. به خصوص بزرگراه ها و خیابانهای تهران را که باعث شده آدم ها نتوانند در این شهر نفس بکشند.
به گزارش خبرگزاری مهر ،محمد حقانی در جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت:تصمیمات گذشته نشان می دهد همه چیز در خمت اتومبیل قرار گرفته و آدم ها از یاد رفته اند. ولی واقعا در یک شهر قرار نیست خودرو به راحتی ویراژ دهد، بلکه باید آدمها بتوانند در شهر زندگی کنند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر پایتخت در مشترک خود با مدیران سازمان فاضلاب تهران نظر خود را درباره گسترش بیشتر سواره راه ها اینطور بیان کرد: امروزه نیاز مدیریت شهری در تهران، بازگشت به طبیعت این شهر است، حتی با وجود این همه خودرو که در سطح شهر تردد می کنند، بزرگراه های متعد نیز با این روش زندگی هماهنگ نیست و دیگر پاسخ نمی دهد، باید با طبیعت تهران همراه باشیم. این درست است که در سطح تهران کارهای اساسی زیادی انجام شده ولی تصور می کنم برای احیای طبیعت شهر تهران باید تلاش کنیم.

او با انتقاد از توسعه معابر تهران که این روزها از ماشین و موتورسیکلت پر شده است، گفت: متاسفانه هر روز دنبال این هستیم که از عرض جوی ها کم کنیم و جهت روان شدن راهبندانی که هر روز سنگین تر می شود، به عرض خیابانها اضافه کنیم. باید بازگشت به طبیعت تهران را ولو در حد سالانه یک ناحیه، انجام دهیم. چون اگر بتوانیم بخش کوچکی از شهر به اندازه یک ناحیه را در یک سال به دامان طبیعت زیبای تهران برگردانیم، دست کم 100 سال دیگر شهر تهران محل زندگی می شود. در گذشته متاسفانه فقط به دنبال حرکت سریع و راحت ماشین ها در تهران بودیم و این نگاه باعث شد پیاده روهای ما هم به خیابان تبدیل شود.

باران هایی که شهر را تعطیل می کند
حقانی همچنین درباره باران ها و آبهای سطحی تهران گفت:متاسفانه در روزهای بارانی، شهر جای تردد نیست، چون با کوچکترین باران، خیابانها اسیر راهبندان می شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره مشکلات روزهای بارانی تهران که ریشه در مدیریت شهری دارند، گفت:اگر برای مدیریت آبهای سطحی، شهر را دست میرآبهای قدیم می دادیم بهتر عمل می کردند تا چیزی که الان موجود است. مشخص نیست چرا در تقاطع یک خیابان، حتی یک جوی طراحی نشده که آب نهر مقابل در نهر پایین دست این تقاطع وارد شود. یعنی می شود گفت این شهر مطالعه ندارد و بی حساب و کتاب عمل شده و این مشکل از گذشته تا اکنون وجود دارد.

حقانی درباره رودهای سطح شهر تهران نیز گفت:از ابتدا با پوشاندن روی رودها در سطح شهر مخالف بودم. ولی اکنون می بینیم شهرداری مناطق به راحتی بخشی از نهر و جوی سطح شهر را برای عریض کردن خیابان خها اختصاص می دهند و در کنار آن هم 3 تابلو توقف ممنوع و حمل با جرثقیل می زنند، ولی کسی توجه نمی کند و مسیرهای آبرو در تهران، پارکینگ خودروها شده. وقتی هم می پرسی چرا این کار انجام می شود، جواب منطقی نمی دهند. مثلا وقتی روی نهر بلوار شهرزاد را پوشاندند، از شهرداری منطقه پرسیدم چرا این کار را انجام دادید؟ گفتند چون آب در این قسمت بو می دهد. گفتم چرا جلوی بو گرفتن آب را نمی گیرید؟ چرا مردم را از دیدن آب محروم می کنید؟

او همچنین پیشنهاد کرد بخشی از بزرگراه های شمالی-جنوبی تهران که در گذشته رودخانه و مسیل بوده، به عبور آب های سطحی اختصاص یابد. به گفته او بزرگراه های امام علی (ع) و یادگار امام در گذشته، نهر و مسیل بوده اند و مدیران شهری بد نیست بخشی از این بزرگراه ها را برای عبور آبهای سطحی اختصاص دهند تا مردم با دیدن آب روان، روحیه تازه ای پیدا کنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    37 5
    اين فرمايش ايشان كه :تصمیمات گذشته نشان می دهد همه چیز در خمت اتومبیل قرار گرفته و آدم ها از یاد رفته اند. ولی واقعا در یک شهر قرار نیست خودرو به راحتی ویراژ دهد، بلکه باید آدمها بتوانند در شهر زندگی کنند." و اقعا درست است و من خوشحالم كه يكنفر در مديريت شهري به اين امر آشنا و واقف است . ده سال پيش خيابان سعادت آباد از تقاطع دريا تا ميدان كاج بلوار 4بانده بود باجوي آب و درختان چنار 60ساله كه بچشم زدني براي پهن كردن خيابان درختهاي كهنسال قطع شدو الان واقعا پياده روي در اين خيابان دل شير مي خواهد.و شهرداري حتي زحمت كاشتن درخت در اطراف خيابان و يا ريفوژ وسط خيابان را بعلت مشكلات آبياري بخود نمي دهد
  • امین GB ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    14 0
    هر روز درختا قطع میشن و جوی ها از بین میرن برای عبور ومرور ماشینا.
  • پیمان US ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    4 0
    ای کاش این ایده ی مهندس حقانی برای جلو گیری از نابودی طبیعت دیگر کلان شهر ها ی کشور استفاده میشد.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    7 0
    در ایران، این آدم ها هستند که در خدمت ماشین ها هستند
  • مهرداد پیروز A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    آقای حقانی درست می‌گن. البته اگه اهواز رو ببینن چی می‌گن که همیشه باران‌های سیل‌آسا داره ولی مه جوی آب داره و نه پیاده‌رو حالا تصور کن بعد از بارون چی میشه