۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۳

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه با اشاره دوباره به این موضوع که در دستگاه قضایی این کشور گروه‌های تبهکار وجود دارد، به سرکوب این گروه‌ها و جمع‌آوری آنها از صحن دادگاه‌ها متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در سخنرانی در نشست پارلمان حزب حاکم عدالت و توسعه گفت که مراکزی در داخل و خارج ترکیه به دنبال تضعیف دولت او هستند.

به گفته وی کمپین مخالفان داخلی‌اش علیه طرح، ثبات، دموکراسی و اقتصاد ترکیه فعالیت کرده و در خارج نیز تصویر و وجه ترکیه را هدف گرفته‌اند.

وی با اشاره با بازرسی کامیون‌هایی که با همراهی افسرهای اطلاعاتی ترکیه در ماه ژانویه به سوی سوریه می‌رفتند، هدف از این اقدام را خدشه‌دار کردن وجهه ترکیه و تروریست نامیدن آن دانست.

وی همچنین به گزارش اخیر سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی مبنی بر اینکه ترکیه مسئول حمله شیمیایی در سوریه بوده است اشاره کرده و عنوان کرد: تلاش‌هایی وجود دارد تا این تصور به وجود آید که ترکیه با سازمان تروریستی القاعده ارتباط دارد.

اردوغان مدعی شد که مخالفانش در آمریکا و اتحادیه اروپا "تبلیغات سیاه" علیه دولت وی به راه انداخته‌اند. وی آن‌ها را به نامه‌نگاری با دولت‌های خارجی و همکاری با نمایندگان لابی آمریکا متهم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه با بیان اینکه اعتبار ترکیه با این اقدامات ضربه نمی‌خورد، اظهار داشت که حتی در راه سرکوب این تبهکارها نیز مانع‌تراشی‌هایی وجود دارد.

وی ضمن محکومیت دوباره ارگان‌های عالی قضایی ترکیه به مشاهده نابودی قانون، از احزاب اپوزیسیون این کشور نیز به دلیل سکوت در برابر این اتفاقات انتقاد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    2 4
    پایان تروریست ها نزدیکه
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    6 3
    دراد چشمای دشمنان اردوغان